Tein elämäntapamuutoksen - haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uusi elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uusi elämä"

Vieras
Tein viime syksynä elämäntapamuutoksen. Sen seurauksena painoa on lähtenyt mukavasti (15 kg), jaksaminen ja kunto kohentunut reippaasti. Kyseessä ei ole dieetti, vaan pysyvä muutos. Aiemmin söin "mitä sattuu", tosin ruokailun perusta oli kunnossa silloinkin (söin säännöllisesti ja kunnollista kotiruokaa), mutta liian isojen ruokamäärien lisäksi napostelin kauheat määrät kaikkea epäterveellistä siihen päälle. Enkä liikkunut paljoa. Painoa oli kertynyt yli 110 kg, nyt vaaka näyttää jo alle 100 kg.
Haluaisitko kysyä jotain, uteliaisuudesta tai vinkin toivossa?

Ei ole kysyttävää. Haluatko sädekehän kiillotusta onnistumisesta? Itse olen aina ollut normaalipainonen koska en ole päästänyt itseäni tuollaiseen kuntoon.

Hei vaan sullekin :) Ei, en halua sädekehän kiillotusta, sille ei ole tarvetta.
Mutta miksi vastasit tähän ketjuun, oletko itse vailla jotain? Sen verran voin sinulle antaa, että hieno juttu, että et ole ikinä laskenut itseäsi "tähän kuntoon". Toivottavasti myös syöt terveellisesti ja pidät kunnostasi huolta, pelkkä paino ei anna aihetta sädekehälle, mutta sen varmaan tiesitkin.

Mutta miksi vastasit tähän ketjuun, oletko itse vailla jotain? Sen verran voin sinulle antaa, että hieno juttu, että et ole ikinä laskenut itseäsi "tähän kuntoon". Toivottavasti myös syöt terveellisesti ja pidät kunnostasi huolta, pelkkä paino ei anna aihetta sädekehälle, mutta sen varmaan tiesitkin.

Tietenkin pidän huolta kunnosta, urheilen 4-5 kertaa viikossa ja herkkuja syön harvoin.

Minulla on tietty raja (joka on tosin vielä normaalipainon sisällä) mitä en ylitä. Jos lähestyn rajaa niin syön jonkun aikaa tiukemmin. Raja on hyvä olla, suosittelen :)

[QUOTE="heivaan";30616724]Tietenkin pidän huolta kunnosta, urheilen 4-5 kertaa viikossa ja herkkuja syön harvoin.

Minulla on tietty raja (joka on tosin vielä normaalipainon sisällä) mitä en ylitä. Jos lähestyn rajaa niin syön jonkun aikaa tiukemmin. Raja on hyvä olla, suosittelen :)[/QUOTE]

No hieno juttu :)

Tuollaisiin kommentteihin vaan täytyy tottua:-(

On niin paljon erilaisia vastavaikuttajia ja eturistiriitoja, ettei voi käsittää. Mut ne täytyy jättää omaan arvoonsa.

Hienoa, että olet löytänyt oman tien:-)
topelius

Minulla melkein sama lähtötilanne. Olen jo vähentänyt herkkuja ja painoa putosi vuodessa 8 kiloa. Hitaasti mutta varmasti. Nyt pitäisi alkaa hiilareita vähentämään. Vehnästä haluaisin kokonaan eroon. Kasviksia pitäisi oppia käyttämään monipuolisemmin ja lihan syöntiä vähennettävä. Työsarkaa riittää. Liikun onneksi paljon noin 4-7 kertaa viikossa sauvakävelyä, vesijuoksua, kahvakuulaa, pilatestä, kuntojumppaa jne.

Haluaisin kysyä, mitä liikuntaa harrastat ja kuinka paljon? Mikä on tavoitepainosi?

Käyn kävelemässä tai sauvakävelemässä 3-4 kertaa viikossa, kerrallaan 40-75 min. Lisäksi käyn kahdesti viikossa kuntosalilla, missä teen koko kropan treenin (10 laitetta) kohtalaisen isoilla painoilla, aikaa siihen menee n. 50 min kerrallaan.
Tavoitepainoa minulla ei ole, saa nähdä, mihin paino asettuu tämän uuden elämäntavan myötä. Luultavasti jonkun verran vielä tästä alemmaksi, koska painon putoamisvauhti on ollut edelleen n. puoli kiloa viikossa, tästä se jossain vaiheessa hidastuu ja pysähtyy sitten johonkin...

[QUOTE="heivaan";30616700]Ei ole kysyttävää. Haluatko sädekehän kiillotusta onnistumisesta? Itse olen aina ollut normaalipainonen koska en ole päästänyt itseäni tuollaiseen kuntoon.[/QUOTE]

Älä ap välitä yhtään ylläolevan kaltaisista vittuiluviesteistä, niiden tarkoitus on vain lannistaa ja saada sinut palaamaan vanhoihin huonoihin tapoihin.

Yhteistyössä