L
lääääkkeet
Vieras
Maksaako sossu lääkkeet jos ne yli 20? Riittääkö lääkkeistä pelkkä kuitti todisteeksi että olen ostanut lääkkeet , vai...??
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Käsikauppalääkkeitä ei ymmärtääkseni maksa.
En tiedä, paljonko käytännöt vaihtelevat, mutta kaverillani on maksusitoomus, jonka avulla hän saa reseptilääkkeet maksutta apteekista. Eli apteekki laskuttaa suoraan sosiaalikeskusta.
Ymmärsin, että tämä maksusitoomus olisi valmiina apteekissa, sillä hän saa hakea lääkkeet maksutta vain yhdestä, erikseen nimetystä apteekista. Tai voi olla niinkin, että hänellä on jokin lappu, jossa lukee vain tämän tietyn apteekin nimi.
Ei, vaan se maksusitoumus lähetetään asiakkaalle ja hän aioi sen kanssa apteekissa.
Toki lääkkeistä saa rahat myöhemminkin reseptiä ja kuittia vastaan, jos ei halua asioida sen maksusitoumuksen kanssa.
Mulle sanottiin sossussa kun katsoivat että on kalliita lääkkeitä, että "sun kannattaa nyt miettiä, onko kaikki lääkkeet tosiaan tarpeellisia"
Lääkeiden vähentäminen on kyllä eri asia kuin lääkkeen tarpeelllisuus. Jos lääke ei ole tarpeellinen, niin ei ole kenenkään edun mukaista syödä sitä. Lääkärit määrävät joskus tarpeettomia reseptilääkkeitä. Ainakin mulla itselläni oli kerran lääke, josta ei ollut mitään apua. Toista kertaa en kyseistä lääkettä ota, vaikka lääkäri tyrkkyttäisi.Valitus kannattaisi tehdä tuollaisesta, että kehoitetaan vähentämään reseptilääkitystä! Ja ei ainoastaan sinne sossuun, vaan jonnekin eteenpäin, sosiaaliasiamies voisi neuvoa mihin siitä voi valittaa. Laitontahan tuollainen on.
Lääkeiden vähentäminen on kyllä eri asia kuin lääkkeen tarpeelllisuus. Jos lääke ei ole tarpeellinen, niin ei ole kenenkään edun mukaista syödä sitä. Lääkärit määrävät joskus tarpeettomia reseptilääkkeitä. Ainakin mulla itselläni oli kerran lääke, josta ei ollut mitään apua. Toista kertaa en kyseistä lääkettä ota, vaikka lääkäri tyrkkyttäisi.