34-vuotias liian vanha äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "1980"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 34.v kuopuksen äiti;30638720:
Ihme kavereita sulla. Onko ne niitä parikymppisiä joiden mielestä elämä pitää mennä käsikirjoituksen mukaan? Eli lapset kyhätään ensimmäisen vastaantulijan kanssa, sitten erotaan, sitten vähän uusperhe"onnea", kakaroita vähän sille sun tälle...

Just.

Meillä on muuten tuttavapiirissä 80-syntyneillä joku vauvabuumi, moni sai juuri 2014/2015 vaihteessa esikoisensa. Ja kaikilla se ikä 34-35v.

Mun kokemuksen mukaan enemmänkin kolmi-nelikymppiset harrastaa uusperhekuvioita, nuorempina solmitut liitot kestää pitempään.

oma tyttöni vasta harkitsi että tekeekö ollenkaan, ja 37v sai ensimmäisen ja tekas het perään toisen ,kaikki sujunut hienosti mutta pitää vain mies mukaan auttamaan lapsen hoidossa

Ei ole liian vanha äidiksi.

Viisautta on enemmän ja elämän näkemystä.

Minä olin tuon ikäinen kun tulin raskaaksi. Enkä ole katunut yhtään Nuorempana tuntui ettei tunne itseään, mutta tällä iällä tuntee.

Ei muuten, mutta oikeasti ikä tuo raskauteen tiettyjä riskejä. Oletko valmis siiihen. Esim riski saada vammainen lapsi kasvaa. Se on hyvin erilainen raskaus pelkoineen, päätöksineen ja lopputuloksineen. Näitä faktoja ei kannata unohtaa.

Mun lähipiirissä on selvä yli 40-vuotiaiden vauvabuumi. Äkkiä laskien tunnen 7 äitiä, joilla on lapsia 4kk-2v iässä ja kaikki synnyttäneet nelikymppisenä.

Itse sain vihdoin lapseni 43-vuotiaana. Synnärillä ikääni ei kommentoitu mitenkään, jopa päinvastoin. Lääkäriltä sain kommentin, että mikään ei estä tekemästä toista lasta (repesin synnytyksessä aika hyvin).

Itse sain lapseni alle 3 kymppisenä ja en haluaisi enää lapsia näin vanhana, mutta tämä on minun mielipiteeni, enkä sitä sano niille kritiikkinä, jotka tekevät lapset myöhemmin. Olen siis 37-v.
Ihan on jokaisen oma asia milloin ne lapset saa. Aina kun ei meni niin kuin suunnittelee.

Ei ole nykypäivänä. Sama tilanne itse asiassa mulla, sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsitty ja nyt toinen on antanut kuulua itsestään. <3 Yhden töräyksen aikoinaan kuulin: avauduin esikoisen jälkeen vauvakuumeesta läheiselle, joka tokaisi että "Älkää nyt hullut enää!" Oltiin silloin miehen kanssa 30 ja 31 vuotta. (Hän on tehnyt ainokaisensa 21-vuotiaana, joten hän ehkä ajattelee näistä asioista eri tavalla.)

Yhteistyössä