Mies löi. 16v yhdessäolon jälkeen ja tuollaista ei ole edes meinannu tapahtua meillä koskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansaitsin sen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ansaitsin sen

Vieras
Meillä ollut ongelmia. Olen tehnyt tyhmyyksiä sairastuttuani. Mies ollut tukena uskomattoman hyvin. hän on erittäin kiltti. 16v jälkeen tuo tuli niin puun takaa että.. Hän tuli pikkujoluista kotiin, alkoi tivaamaan asioita jotka ei pitäneet paikkansa. Maattiin sängyssä ja mies vaan hoki ja hoki näitä ei tosi asioita. Mutta jotain patoutumia sillä on. Ykskaks käänsi minut rajusti selälleen, tarttui kurkkuun, puristi, tivasti ja tivasi ja silloin alkoikin tulla avokkaalla pitkin kasvoja...

Juteltiin aamulla, mies paskana koska ei ole tosiaan koskaan tehnyt moista ja oli aivan paskana siitä et nyt hän on lyönyt vaimoaan. Se säikähti sitä kamalasti. Niin minäkin, mutta maniassa painaessani pitkin poikin ja tehnyt tyhmyyksiä, tunnen että olen sen ansainnut. Mies sanoi ettei mikään anna hälle lupaa lyödä.

Näin tän et kiltin ihmisen mitta tuli täyteen, käyttäytyi tavalla jota ei ole koskaan ikinä ennen tehnyt. Ja mulla on kamala mieli ja syyllisyys että olen tuon kiltin miehen saanut siihen tilaan että tuollaista pääsi tapahtumaan.

No, asia puhuttu. Puhuttiin että nyt ollaan meidän liitos aallonpohjassa ja täältä ei ole ylöspäin.

Tiedän, monet sanoo et heti pitäs eroaa, mutta ei se mustavalkoista ole. En edelleenkään pelkää miestäni, sillä vaan patoumat tuli esille, toki ikävällä tavalla.

En tiedä miksi tänne kirjoitan, kai saada jonnekkin purkaa tuo kun en viitsi irl ihmisille kertoo etteivät saa väärää kuvaa.

Siis tällä "No, asia puhuttu. Puhuttiin että nyt ollaan meidän liitos aallonpohjassa ja täältä ei ole ylöspäin." Siis puhuttiin ettei sieltä ole ku ylöspäin pyrkimistä.

Mä en osaa muuta sanoa kuin että MIKÄÄN ei oikeuta lyömään tai muutenkaan käymään käsiksi toiseen ihmiseen. Ei sun teot, ei mikään. Mä en pystyisi jatkamaan suhdetta tuollaisen jälkeen, en ikinä. Vaikka ei ole kokemusta väkivallasta niin olen ehdoton siinä että suhde päättyisi siihen.

Selittäisitkö tän "tehnyt tyhmyyksiä sairastuttuani" tarkemmin? Mitä se käytännössä tarkoittaa?

Maniassa matkustelin välittämättä että miehen menoja meni sivusuun. Juoksin baareissa aivan kamalasti. Siis mulla kaksisuuntainen ja se saa pahimmillaan paljon pahaa aikaa kun se sairastunut ei osaa hillitä itseään. :( Ja siis kaikkia nuita tuollaisia on paljon... Siis silloin kun oon maniassa taikka hypoissa.

Nyt mulla alkaa lääkkeet olla kondiksessa, että sinällään parempaa tulevaisuutta toiv tulossa :)

Mä en osaa muuta sanoa kuin että MIKÄÄN ei oikeuta lyömään tai muutenkaan käymään käsiksi toiseen ihmiseen. Ei sun teot, ei mikään. Mä en pystyisi jatkamaan suhdetta tuollaisen jälkeen, en ikinä. Vaikka ei ole kokemusta väkivallasta niin olen ehdoton siinä että suhde päättyisi siihen.

Ymmärrän. Meillä kaikilla eri se että mikä on viimeinen niitti. Meillä se ei nyt tähän kyllä lopu, koska mä YMMÄRRÄN miksi miehellä nasahti noin pahoin. Ja mies ymmärtää.

Tätä työstetään sen mitä tarttee. JA onneksi mulla nyt lääkkeet alkaa toimii kokoajan paremmin niin eiköhän tästä selvimmille vesille mennä kunhan mulle saadaan vaaka kausii.

Mä hyväksyn ja en hyväksy miehen tekoa. Enemmän kyllä JOPA hyväksyn, koesn tosiaan että siinä tuli selville miehen paha olla. Ja mäkin pysähdyin siinä miettimään kaikkia juttuja. On puhuttu paljon, tää ehkä on jopa lähentänyt meitä.

[QUOTE="alkup.";30555022]Maniassa matkustelin välittämättä että miehen menoja meni sivusuun. Juoksin baareissa aivan kamalasti. Siis mulla kaksisuuntainen ja se saa pahimmillaan paljon pahaa aikaa kun se sairastunut ei osaa hillitä itseään. :( Ja siis kaikkia nuita tuollaisia on paljon... Siis silloin kun oon maniassa taikka hypoissa.

Nyt mulla alkaa lääkkeet olla kondiksessa, että sinällään parempaa tulevaisuutta toiv tulossa :)[/QUOTE]

Ja nuo teotko mielestäsi oikeuttavat toista lyömään. Eivät todellakaa oikeuta. Eisellaista tekoo ookaa, että toinen saa lyödä. No sillon sa jos joku yrittää tappaa puolustautua

Minusta melkoista suhteettomuutta, että jos yhdestäkin läpsystä pitää lähteä välittömästi, mutta muuta huonoa käsittelyä (sis. henkinen väkivalta) siedetään kohtuullisen pitkälle.

Millään lakipykälillä tuota on turha perustella, koska vaikka käpyjen poimiminen naapurin tontilta on laissa yhtä kiellettyä kuin läpsiminenkin. Harvalla kuitenkaan tulee mieleen sanoa välejä naapurin kanssa kokonaan poikki sen vuoksi, että tämä on poiminut omalta tontilta käpyjä.

Myös esim. itsepuolustus tai ammatti (poliisi, vartija, sotilas ym.) ovat aika hyviä perusteluja sille, miksi käydä käsiksi toiseen ihmiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30555035:
Ja nuo teotko mielestäsi oikeuttavat toista lyömään. Eivät todellakaa oikeuta. Eisellaista tekoo ookaa, että toinen saa lyödä. No sillon sa jos joku yrittää tappaa puolustautua

No en mä tänne pahimpia kertoillu. Sekoilua, välinpitämättömyyta.... Tää monisyisempi sairaus, en nyt kaikkee halua kertoa. Mutta se että mies alkoi minun tekemisiini noin reagoida, herätti minut sieltä jotain hyposta tai maniasta. Ja mulla alkoikin parempi kausi.

En toki sano että lyöminen ok, mutta jollain tasolla ajattelen niin että mä oikein laipasin tyrpaan.

HAluan sanoa että mun ei tod oo hakkaaja. Se oo ees nuorena menny kahakoihin mukaan muuta kuin koittaa saada tappelut loppumaan. Juttelee niille porukoille et ei toi ole hyväksi... Jne. Se on uskomattoman ihana ihminen.

Aika turhaa on kysellä toisten mielipidettä tapahtuneesta kun itse peittelet tekemisiäsi. Rivien välistä saa kuitenkin hyvän käsityksen että mieheltäsi on mennyt luottamus sinuun.

En aio puolustella miehesi tekoa mutta olen itsekin ollut suhteessa bipon kanssa ja suhteemme loppuaikoina alkoi omakin hyrrä seota ja pahasti, sen verran raskasta oli suhteessa bipon kanssa. En sentään lyönyt mutta tiedän sen epätoivon ja kaltoinkohdelluksi tulemisen tunteet oikein hyvin. Tsempit teille ja miehellesi, minusta ei ollut elämään vuoristorataa. Toivottavasti saatte henkisen ja fyysisen väkivallan loppumaan.

[QUOTE="mimmi";30555042]Onhan toi inhimillistä jos mitta tulee täyteen mutta ei sitä pidä hyväksyä eikä sietää jos toiste noin käy.[/QUOTE]

Etköhän säkin oo tehnyt aika paljon.... Ja mies vaan sietänyt.... Ei sellaista saa tehdä, mutta joskus mittakin menee yli. Molemmat yhteiseen terapiaan ja heti!

No niin. Semmosia me ollaan, me tehdään virheitä. Meidän ei pitäisi ja kun teemme, niitä ei voi puolustella eikä hyväksyä, eikä niillä ole oikeutusta. Silti me teemme. Vai onko täällä keskustelussa joku, joka voi sanoa, ettei ole tehnyt, käsi sydämelle? Niin teitte tekin, sinä juttuinesi ja miehesi kun löi.

Älkää nyt ihmeessä erotko, pyytäkää ja antakaa anteeksi. Tämä voi olla uuden hienon aikakauden alku. Sanoithan, että tämä ehkä on lähentänyt teitä. Ottakaa tämä nyt kasvun kannalta. Kaikkea hyvää teille!!

Muista myös, että myös miehesi voi olla sairastumassa, traumatisoitunut jostain, aivokasvain, alzheimer, masennus, skitsofrenia, mitä vaan.. Eikä tuolloin hänen käytöksellään sinänsä ole mitään tekemistä sinun tekojen kanssa, pahoinpitelyn uusiutuessakaan.

Niin, sinun tekosi eivät oikeuta miestäsi lyömään. Ei toista saa lyödä. Mies teki virheen. Sinä teit myös virheen, kun sairautesi kanssa olet ollut mahdoton. Mutta kukapa meistä olisi virheetön? En siis todellakaan ole sitä mieltä, että sinun pitäisi nyt jättää miehesi pitkän ja hyvän liiton jälkeen tuon yhden virheen takia.

Minusta asia olisi hyvä heti alkuun käydä läpi ulkopuolisen kanssa, jossa molemmat voi turvallisesti kertoa tunteistaan. Yksi kerta voi toki jäädä ainoaksi, mutta jos te nyt heti tartutte asiaan ja haette apua ongelmiinne, kaikki voi olla paremmin sen jälkeen. Perheasiain neuvottelukunnasta saa ilmaiseksi apua ja tukea parisuhteen ongelmiin. Kaikkea hyvää teille!

Yhteistyössä