Tykkäisitkö minusta ihmisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marianne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan noista luettelemistasi asioista riippumatta tykkäisin tai en tykkäisi... Tykkäämiseni riippuisi siitä kuinka läsnäoleva ja aito olet ja osaatko huomioida ja kuunnella muita kuin itseäsi, ja oletko kiinnostunut muusta kuin itsestäsi, oletko välittävä ja myötätuntoinen, haluatko ymmärtää muita ihmisiä oikeasti.

Toi plätinä on lähinnä huonoo mainosta. Olennainen jäi puuttumaan. Itseään täynnä olevat pissikset kun eivät jaksa kiinnostaa.

[QUOTE="Marianne";30525265]No pidän ihan järkiajattelustakin ja olen opetellut sitä nykyisin, koska sekin että jos elää liikaa tunteilla, eikä ikinä käytä järkeään myöskin yhtä paljon, niin siinä kuormittuu liikaa ja tekee myös huonoja valintoja ehkäpä... ! koska seuraa vaan sitä sydäntään, eikä järjen ääntä.

Pitää löytää sellanen sopiva tasapaino niiden asioiden välillä.

Ja sitä järki ajatteluakin pystyy muuten opettelemaan ja huonoja puoliaan hiomaan, koska sitä varten ne huonotkin puolet, meillä kaikilla ihmisillä on, JOTTA me voitaisiin kehittää niitä... ! ja kehittyä siinä samassa myös ihmisinä ... :)

Ja mua ei niinkään älylliset harrastukset kiinnosta, vai mitä sellasta meinasit? mä en jaksa aina välttämättä aivojani "stressata"... tykkään ottaa vähän laiskasti ja lungisti, mutta saan kyllä aina niskastanikin itseäni kiinni. Liikunnalliset harrastukset kiinostaa enemmän ja olen harrastanutkin montaa eri liikunta lajia. :) tykkään liikunnassa siitä koska se tekee sun keholle hyvää, niin terveydellisesti, mutta se tekee hyvää myös sun ulkonäölle! wautsi mikä diili. :)

Ja työni olen hoitanut aina asiallisesti ja tunnollisesti joo. :) enhän halua saada potkuja tai että rahan tulo loppuu, millon mulle tulee hyvin turvaton olo..[/QUOTE]

Ja sen verran voisin lisätä vielä tuosta hallitsemisesta tai enemmänkin selventää sitä...

Eli siis, se mun hallitseminen, tarkoittaa voimakastahtoisuutta ja että se näkyy ulospäin. Minä en pyri missään nimessä kontrolloimaan sinun elämääsi, enkä muiden elämää kuitenkaan... koska tahdon, elää omaa elämääni omana itsenäni ja ettei minun valintoja tai tekemisiä tuomita ja ymmärretään kaikki näkökannat joten tahdon saman suoda myös muille, että muut saa kanssa elää elämäänsä omana itsenään... ja mä tosiaankin arvostan myös erillaisuutta! se on rikkaus. Tietyssä määrin, niin kauan kun ei satuta tahallaan toisia ihmisiä.

Ja se voimakastahtosuus voi ilmentyä myös sen takia, että jos mä välitän tai rakastan joitain ihmisiä todella paljon... niin se että mie haluan "hallita", niin mie haluan suojella, kaikkia rakastamiani ihmisiä, kaikelta paskalta! Kuin äiti Teresa.

Siitä tässä on niinku kysymys. Kahdesta eriasiasta: mä haluan tuoda mielipiteeni ilmi ( onneksi mulla on myös hyvä vaisto ja tunnetaju, osaan välillä pitää turpani myös siis kiinni, kun näkee ja älyää selvästi ettei sen aukasemista kaivata.) ja sitten haluan suojella niitä ihmisiä joista minä tykkään. Toivottavasti myöskin hekin haluaa sitä, nauttii siitä ja arvostaa. Piste. Ja jos ei, niin sitten taas sanoo sen asian suoraan, koska edelleen, minä olen hieman vähän tyhmä, enkä asioita aina muuten välttämättä tajua...

Ja se mitä tulee mun äitiin, niin mun äiti sairasti kaksisuuntaistamielialahäiriötä ja oli alkoholisti, isä ei ole ollut mun elämässä pienenä kuvioissa, et hän tuli vasta kuvioihin enemmän kun mä olin 13...

Joten mun kasvukivuilla ei ole hevonpaskan vertaa, minun äidin tilanteiden kanssa!

Eikä minun luonteella sen kanssa, jos mut on joskus esimerkiksi pahoinpidelty. Sillä TERVE ihminen, pystyy ratkoo nää tilanteet, muutenkin kun hakkaamalla toisia ihmisiä tai lyömällä jos ei vaan pidä niistä. Ymmärrän ärsytyksen, mutta kun mulla ei oo ollu, tarkotuksena tai tapana tahallaan ärsyttää tai satuttaa toisia ihmisiä, ellei minua ole loukattu... Eli mun ei tarvii sellasta hyväksyä, että mua hakataan tai mulle ollaan paskamaisia vaan mun luonteen takia! tai mitä ootte ite mieltä?

Terve ihminen poistuu esimerkiksi johonkin muuhun seuraan, missä hänen on sitten hyvä olla tai sit kehitetään joku muu ratkasu, mut kuitenkin sellanen ettei mun tarvii hänen kanssaan tekemisissä olla..

Näin yksinkertasta se on.

Mutta tollaselle henkisesti sairaalle pahoinpitelijälle ei ole.

Ihan noista luettelemistasi asioista riippumatta tykkäisin tai en tykkäisi... Tykkäämiseni riippuisi siitä kuinka läsnäoleva ja aito olet ja osaatko huomioida ja kuunnella muita kuin itseäsi, ja oletko kiinnostunut muusta kuin itsestäsi, oletko välittävä ja myötätuntoinen, haluatko ymmärtää muita ihmisiä oikeasti.

Toi plätinä on lähinnä huonoo mainosta. Olennainen jäi puuttumaan. Itseään täynnä olevat pissikset kun eivät jaksa kiinnostaa.

Olen kaikkea noita mitä kuvailit. :)

[QUOTE="Marianne";30525296]Olen rapu ja ystävien kanssa ei kai mitenkään, paitsi ehkä joskus pukeutumisena? :D[/QUOTE]

Voisitko harrastaa seksiä naisen kanssa? Mielenkiintoinen olet, ja voisin olla ystäväsi.

Oon monessa asiassa todella erilainen kuin sinä. En ole tippaakaan ulospäinsuuntautunut, en harrasta liikuntaa, en pukeudu seksikkäästi, olen harrastanut seksiä vain oman aviomieheni kanssa. Mutta tunnistan silti jotenkin tosi paljon sussa samaa kuin mussa. Mulla epäillään epävakaata persoonallisuushäiriötä. Kiinnostuksen kohteet on täysin erilaiset kuin sulla, mutta kuitenkin sussa on jotain niin samaa kuin mussa, että sen takia oot kiinnostava henkilö. :D

Mä luulen, että rasittuisin sun seurassa. Se taas johtuu varmaan enemmän musta kuin susta. En pidä liian hallitsevista ja aina äänessä olevista, itseään korostavista ihmisistä. Enkä arvosta kovin pitkälle sitä, jos ihminen kuvittelee voivansa puhua toiselle miten haluaa, koska häntä vituttaa. Enkä siitä, että syitä omalle käytökselle löydetään aina muualta (lapsuus, traumaattiset kokemukset) sen sijaan, että otettaisi itse vastuu omasta käytöksestä. Saattaisin pitää sua myös jotenkin epäluotettavana, en osaa sanoa miksi mutta sellainen fiilis tuli noista peluri, kiero, rakkaussäädöt -jutuista. Sulle taitaa olla aika tärkeää, mitä muut ajattelee ja jotenkin tuli tunne että teetkö asioita muita vai itseäsi varten? Niinkuin tossa sanoit jotain että et halua että ihmisille jää väärää kuvaa...

Mut kaikki tää siis tekstisi perusteella, vaikea sanoa mikä se todellisuus sitten on Ihmisillä usein on itsestään kuitenkin ihan erilainen käsitys ja kuva mitä ulkopuolisella on sinusta.

Yhteistyössä