Vauva pitää tuttipullon tuttia huvituttina ja röyhtäytysongelmia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Luumupuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Luumupuu"

Vieras
Eipä olen ennen tämmöistäkään vastaan tullut... Että tuttipullon tuttiakin voi pitää ns. huvituttina. Eipä tuossa mitään, varsinkaan päivällä jos syöttäessä vain lussuttaakin tuttia eikä varsinaisesti syö koko aikaa, mutta yöllä se jo vähän haittaa, kun syöttämiseen menee toista tuntia ja röyhtäyttämiseenkin toinen mokoma. Tuo sitten parin tunnin välein.

Mutta lähinnä vinkkejä tarvisin tuohon röyhtäyttämiseen. Vauva sen kuitenkin tarvitsee, muuten kipristelee vatsaa ja pieni on itkuinen. Olen kokeillut erilaisia asentoja, välillä röyhtäys tulee suht helposti, välillä tosiaan kestää ja sitten itkeskellään ja pulautellaan paljon.

Röytäyttämisen vaikeus voi johtua juuri tuosta imemistyylistä, jolloin ilmaa pääsee suolistoon tavallista enemmän. Minkä ikäisestä on kyse?

Koeta pitää syöttämisaika maksimissaan puolessa tunnissa. Nälkäinen lapsi saa siinä ajassa syötyä tarpeeksi.

Röytäyttämisen vaikeus voi johtua juuri tuosta imemistyylistä, jolloin ilmaa pääsee suolistoon tavallista enemmän. Minkä ikäisestä on kyse?

Koeta pitää syöttämisaika maksimissaan puolessa tunnissa. Nälkäinen lapsi saa siinä ajassa syötyä tarpeeksi.

Pienihän tuo on vielä, kolmeviikkoinen.

Olen lopettanut syöttämisen siinä vaiheessa kun huvitutti-osuus alkaa, vauva on saattanut syödä siinä vaiheessa n. 20 milliä. Röyhtäyttänyt ja vienyt sänkyyn, niin muutaman minuutin päästä alkaa kitinä eli nälkä jäi. Taas saattaa tankata sen 20 milliä, huvitutteilee jne...

Välillä taas syö ihan "normaalisti" ja reippaasti tarvitsemansa määrän eikä mitään ongelmaa. Mutta tosiaan tuo pelkkä pullotutin "lussuttaminen" on uusi ilmiö, edelliset lapset eivät sitä tehneet :9

Yhteistyössä