joulu tulossa ja henkisesti niin paha olla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie vaan"

Vieras
Joulu pitäisi olla iloisuuden aikaa. Meillä vaan elämä potkii perhettä päähän. Jotenkin juuri ja juuri saadaan lapsille joulu järjestettyä mutta kun itsellä on niin paha olla koko ajan että tekisi mieli oksentaa. Joo perhe on mutta sairaudet varjostavat perhettämme. Minulla ei ole yhtään ketään kenelle voisin puhua. Menee välillä viikkoja että näen muita ihmisiä kuin perheemme. Ystävät jättäneet meidät kun eivät jaksa varmaan enää pyydellä meitä mihinkään kun vastaus on aina kielteinen. Heillä ei varmaan koskaan ole käynyt mielessä että tankki tyhjä niin kuin aika usein tilikin.

Anteeksi vuodatus mutta pakko oli purkaa mieltä

Kuullosti tutulta. Itse samassa tilanteessa. Suorituspaineita en kyllä joulusta ota. Ja perinteistä joulua ei meillä ole enää vietettykään. Siivotaan kyllä nyt kun lomaa ja aikaa molemmilla enemmän , huoh, koko syksy menty pikkusiivouksilla.

Muakaan ei kiinnosta joulu yhtään. Lähdetään jouluksi mummolaan, niin ei onneksi tarvi ite hössöttää mitään ylimääräistä täällä kotona. Kun se joulu on mulle kuitenkin samanlainen päivä kuin kaikki muutkin: herään liian aikaisin, väsyttää, lapsien ruokkimista, siivoamista, pyykinpesua, ulkoilut, iltahommat, nukuttamiset. Mua vituttaa koko joulu että silloin sais muka olla rauhassa (syödä esim. rauhassa) ja vaan hengailla, ja lukea kirjoja. Ei mun elämässä. Mutta siis lasten takia yritän nyt tsempata, ja kestää kaikki joulurauha-mieli-hössötykset.

Joulimieii itselläkin vähän kateissa. Tai oikeastaan aika paljonkin.
Lapset menee mummulaan aattona eksän kanssa, minä yksin kotona.
Ensimmäinen joulu eronneena perheenä.

Yleisesti ottaen tykkään joulusta. Nyt vaan ei joulumieltä löydy yhtään. Teillä taitaa kuitenkin olla edes yksi ystävä joka joskus edes kyselee kuulumisia ja vielä omasta halustaan.

Yhteistyössä