Miten toimisitte tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siina"

Vieras
viedään aamuisin tyttömme päiväkotiin toisinaan yhdessä ja siellä on tyttö joka heti meidät nähdessämme kysyy,kenen vanhemmat me ollaan jne.Sitten haluaa halata ja tänään mun piti jopa vilkuttaa hänelle kun hän oli vilkuttamassa päiväkodin ikkunassa,Mulle tää on ihan ok,mutta mies sanoi,että häntä vituttaa moinen,ei hän rupea toisten pentuja halailemaan ja vilkuttelemaan.Tyttö pyytää sitä silti joka aamu.

En mitenkään ärsyyntyisi, mutta en silti kokisi luontevaksi ja sopivaksi halailla toisten minulle ihan vieraita lapsia. Koittaisin siis jollain tekosyyllä ja nopealla poistumisella halaamisen välttää, vilkutus taas ihan ok ja siihen kyllä vastaisin.

Miksi Mummeliisa vierasta lasta pitäisi halata? Mä yritän opettaa lapsilleni hyviä tapoja ja mun mielestä jokaisen tuntemattoman halailu ei sitä ole. Mä juttelen usein lapsille omiani hakiessani mutta halaan vain omiani aamulla/iltapäivällä. Mun mielestä lapsen käytös on liian "tungettelevaa" (sori, en keksi nyt parempaakaan sanaa tätä kuvaamaan). Ja mun mielestä jokaiselle, myös vieraalle lapselle, voi sanoa "ei" jos ei halua kosketusta.

Miksi Mummeliisa vierasta lasta pitäisi halata? Mä yritän opettaa lapsilleni hyviä tapoja ja mun mielestä jokaisen tuntemattoman halailu ei sitä ole. Mä juttelen usein lapsille omiani hakiessani mutta halaan vain omiani aamulla/iltapäivällä. Mun mielestä lapsen käytös on liian "tungettelevaa" (sori, en keksi nyt parempaakaan sanaa tätä kuvaamaan). Ja mun mielestä jokaiselle, myös vieraalle lapselle, voi sanoa "ei" jos ei halua kosketusta.

Varmasti saa sanoa ei, jos haluaa.
Itse en koe moista halua tai tarvetta.
Itse en näe siihen mitään syytä. Uskon, että "halailunhalu" kuolee kyllä lapsesta - valitettavasti - ilman vieraiden aikuisten aktiivista sen typistämistä.

Vieraiden lasten halailijat leimataan nykyään hyvin herkästi pedofiileiksi. Itse en ottaisi sitä riskiä, että joutuu syytteeseen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja omat lapset otetaan huostaan epäillyn pedofiilisen suuntautumisen vuoksi. Puhumattakaan siitä, että joutuu pedofiilinmetsästäjien tappolistalle ja oma nimi laitetaan julkisesti lokaan.

Pedofiilileiman saamisen riski on paljon isompi miehillä kuin naisilla, joten en ihmettele, että ap:n mies on peloissaan.

Yhteistyössä