Ne, jotka ovat tehneet lapsen sossun luukulle ilman säästöjä, onkohan heidän elämä tiukempaa sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peruna&limppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peruna&limppu

Vieras
Lapset ovat ihania mutta kalliita. Emme halua tehdä lasta koska säästöjä ei ole eikä työstä jää käteen enempää. Miten ihmisillä on vara hankkia lapsia? :O

Elämä ei ole tiukempaa. Ihan hyvä äitiyspäiväraha + muut tuet. Ennen lasta rahat meni biletykseen ja tupakkaan. Nyt kun niitä ei enää ole ne rahat menevät vaippoihin ja vauvanvaatteisiin. Lisäksi vauvan isovanhemmat ostelevat vauvalle kaikkea tarpeellista ja vähemmänkin tarpeellista. Tätä ei luonnollisestikaan sossulle kerrota. Äiti äitiyslomalla, isä opiskelee.

Tutut tekivät opiskeluaikana lapset ja saivat hyvät tuet. Nyt ovat molemmat hyväpalkkaisessa työssä ja lapset isoja. Ja minä työtön akateeminen yritän miettiä, mistä saisi rahaa lapsiin/lapsettomuushoitoihin. Sossu ei auta, kun on hieman noita säästöjä nuoruuden töistä. Mitä tästä opimme?

Julmetut säästöt pitäisi olla, että ne riittäisivät 18 vuodeksi. Paljon tärkeämpää on, että on riittävä toimeentulo. Säästöjä ei tarvitse olla, mutta tilin pohjalla pitäisi aina olla rahaa yllättäviin menoihin esim. lääkkeisiin.

[QUOTE="...";30634047]Ai vaikka lapset jäis ilman ruokaa/kattoa pään päällä/pakollisia lääkkeitä? Äly hoi nyt taas...[/QUOTE]

Ei. Vaan asiat mietitään etukäteen. Lapset tehdään kun on vakaat tulot äidillä ja isällä. Tietty jos molemmat sairastutaan ja vammaudutaan jne niin sittenhän eletään köyhäinavuilla, mutta tarkoituksella ei näin järjestetä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Öö...;30634110:
Sairaalassa minä sen pyöräytin, mutta kiitos hienosta mielikuvasta.

:D
Vois olla hyvä, että kun synnytyssairaalat ovat niin harvassa, niin sossun luukulla synnyttämisestä tulisi jokapäiväistä!

itse sain selkävamman ja jouduin sairaslomalle, mies vielä opiskeli... tiukkaahan se teki mutta kyllä sitä pärjää jos osaa rahaa käyttää oikein(ei turhuuksiin)

Lapset ovat ihania mutta kalliita. Emme halua tehdä lasta koska säästöjä ei ole eikä työstä jää käteen enempää. Miten ihmisillä on vara hankkia lapsia? :O

Jos haluatte lapsen ja teillä on kuitenkin työtäkin, niin eiköhän siinä ole riittävän hyvä tilanne antaa lapsen tulla (jos tulee). Ei ne lapset nyt niin kalliiksi tule ettei normaaleiila tuloilla selviä.

Me ollaan pienituloisia. Mutta kummasti sitä pärjää :) Olemme tottuneet elämään vähällä rahalla, ja olen huomannut että kun on lapsi/lapsia niin sitä pystyy tiukentamaan automaattisesti lisää omista menoistaan.

Yhteistyössä