Asumusero, jatko eteenpäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt vaimo

Vieras
Asun mieheni kanssa asumuserossa, syynä tähän ovat miehen masennus, erikoinen asenne parisuhdetta kohtaan sekä runsas alkoholin käyttö. Hän on nyt alkanut toipumaan vuosia kestäneestä masennuksestaan, mutta samalla alkoi hänen mielestäni muuten outo käytös.

Mieheni asenne on ollut kauan "teen niin kuin tahdon, koska haluan, ja sinun on vain siedettävä se, sillä se on osa minua". Näin hän on oikeuttanut itselleen juomareissut, vaikka kotona on ollut se tilanne että kotona tarvittaisiin enemmän. Lspset olivat kuumeessa ja itse olin todella väsynyt ja pyysin monesti jäämään kotiin, ei käynyt kun hän tarvitsi itselleen jotain mukavaa kun masensi. Toinen esimerkki on, kun raha-asiat eivät menneet hänen toivomallaan tavalla, ja isäni yritti keskustella niistä, halusi auttaa ja tukea, niin mieheni taas "putosi" masennukseen, lähti hakemaan olutta. Koska tili oli lähes tyhjä ja tarvitsin rahaa koulun ruokailuun, sillä siellä on ruoka todella edullista, siirsin tililtäni 5e toiselle tililleni"turvaan" ja jätin 6e miehelleni, hän otti nokkiinsa ja joi kolmanneksen viinapullosta joka oli jäljellä ja oluet jotka oli ostanut. Ilmoitti tekoni olleen niin törkeän että hakee avioeron. Hän tiesi, että minulla on raskas seuraava päivä koulussa, opiskelen amk:ssa, mutta valvoi kahteen saakka yöllä makkarissa tietokoneella. Räkätti ääneen, kolisteli, oli niin humalassa että unohti juotavan loppuneen, kiukutteli kun pyysin olemaan hiljempaa. Isäni nukkui olohuoneessa etten päässyt sinne, ja seuraava päivä meni aivan harakoille.

Masennus, riidat ja se että elämässä ei ole järkeä riittävät syyksi juomisen aloittamiseen. Mies sanoo hakevansa muutaman oluen, juo 12 eikä se ole hänestä ongelma. Hänestä olen hysteerinen. Minusta juominen on lisääntynyt, hän ei ole töissä joten voi juoda myös viikolla. En pidä siitä että juo lasten nähden, enkä siitä että taloudellise tilanteen ollessa näin tiukka hän käyttää rahoja alkoholiin. Nykyisin juo yleensä parina kolmena päivänä tuon 12, sitten maltaan viikon tai kaksi, välillä kuukauden. Sitten masennus tms tulee ja taas mennään. Tai sitten hän haluaa otta rennosti yhdessä kotona ja juo ne 12. Minä olen huomauttanut asiasta ja jo suuttunut, mutta se taas johtaa siihen, että minullenäytetään kaapin paikkaa juomalla enemmän.

Minusta en ole nipottaja, mielestäni tuo ei ole lapsiperhearkea. Miehen mielestä hänen ainoa alkoholiongelmansa olen minä kun en anna hänen olla oma itsensä ja käyttää alkoholia sen verran kuin hänestä on hyvä. Ja juomisessa miehen mielestä vain humalajuominen on kannattavaa, ei kannata juoda vain muutamaa.

Luulin, ettätuo loppuu kun masennusta saadaan hoidettua, mutta tuntuu että nykyisin elän itsekkään teinin kanssa. "Teen mitä haluan!" on hänen perustelunsa, minun pitäisi niellä kaikki. Nyt hän on humalassa ruvennut mm. flirttailemaan muille vaikka tietää sen ehdottomasti loukkaavan minua. Ja ainakin kerran perusteli pusi, pusi viestin kaverini seinälle johtuneen siitä että halusi näyttää minulle kaapin paikan. Ennen niin huomaavaisestaja kiltistä miehestä on tullut ilkeä ja itsekäs. En tunne tätä enää lainkaan. Mieheni mielestä minä ja lapset olemme syynä masennukseen, kun hän ei ole voinut toteuttaa itseään ja tehdä mitä haluttaa milloin haluttaa, vaan on ollut pakko alistua arkielämään. Nyt hän ottaa aikaa itselleen juomalla.

Sai asunnon tämän kuun vaihteessa, muutin tavaroita lasten kanssa rattailla, kun mies ei ollut muuttanut pääsiäisenä niin kuin sovittiin, ja loppuja tavaroita kannettiin nyt viikonloppuna yhdessä. Hän on palaamassa yhteen kun vain muutan asennettani, mutten tiedä haluanko. Voinvihdoin hengittää eikä tarvitse koko ajan olla varpaillaan. Parisuhdetta hän ei ole halunnut hoitaa, kun on tärkeämpääkin tekemistä. Kun pyysin välillä olemaan kanssani, vain olemaan sohvalle yhdessä, alkoi aina sama valitus ettei hän halua olla tyhjänpanttina, hän haluaa tehdä asioita joista tulee hänelle hyvä miele ja kuinka hänen täytyy saada välillä olla rauhassa. Hän on yksin kotona päivät kun olen koulussa ja lapset hoidossa, auttaa hieman kun lapset ovat kotona, menee koneelle teelle rauhassa ja asioita hoitamaan noin tunniksi, ja kun lapset menevät nukkumaan niin sinne taas.

Rakkaussuhdetta ei ole ollut aikoihin, seksi ei kiinnosta häntä, eikä nykyisin minuakaan. Miksi haluaisin miestä joka ei rakasta kuin sanoissaan, ei halua minua ja jolle kaikki muu tuntuu olevan tärkeämpää. En jaksa enää. Haluan vain eron, sillä mies jatkuvasti painostaa, että jos haluat kanssani vielä yhdessä asua, niin muutut siinä ja siinä.

Itse olen yrittänyt jaksaa kaiken, hoitaa kaiken. Olen ollut väsynyt, kiukkuinen ja äkäinen, mutta kaivannut tukea mieheltäni. Tämä ei yleensä ole sitä tarjonnut vaan kääntänyt vain selkänsä ja sanonut että koska olen ollut niin rasittava päivällä niin ei kiinnsta. Olen yrittänyt sanoa, että jos saisin vaikka vain halauksen, jonkinlaista tukea ja välittämistä pöivän aikana niin en olisi niin kiukkuinen kun saisin edes jotain, mutta ei. Kun teen väärin, minua ei ole olemassakaan. Jos itken turhautumistani tai väsymystä, niin en saa mitään tukea, yleensä puhe kääntyy häneen ja hänen turhauttavaan elämäänsä ja mikä kaikki siinä on vikana. Viimeksi kun itkin, mies vain katsoi sängyllä metrin päässä, ja alkoi puhua itsestään, ja baariin oli lähdettävä. Olen niin helpottunut että olen yksin lasten kanssa, saan olla onnellinen ilman että se masentaa miestä, tai en ole kotonani vain rasite joka puhuu liikaa turhia asioita.

Onko tämmöinen suhde normaali? Pitääkö minulle riittä vain kaverisuhde mieheen ja äiti-lapsi suhde lapsiin, ilman rakkaussuhdetta kun mies ei sellaista meidän välille kaipaa? Täytyykö minun tyytyä seksiin vain kerran kuussa koska toinen ei tahdo eikä uskokaan tahtovansa jatkossa enemmän, vaikka muutama ensimmäinen vuosi meillä oli normaali seksielämä 1-2kertaa viikossa. Onko mieheni juominen normaalia? Sopivaa lapsiperheeseen?

Olen pyytänyt häntä hakemaan masennukseen keskusteluapua, kun pelkkä lääkitys ei selvästi riitä, mutta hän ei suostu sillä ei usko kenenkään olevan häntä fiksumpi. Hän on pohtinut asioita kuulemma vuosia, masennukselle ei ole syytä se on vain osa häntä. Eiusko että keskustelu auttaisi, ainoastaan pahentaisi ongelmaa. Ja juominen on normaalia hänestä, lähisuvussa on kuitenkin alkoholismia., mikä on mielestäni hälyyttävää.

Mies kertoi kun aloimme seurustelemaan, että on nuorena sairastanut masennusta. Hän ei kuitenkaan kertonut että se kesti vuosia ja kuinka lamaannuttava se on ollut, se selvisi minulle vasta nyt. Nykyinen on kestänyt jo noin viisi vuotta. Hän on hoitanut masennustaan pitämällä itseään niin kiireisenä ettei ole ehtinyt ajatella turhia. Harrastanut, bilettänyt ja pitänyt hauskaa kavereiden kanssa. Minut tavatessaan halusi perheen ja rauhoittui, mutta nyt tuntuu että haikailee jatkuvasti sinkkuaikojen vapautta. Minun kanssani haluaa silti kuulemma olla lopun ikäänsä. Nytkin kantoi taas puhelknlaskunsa minulle kun itsellään ei ole rahaa sitä maksaa.

Masentunut joka itselääkitsee itseään alkoholilla ei ole kelpo kumppani. Hänestä ei ole kanssasi vetämään kivirekeä vaan on yksi kivi reessä.

Ikävää mutta totta, sillä kyseessä ei välttämättä ole ilkeä eikä paha ihminen.

Masennuslääkkeiden kanssa kaljan ottaminen aiheuttaa sen, että pillereitä syö turhaan, koska viina vie lääkkeiltä tehon ja jättää vain sivuvaikutukset, kuten kyvyttömyyden ja haluttomuuden. Masentuneen pitäisi osata olla ilman viinaa, mutta se on helvetillisen vaikeaa, koska viina on se joka masentuneessakin päässä vielä "tuntuu" joltain milloin mikään muu ei tunnu miltään.

Mutta pelasta itsesi ja lapsesi asap. Et voi asialle muuta kuin toimittaa itsesi ja lapsesi turvaan ennen kuin itse tai lapsesi sairastuvat. Yhteenpaluu on aina mahdollinen jos miehen tila lähtee korjaantumaan.

Se olisikin hienoa, jos masennus korjaantuisi sillä ensimmäisellä käynnillä lääkärin tykönä. Mutta kun se ei mene niin, valitettavasti - sinäkin tiedät sen, hyvä ap.

Pelkkä lääkitys ei normalisoi tilannetta, vaan siinä on hyvä olla tukena terapiaa, alussa hyvin säännöllisestikin. Jotta sieltä jostain syövereistä löytyisi edes pikkiriikkisesti sitä tahtoa. Olla ja elää ja muuttaa suuntaa. Siinä vain menee se oma aikansa.

Mun mielestä sä olet venynyt uskomattoman paljon. Lapsesi myös. Mutta ei se rakkaus eikä siinä lähellä oleminen ja tukeminen ja ymmärtäminen, ei ne riitä jos toinen ei suostu näkemään omaa tilannettaan ja tunnustamaan sitä, että on nyt heikoista heikoin ja tarvitsee ulkopuolista apuakin. Ja paljon. Ymmärtänyt kun olet ja tehnyt ja yrittänyt ja rakastanut.

Jotta tämä tilanne kokonaisuudessaan ei myös veisi sinuakin mukanaan, riski sille on aina lähipiirillä olemassa ja isona!, niin - ota otetta omasta ja lapsienne elämästä :). Keskity itseesi ja siihen, mikä tuntuu sinussa hyvältä. Koska se, miten sinä voit, on tärkeässä roolissa ja isossa heijastuksessa siihen, miten lapset kokevat ja aistivat päivänsä. Se että voit hyvin, helpottaa lapsiakin.

Ole terveellä tavalla nyt itsekäs ja ota etäisyyttä. Huolehdi itsestäsi ja lapsistasi, hae iloa ja riemua päiviinne. Miehellesi voit sanoa että olet tukemassa mutta - et ole elämässä hänen puolestaan. Se hänen täytyy tehdä ihan itse. Miehen on aika ottaa vastuuta omasta elämästään tekoineen kaikkineen. Joskus se voi vaatia todella syvissä vesissä lillumista...ennen kuin känne parempaan on mahdollista. Aina on kuitenkin se mahdollisuus siihen hyvään.

Päivä kerrallaan eteenpäin. Muuta et voi tehdä ja se on oikeastaan ihan tarpeeksi. Pidä huoli itsestäsi :hug:.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Useimmissa näistä tapauksista ongelmien juurisyy on nainen ja naisen oma käytös ja miehen häneltä saama kohtelu. Mutta ei tällä palstalla, jossa pillunomistaja saa aina päälleen sädekehän ja muut samanlaiset huutavat kuorossa tukea.

Toivottavasti ap:n mies löytää itselleen oikean, rakastavan naisen pian. Rukoilen sitä syvästi.

Haimme erilliset asunnotnimenomaan siksi, että oma oloni oli lopulta liian paha, ja tajusin eytä pian masennun itsekin. Olen yrittänyt kannustaa ja antaa tilaa, mutta se tarkoittaa että jos miestä ei joku kiinnosta niin sitä ei tarvitse tehdä. Tai vaihtoehtoisesti että hän saa tehdä mitä vaan, kuten uusimpana tämä muille flirttailu. On tehnyt sitä viimeiset 3-4kk aivan minua härnätäkseen ja pahoittaakseni mieleni, ennen ei olisivarmaan käynyt edes mielessä.

Vuosi sitten olin hakea omaa asuntoa, ja mies vastasi vain "aivan sama, ei kiinnosta", mutta tilanne korjaantui joksikin aikaa kun lääkettä vaihdettiin. Lääke toimi hetken, mutta nyt annos on moninkertainen eikä tehokaan enää samaa luokkaa ja ongelmat palasivat taas. Nyt saa mies elää poikamieselämää, itse en tiedä mitä tulevaisuudelta tahdon. En ainakaan nykyisen kaltaista elämää. Nyt kun vihdoin uskoin, ettei mies oikeasti enää piittaa tai välitä minusta, on helppoa olla erillään, ennen luulin sen olevan puhetta vain minua loukatakseen. Tämän sai aikaan miehen käytös ja pari isoa erimielisyyttä ihmissuhteisiin liittyen, joissa mies ei olevalmis joustamaan piiruakaan periaatteen vuoksi, jaminulle asia taas on tärkeä henkilökohtaisista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt vaimo;30801346:
Eli kaikista miehen käytös on normaalia? Olisin halunnut mielipiteitä kauan on yritettävä, saanko jo luovuttaa jos toivoa ei ole...

Höpö höpö. Heivaa jätkä, eihän se tajua ottaa itteään niskasta ennenkuin jää yksinänsä eikä välttämättä tajua sittenkään. Mutta ota sinä elämästä ote ja auta lapsia kasvamaan. Ei lasten tarvitse tuommoista ryyppäämistä kattella.

Voi suo. Kuinka samantyyppinen tarnina mulla olikaan aikoinaan. 15 vuotta elin sitä jaksoa ja loppua kohden alkoi olla juuri tuontyyppistä. Mun pelastus oli, että vihdoin myös mies oli valmis eroon. Mä en olisi luovuttanut, vaan kitunut. En olisi halunut tehdä sitä lapsille, jotka olivat niin kovin isän perään. Tosin seurasivat epätervettä elämää jo tajuten, ettei se ole tervettä. Nyt painava neuvo sulle asiana oikeasti läpikahlanneelta. Älä missään nimessä palaa yhteen!!! Narsistinen persoonalliuushäiriö on miehesi pahin ongelma ja he eivät näe syytä IKINÄ itsessän. Voivat niin teeskennellä, jotta saavat "uhrin" taas pauloihin. Ja mullakaan ei olut mikään läpimätä ex-mies. Siinä oli paljon hyvää. Kuitenkin musta oli 15 vyoden jälkeen jäljellä vain kuoret. Kaiken se oli imenyt. Kun kaikki eroon liittyvät asiat oli saatu alulle (meillä oli omaisuuttakin jaettavana), multa putos niin iso taakka harteilta. Mä aloin nähdä ympärilläni kauneutta. Luonnon vihreyn, itseni terveenä ja kauniina. Työni muuttui innostavaksi ja kaikki asiat alkoivat elää. Olin aivan erilainen äiti. Olin kuin lapsi karkkikaupassa. Löysin ihanan uuden rakkauden ja isäpuolen lapsille. Ero oli helppo ja siisti, sillä exäni alkoikin tässä kohtaa arvostaa minua. En ollut enää hänen uhrinsa, josta hän imppasi energiat. Tosin siinä roolissa on nyt uusi ihminen ja sama jatkuu heillä. Voimia! Älä palaa entiseen. Lupaa.

No eihän masennus oikeuta käyttäytymään kuin sika, minuakaan
... Joten miehesi käytös on kaukana normaalista, ei lapsiperheessä ja parisuhteessa toimita noin. Hyvä että asutte erossa, älä palaa!

Masennus kyllä ilmenee monilla eri tavoilla, mutta jo oli aikakin että laitoit jonkinlaisen stopin asialle. Silti ei toista saa sylkiämpärinä pitää. Lapsillesi toimit esimerkkinä ja heidät pitäisi laittaa miehen edelle, niin raha- kuin muissakin asioissa. Eli jos rahaa ei sinulla ja lapsilla ole ylimääräistä, niin puhelinlasku takas. Niilläkin euroilla mies taitaa ostaa vaan olutta, joten ei mikään iso menetys.

Valmistaudu kuitenkin moniin muutoksiin vielä ja mies tulee varmaan takaisin sinun luo kun asunto ja muut on juotu.

Se mihin joskus rakastuit on jo mennyttä. Kaikki ihmiset muuttuu ajan mittaan. Se hyvä mikä miehessä on niin sitten kun tunteesi loppuu niin sitten loppuu. Nyt keskittyminen itseesi ja mietit millaisen miehen olisit valmis takaisin ottamaan ja kun mies sitä kysyy niin joko tunteita on vielä ja parannusta on tapahtunut niin ota, jos on jo liian myöhäistä niin sitten on. Moni on jo tuossa kohtaa luovuttanut, joten sinullakin on siihen oikeus vaikka heti. Tokkopa sinullakaan on suuri kiire uuteen parisuhteeseen ja lapsillesi isäpuolta etsimään.

Mulla on syyllinen olo luovuttamisen vuoksi. En usko että mies näkee omassa käytöksessään vikaa, vaan olettaa vain minun mukautuvan. En ole enää suostunut mukaan tämän valtapeliin, tuntui että kun tämä isäni ollessa meillä aloitti juomisen, räkättämisen koneella kun yritin nukkua, niin vihdoin katsoin miestäni kuin vierasta ja tajusin etten enää tunne häntä, miksi olen tuon kanssa?

Silti tuntuu, että pettäisin miehen perheen ja omani, ja lapset, jos nyt lähden. Menin nuorena naimisiin naivina ja väärän ihmisen kanssa ja erosin, ja nyt luulin tämän olevan ikuista. Jos nyt luovutan niin en halua enää luottaa parisuhteeseen, tuntuu hullulta olla vähän yli kolmikymppisenä taas tyhjän päällä ja suuntana yksinäinen loppuelämä. En todellakaan ole kiinostunut miehistä juuri nyt.

Olen yrittänyt sanoa, että parisuhde ei toimi näin, mutta miehen mielestä olen kahlinnut ja vaatinut liikaa. Siksi hän flirttailee, juoksee baareissa ja tekee asioita jotka tekevät hänelle hyvän olon. Ei väliä sopiiko se muulle perheelle. Olen ollut niin jumissa tilanteessa että olen uskonut että vika on minussa, ja nyt nyt ihmettelen miten olen ollut niin tyhmä että olen kestänyt näin kauan. Ja viimeinen iso riita koski hänen ystäväänsä, jonka kanssa mies olisi halunnut laatuaikaa viettämään aivan kaksin ja naisen meille pitkäksi viikonlopuksi, vaikken edes tunne tätä ja olen sanonut että kaveeratkoon, mutta nainen voisi olla omien sukulaistensa luona yötä, ei meillä. Siitä nousi hirveä haloo, olin mustasukkainen narttu jne ja mies ilmoitti että mieluummin jättää minut kuin luopuu ystävästään. En vaatinut ystävästä luopumista vaan sitä, että näkisivät päivällä, ei baarissa tai keskenään "treffeillä" suomenlinnassa, kun itse olen kaivannut laatuaikaa mieheni kanssa.

Silloin mietin, että menköön, en halua miestä joka ei mua aseta ensimmäiseksi.

Onko miehellä ihan diagnoosi tuosta masennuksesta, siis että on tosiaan nyt masentunut? Kun lähinnä tuo kuulostaa pelkältä perustelulta minkä varjolla mies kokee saavansa tehdä mitä vaan.

Vaikka sitten olisikin masentunut, niin en jaksaisi elää tuollaisessa suhteessa. Eikä se alkoholinkäyttö normaalin rajoissa ole, on kyseessä lapsiperhe tai ei. Alkoholistin selittelyä, vika on aina kaikessa muussa paitsi itsessä.

Suosittelen vahvasti että älä enää muuta takaisin yhteen, kun kerran olet irti päässyt. Kuulostaa siltä että kummallakaan ei ole enää juurikaan tunteita toista kohtaan, joten nyt olisi hyvä tilaisuus jatkaa oma elämää ja tarjota lapsille vähän terveempi kasvuympäristö.

Et ole itsekäs ap, sinulla on vaan tämä yksi elämä eikä sitä kannata tuhlata huonossa parisuhteessa.

[QUOTE="Huoh";30800841]Useimmissa näistä tapauksista ongelmien juurisyy on nainen ja naisen oma käytös ja miehen häneltä saama kohtelu. Mutta ei tällä palstalla, jossa pillunomistaja saa aina päälleen sädekehän ja muut samanlaiset huutavat kuorossa tukea.

Toivottavasti ap:n mies löytää itselleen oikean, rakastavan naisen pian. Rukoilen sitä syvästi.[/QUOTE]

Toi ny on suoraan sanottuna mitä hirveintä paskaa.

Masennus ei o mikään pikku vitutus joka johtuu puolison käytöksestä. Se on pitkäkestoinen mielentila jossa maailma on tasaisen harmaa. Jossa pikkulinnut laulaa vittuillakseen ja niitä heittäis kivellä, jos jaksais kumartua ja poimia kiven. Juomalla maailmaan saa hetkeksi värit, jonka vuoksi masentuneet juovat.

Se on muna- kana väittelyä oliko ensiksi viina vai masennus vai päinvastoin.

Masentunut ei ole läsnä, eikä juova ole läsnä. Vain saatananmoinen taakka surullisille läheisille jotka ovat suuressa vaarassa ajan myötä sairastua itsekin.

[QUOTE="Lissu";30801620]Onko miehellä ihan diagnoosi tuosta masennuksesta, siis että on tosiaan nyt masentunut? Kun lähinnä tuo kuulostaa pelkältä perustelulta minkä varjolla mies kokee saavansa tehdä mitä vaan.

Vaikka sitten olisikin masentunut, niin en jaksaisi elää tuollaisessa suhteessa. Eikä se alkoholinkäyttö normaalin rajoissa ole, on kyseessä lapsiperhe tai ei. Alkoholistin selittelyä, vika on aina kaikessa muussa paitsi itsessä.

Suosittelen vahvasti että älä enää muuta takaisin yhteen, kun kerran olet irti päässyt. Kuulostaa siltä että kummallakaan ei ole enää juurikaan tunteita toista kohtaan, joten nyt olisi hyvä tilaisuus jatkaa oma elämää ja tarjota lapsille vähän terveempi kasvuympäristö.

Et ole itsekäs ap, sinulla on vaan tämä yksi elämä eikä sitä kannata tuhlata huonossa parisuhteessa.[/QUOTE]

On diagnoosi, on kokeiltu sähköhoidot ja useammat lääkkeet. Väliin meni paremmin nykyisten lääkkeiden ansiosta ja luotin jo toisella tavalla tulevaan vaikka olin välissä valmis eroon. Nyt ei uskoa tulevaan enää ole, mutta mies suunnittelee että muutetaan vuoden päästä yhteen takaisin. Voin nyt vielä odotella mitä tuleman pitää, mutta luottavainen en ole. Tästä mies on taas mulle vihainen sillä olen liian negatiivinen hänen mielestään. Sormusta lopetin käyttämästä kun hän ei omaansa sormeen saanut vaikka puoli vuotta pyytelin. Nyt piti sitä hetken mutta nyt se jo jäi.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt vaimo;30801346:
Eli kaikista miehen käytös on normaalia? Olisin halunnut mielipiteitä kauan on yritettävä, saanko jo luovuttaa jos toivoa ei ole...

Miehesi käytös ei ole normaalia. Tai siis on täysin normaalia masentuneen käytöstä.

On äärimmäisen hyvä tehdä pesäero siinä vaiheessa kun vielä on pienikin kipinä jäljellä. Sekä sinun, että miehesi kannalta. Jos pesäero tulee ajatuksella, että kaikkia siltoja ei ole vielä poltettu, niin ne eivät välttämättä palakaan. Mut jos sinnittelet siihen pisteeseen, että jäljellä on vain tuhkaa, niin se on hyvin vittumainen viimeinen vuosi kaikille, eikä sen jälkeen ole tehtävissä mitään muuta kuin ero ja ositus.

Mä tossa jo vähän laitoinkin omaa stooria. Pakko viel hiukan kommentoida. Ihan hirveä tapaus tuo miehesi. Melkein voisin sanoa, että masennus ei nyt ole ihan se pääongelma. Narsisti se on. Ihan selkeet merkit. Heti pian, kun pääset astumaan tosta ahdistavasta kuplasta, osaat itsekkin nähdä kuvion vielä selkeemmin. Usko muo. Mäkään en ois luovuttanu, koska olin koko ajan siinä uskossa, että kyllä mä vielä ton ongelmat hoidan, kun oikeen ymmärrän ja koitan vaan rakastaa. Vaan juuri sinä päivänä, kun se valkeus koitti, että tästä ei muuten oikeesti tule mitään, niin sitten tajusin, että mähän olen 15 v antanu sille pelkkiä uusia aloituksia. Silti kuvio vain paheni ja alkon määrä suureni, talous synkkeni ja valheet lisääntyi...jopa tuo flirtti toisille ja koneella istuminen ym....Niin ja uuteen suhteeseen en tod ollut halukas. Mutta, koska elämällä on meille ihan omat suunnitelmat....mikään ei ole niin kuin olisin silloin ajatellut. Hyvä niin. Joka päivä vielä monen vuoden jälkeenkin mietin, miksi annoin sen kaiken tapahtua ja jatkua niin pitkään. Kaikella on kai tarkoitus ja se oli mulle yhdenlainen koulu. Sitten kun saakin turvaa ja rauhaa elämään ja ihmisen, jossa ei hitustakaan tätä exää, niin voi että.....elämä on oikeesti ihanaa.

Ei ole sinussa vikaa. Miehessä on.
Nyt laitat omaa elämää kuntoon ja annat lapsille rakkautta ilman riitoja ja väsymystä.
Ja jospa mies hoitelisi ihan itse puhelinlaskunsa...

[QUOTE="Minni";30801715]Mä tossa jo vähän laitoinkin omaa stooria. Pakko viel hiukan kommentoida. Ihan hirveä tapaus tuo miehesi. Melkein voisin sanoa, että masennus ei nyt ole ihan se pääongelma. Narsisti se on. Ihan selkeet merkit. [/QUOTE]

Ei.

Narsisti on henkilö jonka navan ympärillä muu maailma pyörii. Jos muu maailma lakkaa pyörimästä, niin narsisti on kusessa.

Masentunut tai alkoholisoitunut ei välttämättä piittaa pyöriikö maailma.

Asenteessa on ihan hirvee ero.

Ei.

Narsisti on henkilö jonka navan ympärillä muu maailma pyörii. Jos muu maailma lakkaa pyörimästä, niin narsisti on kusessa.

Masentunut tai alkoholisoitunut ei välttämättä piittaa pyöriikö maailma.

Asenteessa on ihan hirvee ero.

Ja tässä tarinassa tämän masentuneen oireet juurikin minusta viittaavaat siihen, että hän pyörittää maailmaa. Olettaa, että voi tulla ja mennä miten sattuu. Kohdella toista, miten sattuu. Impata rahat ja energiat. Vie tästä itsetunnon ja syyllistää. Tämä on vaan niin lähellä omaa kokemustani, että ihan puistattaa. Miten masentunu edes jaksais noi paljon sätätä ja kieroilla. Sehän ois melko pökkyräs lääkkeistä ja jatkuvasta ryyppäämisestä.

[QUOTE="Minni";30801849]Ja tässä tarinassa tämän masentuneen oireet juurikin minusta viittaavaat siihen, että hän pyörittää maailmaa. Olettaa, että voi tulla ja mennä miten sattuu. Kohdella toista, miten sattuu. Impata rahat ja energiat. Vie tästä itsetunnon ja syyllistää. Tämä on vaan niin lähellä omaa kokemustani, että ihan puistattaa. Miten masentunu edes jaksais noi paljon sätätä ja kieroilla. Sehän ois melko pökkyräs lääkkeistä ja jatkuvasta ryyppäämisestä.[/QUOTE]

Nettidiagnoosien teko on turhaa.

Narsistilla ei ole aivokemiassa "vikaa".

Masentuneella/alkoholistilla on. Jos ja kun alkoholisti kieltää alkoholismin niin se ei ole narsismia vaan taudin oire. Masentuneen maailma on harmaa ja kylmä. Noissa hakee syitä ja syyllistä mieluusti muualta kuin itsestään, mutta se on harvinaisen kaukana omaan napaan tuijottamisesta. Pikemminkin siitä, että ei osaa tai uskalla katsoa peiliin.

Narsisti nimenomaan rakastaa omaa peilikuvaansa.

Ja sitäpaitsi lopputuloksen kannalta sillä ei ole mitään väliä kumpi on. Erota tuossa täytyy anyway.

Huonosti hoidetulla masennus/päihdetaudilta tuo minustakin enemmän kuulostaa kuin narsistiselta persoonallisuushäiriöltä. En tiedä oikein miksi ihmiset ovat niin hanakoita tekemään niitä narsismioletuksia ihan ventovieraistakin ihmisistä, kuulopuheiden perusteella. Onko se niin, että masennus tai miksei päihdesairauskin ajatellaan olevan jotenkin mukavan ihmisen tauti ja jos ihminen käyttäytyy ikävästi niin se on sitten narsisti? Voin kertoa, että masennus sulkee vuorovaikutustaidot niin surkean kurjiksi, että kyllä se syvästi masentunut ihminen aika itsekeskeinen sitten lopulta on.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Älä missään nimessä enää muuta yhteen tuollaisen itsekkään alkoholistin kanssa. Masentunut sairastuttaa yleensä lähipiirinkin. Masennus, alkoholismi ja kusipäisyys on sellainen yhdistelmä, ettei perhe-elämästä tule yhtään mitään. Nyt lopetat itsesi soimaamisen ja turhan syyllisyyden. Mies on omien valintojensa takana. Pelasta itsesi ja lapsesi, kun vielä voit.

Miehesi on alkoholisti, se on sairaus, joka saa ihmisen käyttäytymään ihan toisin millainen hän oikeasti on ja kieltämään totaalisesti ongelman olemassa olon.Aina syy juomiseen löytyy itsen ulkopuolelta. Aseta ehtonapäihdehoito ja rsitistuminen, jos haluat suhdetta jatkaa! Hae itselle tukea alkoholistien omaisille suunnatusta toiminnasta. Alkoholisti sairastuttaa aina myös perhettä!

Yhteistyössä