Ei tästä taida tulla yhtään mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "-x-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"-x-"

Vieras
tekis mieli luovuttaa... vaan olla olematta tuntematta. En jaksa enää olla se ainainen epäonnistuja ja kummajainen. Alisuorittaja ja suoraan sanottuna täytyy olla joku vika älyssäkin kun en koskaan menesty missään etenkään opiskeluissa. Olen jo seonnut laskuissa kuinka hemmetin monta työhakemusta olen laittanut viimeaikoina. Ei vaan saa mitään. Ainoat työt mitä silloin tällöin saa on sijaisuuksia ex työpaikalta. Nekin on harvassa. Määräaikainen työsopimus loppui sielä toukokuussa sen jälkeen ei oo paljon työpäiviä ollut.

kesäkuussa: 5 päivää sijaisuutta
heinäkuussa: 3 päivää sijaisuutta
elokuussa : 0 päivää
syyskuussa: 0 päivää
lokakuussa: 1 päivä
marraskuussa: 0 päivää
joulukuu: 0 päivää
Tammikuu: 0 päivää
Helmikuu: 2päivää

Jotenkin pitäis pysyä kasassa ei vaan tiedä miten...

Kyllä sä aivan varmasti olet jossakin hyvä. Kyllä meistä jokaisella on jokin vahvuus, sillä on suorastaan mahdotonta olla kaikessa paska. Vähintäänkin sitä on sitten hyvä siinä "paskana olemisessa"! No joo, vitsi vitsinä, mutta kyllä se niin menee, että aivan varmasti olet hyvä jossakin :)

En mä vaan keksi mitään missä olisin hyvä tai missä en onnistuisi mokaamaan asiat. Ihan kauheeta tehdä työhakemuksia tai mennä haastatteluihin kun ei osaa sanoa mitään hyvää itsestään ellei kerro valheita eikä niinkään voi tehdä.

Hae opiskelemaan? Kohta alkaa haut. Ja valitse sellainen ala joka työllistää! Itse valmistuin yliopistosta 5 vuotta sitten, päivääkään en ole ollut työttömänä vaikka työpaikka onkin vaihtunut aika monta kertaa.

Ei siitä opiskelusta mitään tulisi kun ei siitä ole mitään tullut aikaisemminkaan kukaan ei varmaan ymmärrä kuinka hirveää opiskelu on mulle kun mikään ei vaan onnistu. Eikä täällä voi opiskella mitään sellaista joka työllistäis hyvin. Eikä täällä saa töitä oikeastaan ku sairaanhoitajat vaan. Nykyään lähihoitajistakin on ylitarjonta. Eikä nuo ammatit oo mua varten.

[QUOTE="a.p";30695746]Ei siitä opiskelusta mitään tulisi kun ei siitä ole mitään tullut aikaisemminkaan kukaan ei varmaan ymmärrä kuinka hirveää opiskelu on mulle kun mikään ei vaan onnistu. Eikä täällä voi opiskella mitään sellaista joka työllistäis hyvin. Eikä täällä saa töitä oikeastaan ku sairaanhoitajat vaan. Nykyään lähihoitajistakin on ylitarjonta. Eikä nuo ammatit oo mua varten.[/QUOTE]

Miksei siitä tulisi mitään? Ei yliopisto-opiskelu mitään rakettitiedettä ole. Kyllä sä pystyt siihen. Itse en ole kovin hyvä matikassa mutta enpä sitä paljoa tarvinnutkaan opiskeluaikana. Muutenkin olin aika laiska opiskelija mutta tutkinnon sain silti suoritettua.

Älä valita jos et ole valmis tekemään muutoksia. Mene juttelemaan esim. jonkun psykologin kanssa, saisit ehkä neuvoja. Minkä takia et mielestäsi voi opiskella?

[QUOTE="hmmm";30695817]Miksei siitä tulisi mitään? Ei yliopisto-opiskelu mitään rakettitiedettä ole. Kyllä sä pystyt siihen. Itse en ole kovin hyvä matikassa mutta enpä sitä paljoa tarvinnutkaan opiskeluaikana. Muutenkin olin aika laiska opiskelija mutta tutkinnon sain silti suoritettua.

Älä valita jos et ole valmis tekemään muutoksia. Mene juttelemaan esim. jonkun psykologin kanssa, saisit ehkä neuvoja. Minkä takia et mielestäsi voi opiskella?[/QUOTE]

Moni ei taida oikein ymmärtää kuinka surkea mä oikeasti olen opiskelussa. Muistissa ei pysy mikään. En edes kykene laskemaan päässäni mitä 18+34 on. On paljon kysymyksiä mitä en ymmärrä. En osaa soveltaa lukemaani käytäntöön. On niin paljon asioita mitä mä en oikeasti vaan ymmärrä. Haluaisin osata mutta en vaan osaa vaikka kuinka ponnistelen. Jos oikeasti opiskelustani tulis jotain niin olisin jo opiskelemassa.

[QUOTE="a.p";30695833]Moni ei taida oikein ymmärtää kuinka surkea mä oikeasti olen opiskelussa. Muistissa ei pysy mikään. En edes kykene laskemaan päässäni mitä 18+34 on. On paljon kysymyksiä mitä en ymmärrä. En osaa soveltaa lukemaani käytäntöön. On niin paljon asioita mitä mä en oikeasti vaan ymmärrä. Haluaisin osata mutta en vaan osaa vaikka kuinka ponnistelen. Jos oikeasti opiskelustani tulis jotain niin olisin jo opiskelemassa.[/QUOTE]

Kannattaa oikeasti käydä psykologilla, kuulostaa että sulla vois olla esim. add tai adhd. Ystävällä on passiivinen adhd ja ei tule opiskelusta mitään ilman lääkkeitä.

Eikö adhd oo sellainen että on yliaktiivinen tms saa raivokohtauksia jne? Mä oon siis ihan super rauhallinen, haaveilen oon omissa ajatuksissa paljon. ainakin nettitestien mukaan mulla ei olisi adhd/add. Toisaalta eipä nettitesti mikään luotettava ole. musta tuntuu että tää ongelma on alkanut joskus vasta enemmän nyt aikuisiällä...

[QUOTE="a.p";30695852]Eikö adhd oo sellainen että on yliaktiivinen tms saa raivokohtauksia jne? Mä oon siis ihan super rauhallinen, haaveilen oon omissa ajatuksissa paljon. ainakin nettitestien mukaan mulla ei olisi adhd/add. Toisaalta eipä nettitesti mikään luotettava ole. musta tuntuu että tää ongelma on alkanut joskus vasta enemmän nyt aikuisiällä...[/QUOTE]

ADHD:n passiivinen muoto (oiskohan nimeltään inatentiivi tms?) on juuri tuollainen rauhallinen haaveilija. Sellainen ystäväni siis on. Ja ilman lääkkeitä on todella saamaton eikä saa edes asuntoa siivottua. Mut joo, oli diagnoosia tai ei kannattais käydä jossain juttelemassa. Ongelmia sulla ainakin on.

[QUOTE="a.p";30695833]Moni ei taida oikein ymmärtää kuinka surkea mä oikeasti olen opiskelussa. Muistissa ei pysy mikään. En edes kykene laskemaan päässäni mitä 18+34 on. On paljon kysymyksiä mitä en ymmärrä. En osaa soveltaa lukemaani käytäntöön. On niin paljon asioita mitä mä en oikeasti vaan ymmärrä. Haluaisin osata mutta en vaan osaa vaikka kuinka ponnistelen. Jos oikeasti opiskelustani tulis jotain niin olisin jo opiskelemassa.[/QUOTE]

kirjoitat ihan hyvin! Et siis voi olla kaikessa surkea.

Yhteistyössä