Kolme henkilöä yksiössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noora22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noora22

Vieras
Eli siis odotan lasta ja olen asunut avomieheni luona vähän yli vuoden. Mutta avomieheni on työtön ja minä opiskelija eikä meillä ole varaa isompaan. Mitä esim sossu sanoo siihen että yksiössä asuu 3h perhe eikä olla lähiaikoina muuttamassa pois?

Ei sano mitään, ellette mene sinne valittamaan tilanteesta, kyllähän he saattavan sitten auttaa. Työtön ja opiskelija saa kuitenkin ihan hyvin tukia, rahaa jää saman verran kuukaudessa käteen asui sitten yksiössä tai kaksiossa. Mutta koti se on pienikin koti. En näe mitään ongelmaa asua yksiössä vauvan kanssa, kun se kuitenkin nukkuu alkuun vierellä tai sängyn vieressä pinniksessä. Toisilla kauemminkin.
Me asutaan kaksiossa isomman lapsen kanssa ja nukutaan olkkarissa, en näe että sekään oikein kenellekään kuuluu.

Tuskin ne teitä siitä pois käskevät mutta kolmihenkisenä perheenä saisitte kyllä hyvän asumistuen isompaankin asuntoon. Jos teille semmoista tarjotaan niin kannattaa tutkia tarkemmin miten se vaikuttaisi rahatilanteeseen.

Minä asuin elämäni 8 ekaa vuotta alle 30 neliön yksiössä vanhempieni kanssa ja oli siinä sitten koirakin. En koskaan edes kokenut kotia pieneksi koska olin kasvanut siihen. Vasta näin jälkikäteen aikuisena jaksan hämmästellä sitä aikaa.

Yhteistyössä