Kumpiko on parempi matkakohde jouluna? Teneriffan Puerto de la Cruz vai Gran Canarian Playa del Ingles?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaan

Vieras
Olen valitsemassa jouluksi lomakohdetta ja Kanariansaarille luultavasti käy tie... mutta en tiedä kannattaako lähteä Gran Canarialle Playa del Inglesiin vai Teneriffalle Puerto de la Cruziin...? Onko toinen lämpimämpi? Tuuleeko tai sataako joulun aikaan paljon?

Ingleaiin tietysti jos lämpöä kaipaa. Tai sitten teneriffan amricasikn - amerocas ja cruz ovt eri ilmastoa vaikk sama sari. Itse tykkän americsista, mutta vaihtelun vuoksi inglesiin marraskuuss

Ingleaiin tietysti jos lämpöä kaipaa. Tai sitten teneriffan amricasikn - amerocas ja cruz ovt eri ilmastoa vaikk sama sari. Itse tykkän americsista, mutta vaihtelun vuoksi inglesiin marraskuuss

Viimeksi oltiin americasissa niin sinne en nyt halua.

Lämpöä, aurinkoa ja ulkoilua lasten kanssa lomalta kaipaan. Olen ollut myös inglesissä, mutta silloin oli huhtikuu. Oli TOSI tuulista parina päivänä. Joulun aikaan en ole ollut siellä.

Toivoisin, ettei loman aikaan tuulisi kovaa eikä sataisi enemmälti. :)

Tuohon aikaan Ingles. Syksyllä ja keväällä Pto de la Cruz. Teneriffan pohjoisosa on kylmempi ja sää epävakaisempi kuin saaren etelä-osa. Pto de la Cruz:ssa on ihana luonto ja kansallispuisto ja Teide lähellä, jotka ovat aivan mahtavia paikkoja. En menisi tuonne kuitenkaan talvikuukausina. Playa del Ingles lämpimämpi.

Aurinkovarmin paikka Gran Canarialla taitaa kuitenkin olla Puerto Rico.

Joo, tätäkin kohdetta mietin, mutta siellä ei ilmeisesti ole paljoakaan tekemistä lapsiperheelle. Ehkä teemme sitten päiväreissuja sinne, jos aurinkoa ei näy inglesissä.

Taidan kommenttien perusteella siis varata reissua Gran Canarian Inglesiin. (Ellei nyt joku kerro jotain negatiivista puolta sieltä.)

Joo, tätäkin kohdetta mietin, mutta siellä ei ilmeisesti ole paljoakaan tekemistä lapsiperheelle. Ehkä teemme sitten päiväreissuja sinne, jos aurinkoa ei näy inglesissä.

Taidan kommenttien perusteella siis varata reissua Gran Canarian Inglesiin. (Ellei nyt joku kerro jotain negatiivista puolta sieltä.)

Varmaan jokaiseen kanaria-aiheeseen ketjuun mahtuu joku joka kommentoi negatiiviseen sävyyn noita saaria. Itse tykkään Inglesistä juurikin sen monipuolisuuden, palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksien takia. Enimmäkseen ollaan lomailtu tuolla lasten kanssa. Busseja liikkuu joka paikkaan Inglesistä jos ei halua autoa vuokrata tai taksilla ajella.

Varmaan jokaiseen kanaria-aiheeseen ketjuun mahtuu joku joka kommentoi negatiiviseen sävyyn noita saaria. Itse tykkään Inglesistä juurikin sen monipuolisuuden, palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksien takia. Enimmäkseen ollaan lomailtu tuolla lasten kanssa. Busseja liikkuu joka paikkaan Inglesistä jos ei halua autoa vuokrata tai taksilla ajella.

Jep, itsekin tosiaan ole Inglesissä käynyt (huhtikuussa) ja tiedän millaista siellä on. Bussilla ollaan liikuttu Las Palmasiin jne. ja taksilla paikan päällä. Tykkäsin kyllä paljon käydessäni. Mutta jouluna en ole siellä ollut, niin en tiedä onko lämmintä tai tuuleeko paljon.

No Ingles on Gran Canarian eteläpuolella, joka puoli on kaikissa saarissa se aurinkoisempi puoli. Kylmähän saattaa sielläkin joulukuussa olla, tai sitten ei.

Puerto de la Cruz on todella viehättävä espanjalaiskaupunki. Jos haluaa kokea espanjalaista joulunviettoa ja löytää espanjalaisia perinteitä ja kulttuuria, se on varmasti parempi joulunviettokohde.

Se on ihan mitä sitten haluatte.

No Ingles on Gran Canarian eteläpuolella, joka puoli on kaikissa saarissa se aurinkoisempi puoli. Kylmähän saattaa sielläkin joulukuussa olla, tai sitten ei.

Puerto de la Cruz on todella viehättävä espanjalaiskaupunki. Jos haluaa kokea espanjalaista joulunviettoa ja löytää espanjalaisia perinteitä ja kulttuuria, se on varmasti parempi joulunviettokohde.

Se on ihan mitä sitten haluatte.

Ensisijaisesti haen lämpöä ja aurinkoa. Toki espanjalainen joulukin olisi toisaalta kiva nähdä. Mutta toisaalta taas lähdemme jouluksi etelään sitä joulua ja hössötystä pakoon. Puerto de la Cruz kiinnostaa todella paljon mutta pelkään, että siellä on kylmä, sateista ja tuulista.

Yhteistyössä