Auh, ilmaa niin sairaasti mahassa? Osaako kukaan auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Oksennustaudin jäljiltä vatsa aivan täynnä ilmaa, maha aivan kuin pallo ja kivi kova. Ei voi edes vaatetta pitää päällä, niin kovin sattuu. Voiko maha tyyliin räjähtää ilmasta? Tiedän että aivan hullu kysymys, mutta ei ole koskaan ennen ollut näin paha tilanne ja kipu.
Mitä tässä voi tehdä? Makaan vain pahoinvoivana sängyllä, onneksi on vielä sairauslomaa.

Löytyykö jääkaapista maustamatonta jugurttia? Ota pari ruokalusikallista ja katso auttaako. Toinen hyvä konsti on ruokasooda ja tl etikkaa vesilasiin sekoitettuna.

Hiero masua ja mee kontilles pylly pystyyn :) en tiä auttaako mutta kokeile. Siis auttaa mulla kun syömisestä johtuvia ilmavaivoja mutta en tiedä jos mahatauti ollut.

pieru tuli? Jos ei niin kokeile mennä kontillesi ja nostelet vuoronperään jalkoja niinkuin koirat pissivät. Teet sellaisia jumppaliikkeitä. Pistää takuuvarmasti ilmat liikkeelle kohti pakoputkea. Tai jos kärsit, hyppää sängylle mahallesi ja kohta paukahtaa! Onhan noita keinoja ;)

Pylly pystyyn sängylle auttaa joskus. Miun mies on tehny mulle sitä vauvan pierujumppaa jaloilla kun makaan lattialla. Onneks ei enää vaivaa kun paljastui että syyllinen oli gluteeni eikä laktoosi :)

Mä en ymmärrä mikä tauti tää voi olla. Oksensin ensin vuorokauden, sitten vuorokausi väliä ja taas oksensin vuokrokauden, kuume nousi ja nyt tämä. Olen perjantaista saakka vaan maannut sängyssä, ei kivulta voi muuta. No lääkärissä kävin s-lomaa hakemassa mutta sieltä sain vain somacia ja paratabseja, eikä ne nyt auta. Miten voi kestää näin kauan ja ettei oikeest vo kivulta edes pystyyn nousta :(

[QUOTE="hih";28966233]Pylly pystyyn sängylle auttaa joskus. Miun mies on tehny mulle sitä vauvan pierujumppaa jaloilla kun makaan lattialla. Onneks ei enää vaivaa kun paljastui että syyllinen oli gluteeni eikä laktoosi :)[/QUOTE]

Siis miehesi on heilutellut sun jalkoja ylösalas että pieru tulis? Ei oo todellista :D mä en ikinä kehtais olla miehen edessä sillä ajatuksella, saatikka päästää kaasuja toisen naamalle :D