Vaikea ylipaino & raskausajan ultrat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plädevieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plädevieras

Vieras
Onko täällä ketään muuta todella ylipainoista naista, joka on (ollut) raskaana? Miten ultraukset onnistuu?

Minulla BMI 39-40 ja olen nyt raskaana vkolla 6+2. Raskaus on jo yhdenlainen ihme, yritetty on 5 v ajan ja tänä aikana paino on seilannut + - 18kg siitä mitä nyt painan. Olen siis yrittänyt laihtua auttaakseni raskaaksi tuloa, mutta en siinä juuri ole onnistunut.

Nyt siis mietin, miten ultraaminen onnistuu, kun ylipainoa on niin paljon? Mulla vielä suurin osa ylimääräisestä on kertynyt juuri mahaan, eli läskiä on oikeasti paljon siinä. Onnistuuko ultraaminen, näkyykö tuon kerroksen alta vauvaa?

Alkuraskauden ultrat tehdään alakautta. Rakenneultra tehtiin mulle vatsan päältä, mutta muistelen että siinäkin tarkistettiin jotain alakautta. Loppuraskauden ultrat onnistu kyllä ongelmitta.

Hyvin onnistuneet. Nt alakautta ja rakenne mahan päältä. Rakenteet näkyivät ongelmitta. Bmi samoissa ja toisen aikaan enemmänkin. Pyrit pitämään painon samoissa raskausajan. Hyvin se menee:)

bmi 47-57/ kuusi raskautta/ läskit ei nyt juuri erityisesti vatsanseudulla, mutta sen verran enempi kuin sulla, että varmaan vastaa samaa. Ihan normaalisti ultrat.
On kai silloin tällöin tullut vastaan joku, joka minkä tahansa ongelman takia on ruvennut mutisemaan läskeistä, mutta vastineeksi on sitten useampi, jotka on samoissa toimenpiteissä onnistuneet nopeasti ja valittamati. Esim. epiduraalin laitto. Joten vaikea sanoa, miksi se joillekin harvoille niin vaikeaa on ollut.

bmi 47-57/ kuusi raskautta/ läskit ei nyt juuri erityisesti vatsanseudulla, mutta sen verran enempi kuin sulla, että varmaan vastaa samaa. Ihan normaalisti ultrat.
On kai silloin tällöin tullut vastaan joku, joka minkä tahansa ongelman takia on ruvennut mutisemaan läskeistä, mutta vastineeksi on sitten useampi, jotka on samoissa toimenpiteissä onnistuneet nopeasti ja valittamati. Esim. epiduraalin laitto. Joten vaikea sanoa, miksi se joillekin harvoille niin vaikeaa on ollut.

Vauvojen ulkokautta kääntämiset on mahdollisesti olleet normaalia vaikeampia, siinä on kaikilla ollut äheltämistä. Kolmea vauvaa on yritetty kääntää, yhteensä 5 kertaa, ei ole koskaan onnistuttu siinä. Eli luulen että siihen on voinut vaikuttaa tuo lihavuus, en ole varma.

syntyivätkö vauvat sitten perätilassa kun ulkokäännökset eivät onnistuneet?

Kaksi kääntyi itsekseen oikein päin, syntyivät normaalisti ongelmitta. Yksi syntyi perätilassa ongelmitta.

Ja sitten oli vielä yksi ;), joka synnytyspäivään asti oli kyllä ihan oikein päin, mutta kääntyi käynnistetyn synnytyksen aikana istuskelemaan ja syntyikin sitten kiireellisellä sektiolla.

Yhteistyössä