Anoppi sai tietää, et ukko viikolla juo alkoholipitoista autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
kun itse haluan nukkua rauhassa viikolla. Eikä hän oikein tykkänyt tälläisestä järjestelystä. Miehellä vuorotyöt ja saattaa viikolla olla vapaata. Ollaan sovittu hänen kanssa että jos ja kun tekee mieli rypätä niin menee autotalliin.

Anoppi soitti illalla lapselle, kyseli joululahjoista ja samalla kysyi missä iskä on kun ei vasta puhelimeen. Niin lapsi vastasi, että autotallissa juomassa kaljat. Lapsi on jo 15 v. Anoppi suuttui siitä ja kävi puhuttelemassa minua. Anopin mielestä teen väärin kun asunto on kuitenkin myös miehen. Vaikka kuinka mieskin yritti sanoa hänelle, että tämä on meidän kesken sovittu juttu ja hänelle ei kuulu ollenkaan kuka meistä ja missä juo sitä kaljaa niin ei kuunnellut ollenkaan.

Päivälläkin laitoi viesti miten ilkeä ja sydämetön ihminen olen ja kun ajattelen vain itseäni jne. En vastannut hänelle mitään. Mieheltä rupesi kyselemään onko meillä kaikki ihan ok kun minä häätään hänet pois asunnosta. Siihen mies vaan laitoi, että kun otetaan eron niin ilmoitetaan hänelle ensimmäisenä.

Ensin luulin että anoppi suuttuu siitä kun poika ryyppää ja syyttää siitä sua. Mutta se siis suuttui siitä että poika joutuu ryyppäämään autotallissa??? Onpa ihana anoppi. :O

No siis onhan toi nyt ihan kummallista että äijä ryyppää autotallissa. Mut eihän se tosiaan anopille kuulu :D

Ei tuossa mitään kummallista ole. Meilläkin mies ryyppää autotallissa. Me ei kylläkään olla sovittu sitä erikseen.

Mä en oikein ymmärrä että miksi miehen täytyy mennä autotalliin... Mutta eipä se kyllä anopinkaan asia ole. Enemmän se miehen asia on sanoa että haluaa juoda kaljansa sisällä kotona eikä halua mennä autotalliin. Eli jos mies ei saa suutaan auki on ihan tyytyväinen niin kai asia on ihan ok on anoppi mitä mieltä tahansa.

Kannattaa hioa tuota "huonoa suomea" tai sitten kirjoittaa jutut ihan kunnollisella suomen kielellä.

Kyllä se siitä, mutta ei sinusta kirjailijaa tule.

Ap:n viesti on kirjoitettu ihan normaalilla puhekielellä. Onko kirjailijat niin "hyviä" suomessa, ettei puhekielen kirjoitus tai ymmärrys enää onnistu? Sehän se vasta olisi ongelma, jos haluaisi vaikka puhekielisen dialogin laittaa sinne teokseen.

Just noin toi kuuluu ollakin. Miehellä tulee olla mancave, oli se sit autotalli tai pannuhuone. Paikka johon voi vetäytyä häirittemättä ketään ja tulematta häirityksi. Sihauttaa oluen ja polttaa piipullisen säältä suojassa.

Yhteistyössä