Kuka vastaa vesivahingosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pirkko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pirkko"

Vieras
Omistan mieheni kanssa rakentamamme kesämökin jota appivanhemmat ovat käyttäneet myös kun emme itse ole mökillä olleet. Myös viime syksynä appivanhemmat halusivat vielä käydä mökillä sen jälkeen kun meidän perhe lopetti mökkeilyn. Mökille on matkaa yli 300 kilometriä, joten lupasimme, että mökkiä voi käyttää jos laittavat sen sitten meidän ohjeiden mukaan talviteloille. Annettiin siis kirjalliset seikkaperäiset ohjeet miten toimia. Nyt kävin itse mökillä ja selvisi, ettei ohjeita todellakaan ole noudatettu. Esim. vesiputkia ei ole tyhjennetty kunnolla ja niinpä keittiön hana, vesiputki ja vesipumppu ovat paskana. Että suututtaa. Appi ei myönnä virhettä, anoppi taas sanoo, että appi oli sählännyt putken tyhjennyksen kanssa eikä ollut tehnyt sitä niin kuin oli ohjeistettu. Että nyt sitten kertoo asian kun vahinko on tapahtunut ja mieheni kyseli mitä siellä mökillä tekivät syksyllä.Voiko vakuutuksesta hakea korvauksia vai miten toimitaan. Appi tosiaan ei myönnä mitään virhettä vaikka selvää on ettei putkia ole oikein tyhjennetty. Suututtaa niin,että tekis mieli kieltää appivanhempien mökinkäyttö kokonaan.

Asiallisesti kerrotte appivanhemmille, että vakuutusyhtiöltä nyt kysytte, mutta jos vakuutusyhtiö evää korvauksen, kulut lankeavat heille. Ja tietysti, toistaiseksi mökki on käyttökiellossa, niin appivanhemmilta kuin muiltakin.

Jatkokäytöstä mietitte sitten kun pumput sun muut taas kunnossa. Ehkä olisi parempi sopia, että appi ei mene mökille ilman isäntäväkeä.

Hiukan tässä katsoisin kyllä peiliinkin. Olette - antamalla appivanhemmille luvan käyttää syksyllä mökkiä - myös samalla tulleet delegoineeksi heille mökin talviteloille laiton, mitä he sitten selvästikään eivät ole osanneet tehdä. Omistajina kuitenkin vastaatte lopun viimeksi asiasta itse. Eli vaihtoehtona voisi olla että olisitte itse käynyt hoitamassa nuo syksyn viime hommat tai ainakin käyneet tarkistamassa miten hommat on tullut hoidetuksi.

Pakkanen ei olekaan yllätys. Ja oltiin siis siinä uskossa, että appi oli tosiaan tyhjentänyt vedet putkista, ettei vahinkoa pääsisi tapahtumaan. Nyt siis selvis että vedet on jääneet putkiin, mikään muu ei selitä vaurioita. Nyt on remppamies menossa katsomaan vahinkojen laajuutta ja toki vakuutusyhtiöön ollaan yhteydessä. Enemmän tässä suututtaa kun appi ei myönnä virhettään ja remppa jää varmasti meidän kontollo jos vakuutusyhtiö ei korvaa.

Sekin on totta että loppujen lopuksi vastuu on itsellä. Itse emme mökille enää päässeet kun meidän kuopus syntyi ennenaikaisesti lokakuussa ja appi vakuutti, että osaa laittaa paikat kuntoon. Ja tosiaan annettiin tosi tarkat kirjalliset ohjeet. Ja todellakin jatkossa itse laitetaan mökki talvehtimaan vaikka mikä olisi. Harmittaa vaan kun on ylimääräistä vaivaa ja rahanmenoa. Ja mahtava riita appivanhempien kanssa.

Mä tekisin niin, että jos itse ehdottaisivat korjausten maksamista niin päästäisin heidät vielä mökille, mutta jos eivät ehdottaisi maksamista, niin en päästäisi enää.

Törkeää olla maksamatta edes osaa.

Kärsikää nahoissanne vahinko, prkl...
Mitäs vittua ette ite tarkistaneet asiaa? Oma mokanne ja pakkaset ei tule yllärinä, joten toivottavasti mikään vakuutus ei korvaa tota

[QUOTE="pirkko";30739495]Sekin on totta että loppujen lopuksi vastuu on itsellä. Itse emme mökille enää päässeet kun meidän kuopus syntyi ennenaikaisesti lokakuussa ja appi vakuutti, että osaa laittaa paikat kuntoon. Ja tosiaan annettiin tosi tarkat kirjalliset ohjeet. Ja todellakin jatkossa itse laitetaan mökki talvehtimaan vaikka mikä olisi. Harmittaa vaan kun on ylimääräistä vaivaa ja rahanmenoa. Ja mahtava riita appivanhempien kanssa.[/QUOTE]

Varmaan harmittaakin, sekä vaiva että rahanmeno ja vielä vähän epäselvä tilanne appivanhempienkin kanssa.

Selkeät rajat on kumminkin asioissa pidettävä, olkoot ne vaikka miten epämiellyttäviä appivanhemmille(kin). Mökin käytöstä on varmaan syytä sopia muutenkin tarkempia reunaehtoja. Toisaalta teillä varmaan on ollut etuakin siitä että apet siellä välillä oleilevat: murtoalttius ei ole niin suuri kun mökillä on joku, mahdollisesti ovat osallistuneet mökin huoltoon ja ylläpitoon - mökkihän on siitä hassu juttu että rapistuu myös käytön puutteessa. Mutta silti, appi on yrittänyt sitä talviteloille laittoa eikä ole siinä onnistunut, joten hänen syyksensähän sitten se homma jää. Häntäkin se varmaan harmittaa - paitsi muuten, myös kasvojen menetys harmittaa. Ja oma vanheneminen ja sählääminenkin varmaan harmittaa.

Onnea kuitenkin vauvasta, ja siitä että ilmeisimmin teillä ainakin jonkilaiset yhteydet appivanhempiin on, ja vielä mökkikin on (vaikka nyt vähän rikki). Kesä tulee, kyllä te tästäkin sählinkistä selviätte. Tsemppiä.

No aika oudot vanhemmat, jos eivät tarjoudu maksamaan vahinkoaan. Mielestäni vakuutuksen ei kuulu korvata, koska ei ole toimittu sillä huolellisuudella kuin voisi olettaa. Mutta kannattaa se nyt kysyä.

Varmaan harmittaakin, sekä vaiva että rahanmeno ja vielä vähän epäselvä tilanne appivanhempienkin kanssa.

Selkeät rajat on kumminkin asioissa pidettävä, olkoot ne vaikka miten epämiellyttäviä appivanhemmille(kin). Mökin käytöstä on varmaan syytä sopia muutenkin tarkempia reunaehtoja. Toisaalta teillä varmaan on ollut etuakin siitä että apet siellä välillä oleilevat: murtoalttius ei ole niin suuri kun mökillä on joku, mahdollisesti ovat osallistuneet mökin huoltoon ja ylläpitoon - mökkihän on siitä hassu juttu että rapistuu myös käytön puutteessa. Mutta silti, appi on yrittänyt sitä talviteloille laittoa eikä ole siinä onnistunut, joten hänen syyksensähän sitten se homma jää. Häntäkin se varmaan harmittaa - paitsi muuten, myös kasvojen menetys harmittaa. Ja oma vanheneminen ja sählääminenkin varmaan harmittaa.

Onnea kuitenkin vauvasta, ja siitä että ilmeisimmin teillä ainakin jonkilaiset yhteydet appivanhempiin on, ja vielä mökkikin on (vaikka nyt vähän rikki). Kesä tulee, kyllä te tästäkin sählinkistä selviätte. Tsemppiä.

Näin minäkin ajattelen. Kiitos, piristi kovasti. Eikä tää mikään maailmanloppu ole, pistetään mökki kuntoon vaan.

[QUOTE="pirkko";30739594]Näin minäkin ajattelen. Kiitos, piristi kovasti. Eikä tää mikään maailmanloppu ole, pistetään mökki kuntoon vaan.[/QUOTE]

Nimenomaan. Asioita tapahtuu ja se on elämää.

[QUOTE="pirkko";30739495]Sekin on totta että loppujen lopuksi vastuu on itsellä. Itse emme mökille enää päässeet kun meidän kuopus syntyi ennenaikaisesti lokakuussa ja appi vakuutti, että osaa laittaa paikat kuntoon. Ja tosiaan annettiin tosi tarkat kirjalliset ohjeet. Ja todellakin jatkossa itse laitetaan mökki talvehtimaan vaikka mikä olisi. Harmittaa vaan kun on ylimääräistä vaivaa ja rahanmenoa. Ja mahtava riita appivanhempien kanssa.[/QUOTE]

Synnytittekö te molemmat, vai miksi sinne ei päässyt enää lokakuussa tai sen jälkeen. Ja vaikka synnyttäisittekin molemmat, niin eihän siihen mene kuin pari päivää kaikkineen. Ihme tekosyitä.

Yhteistyössä