Miten päästä eroon ötökkä kammosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puuhippa

Aktiivinen jäsen
01.04.2014
6 922
7
38
Kesä tulee ja sen mukana ötökät. Mulla vuosi vuodelta vaan pahenee tämä ongelma. Kyllä teininä vielä telttaili ja viihty mökillä, ei pelottanut. Nykyään tilanne on todella paha. Tämä on naurettavaa, kyllä mä sen tiedostan, mutta sydän lyö tuhattaja sataa ja paniikki iskee jos örkki tulee mun lähelle. Kaikkiä örriäsiä en pelkää vaan niitä jotka häiritsevät mua eli epämääräiset lentävät jutut ja paksujalkaiset hämähäkit.
Pitäs olla urhea ihan lapsenkin takia. Metsässä en ole käynyt kesäsin melkein kymmeneen vuoteen.
Onko vinkkejä?

Ei siihen auta varmaan kuin itsensä siedättäminen. Tai hypnoosi :D

Mä pelkäsin ennen hämähäkkejä, ihan kaiken kokoisia, niitä ihan minejäkin. Mutta sitten syntyi tuo meidän poika.. Pojat kun yleensä on kiinnostunut kaikista öttiäisistä, niin pakkohan mun oli niitä hänen kanssaan tutkia. Aikaisemmin olisin liiskannut kaikki mitkä näkökentässä vilahtaa, mutta kun en halua opettaa sitä pojalle.

Hirvikärpäsiä inhoan yli kaiken. Syksyisin en suostu metsään astumaan jalallanikaan. Mutta ei se pelkoa ole, inhoa vain. Ehkä mä haarniskaan sonnustautuneena voisin käydä ne puolukat ja sienet keräämässä :D

Tulet mukaan luontoretkelle, harrastan luontokuvausta, kuvaan lintuja perhosia ja kaiken laisia ötäköitä, ei ne mitään tee, ne vain yrittävät elää omaa elämäänsä. Hämähäkit ovat tarpeellisia, ne ovat luonnon puhtaana pito joukot.

Olisi mukava mennä metsäretkellä, mutta se onnistuisi vaan suojapuvussa. Musta tuntuu, että mun kimppuun hyökätään ylhäältä, alhaalta ja sivulta. :D Kännissä uskaltaisin...ehkä

Mitä sä pelkäät niiden ötököiden tekevän sulle?

Eihän ne punkkia lukuun ottamatta voi mitään tehdä, mutta mua inhottaa. En mene paniikiin jos ötökällä ei ole mahdollisuutta tulla iholle, mutta jos se tulee kiinni tai on mahdollisuus että se voi mua koskea niin paniikkikohtaus iskee. Jopa kuollut ötökkä pelottaa jos se pitäisi korjata roskikseen.

Olisi mukava mennä metsäretkellä, mutta se onnistuisi vaan suojapuvussa. Musta tuntuu, että mun kimppuun hyökätään ylhäältä, alhaalta ja sivulta. :D Kännissä uskaltaisin...ehkä
Eikö lähellä ole jonkinlaista luontopolkua, ettei tarvitse mennä umpimetsään tai heinikkoon, pikkuhiljaa tutustumalla ympäristöön maailma näyttää aivan erilaiselta ja eväät mukaan, kun istuu hiljaa ympäröivä luonto tuntuu aivan erilaiselta, ystävien kanssa on joskus oltu laavulla viinipullon kanssa, ei humalassa, mutta kun syksyllä ilta pimenee ja kuu vain valaisee luonto on kaunis.

Tule käymään meillä:
P1030254.JPG

Yhteistyössä