Mieheni vappu, mitäs mieltä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TulevaÄiti88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TulevaÄiti88

Vieras
Mieheni sanoi, että haluu tänä vuonna juhlia tiettyjä juhlia viimeisen kerran railakkaasti kun meille syntyy syksyllä lapsi. Sanoin, että se on mulle ihan ok, koska mies on luvannut että moinen peli loppuu kun vauva tulee...

No Vappu ollut sitten tämmönen: Oltiin yhdessä yksissä bileissä ja itse tietenkin kuivin suin (Ihan Ok mulle ja selviö tässä tilanteessa). No ukon kaverit sitten innostuu, että lähetääs vielä viettämään "opiskelijavappua". Lakit päähän ja junalla Helsinkiin (tunnin matka). Siellä mies yöpyi kaverinsa luona ja nyt sama touhu jatkuu ja valmistautuvat pubikierrokseen plus lätkän kattomiseen. Ukko lupas, että huomenna tulee takas...

Jotenkin vaan sitä miettii, että tartteeko 32v työssäkäyvän ja kohta isäksi tulevan ukon tommosta mellastusta harrastaa..

Mieheni on elänyt aika railakasta elämää 20-30-vuotiaana. Viinaa ja naisia on riittänyt. Tuskin olis ikinä ees valmistunut jos en olis astunut hänen elämään ja pistänyt järjestykseen.

Toisaalta elänyt "kilttiä" elämää ja muuten on ihana ja vastuuntuntoinen, ehkä tämmönen pitää vaan sallia?

Mä luulen, että moni liitto olis onnellisempi ku mies sais välillä vähän vapautta. Toki naiselle myös. Mutta tietenkin tietyt asiat on vähän rajoitettuja kun on raskaana ja sen jälkeenkin. Mutta se nyt on vaan niin.

Hienoohan se olis jos vaimo välillä päästäis ilman mitään negaa... Kyllä sitä periaatteeessa saa mennä, mutta aina siitä tulee jonkinlainen kosto... Se vaan on niin. Ilmapiiri on paska viikkoja ja sitä saa tuntea olevansa kusipää... Semmosia naiset aika usein on.

Meillä mies saa mennä ihan vapaasti. Eilen lähti kavereidensa luo ja kai se ennen maanantaita tulee takasin.

Joka viikonloppu ottaa perskännit vähintään yhtenä iltana ja yleensä arkenakin yhtenä iltana. Mutta mitä se haittaa? oma on maksansa ja terveytensä.

Nojaa.. Yleensä sitä kasvetaan ulos siitä opiskelijaelämästä iän myötä. Tällöin se tapahtuu siis täysin vapaaehtoisesti eikä jää kaipuuta enää siihen "mellastukseen". Jos sitten joku tulee, kuten yleensä käy erityisesti miehille, elämään ja pistää mielestään stopin sille väkisin niin se kaipuu jää ja välillä sitten menee överiksi, kun saa "luvan" kanssa mennä. Minä en aikuisena lupia pyytelisi eikä mieheni olisi sellaiseen ikinä ryhtynytkään käskyttämään.
Kaiken pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja vilpittömään haluun viettää aikaansa perheensä ja puolison kanssa, mielestäni.

Joskus on hyvä irrotella, jollekin se on kaverien kanssa rällyytä ja toisille riittää käynti elokuvissa, yksin kotona kirjaa lukiessa etc. Jokainen tavallaan. Harmillista jos puolison pitää pistää ehdot toiselle.

Minä irrottelen nykyään kesämökillä perheeni kanssa vaikka muinoin sitä hilluin teekkarina kaupungilla näin Vappuna. Ei jäänyt kaipuuta kun sain mennä ja tulla miten lystäsin aikani ;)

Meillä ollaan onneksi molemmat samoilla linjoilla siitä, että juhlat vietetään perheenä. Eikä ole onneksi yhtään vastentahtoista vaan oikein mukavaa. Muulloin "saa" molemmat mennä kun siltä tuntuu. Ja onneksi siinäkin suhteessa menee menot aika tasan ja suurimmaksi osaksi viihdytään ihan perheen kesken.

Ap:n tapauksessa ehkä aika mälsää, että mies jättää ap:n yksin ja lähtee juhlimaan tuolla tavoin vappuna. Joku muu päivä voisi tuollaisen reissun järkätä, mutta juhlapyhänä tosiaan aika tylsää toista kohtaan.

"Tuskin olis ikinä ees valmistunut jos en olis astunut hänen elämään ja pistänyt järjestykseen"

Tuo kuulostaa siltä että sinulla on mielestäsi jo yksi lapsi ja toinen syntymässä. Nyt äkkiä asennemuutosta itsellekin, jos meinaat, että teillä syksyllä olisi kaksi vastuunsa kantavaa aikuista taloudessa. Toki mies on vastuussa itse itsestään, mutta ylemmyydentuntoisella ja motkottavalla kanaemomaisella "kyllä minä tiedän miten sinun tulisi käyttäytyä ja elää" asenteella ei kyllä vähääkään edistetä sitä että ne miehet kasvaisi aikuisiksi.

Vaikka sinällään olen samaa mieltä kanssasi siitä miten aikuisen miehen mitäisi elää ;) mutta ei puoliso ole kasvatus- tai muutosprojekti vaan kumppani.

Ei tuossa mielestäni muuta ongelmaa ole, kuin se, että teillä oli näköjään eri käsitykset tuosta railakkuudesta. Jos tosiaan on kyse viimeisestä kerrasta ja asiasta oli jo etukäteen sovittu, niin ihan ok minusta. Mutta jos teillä oli tälle päivälle jotain muita yhteisiä suunnitelmia, niin sitten tietysti eri asia.

Mulle vappu ei ole perhejuhla, joten sen viettämistä perheen kesken en mitenkään vaadi.
Mä en näe ongelmaa. Jos tuo tapahtuisi joka vkl, niin olisi eri asia. Toki etukäteen suunnittelua voisi odottaa isoilta ihmisiltä, mutta antaisin tämän kerran anteeksi.

Vaikee kuvitella tommosta miestä. Oma mies tuli isäksi 18 vuotiaana eikä hänellä ole ikinä ollut tuollaiseen tarvetta. Mua kyl ärsyttäs tollanen. Ehkä sun miehel on joku ikäkriisi, keski-ikä lähestyy. Viimeistää juhliessa se sen huomaa, olevansa vähän väsynyt dinosauri. ;) Onnea sun odotukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja TulevaÄiti88;30806014:
Mieheni sanoi, että haluu tänä vuonna juhlia tiettyjä juhlia viimeisen kerran railakkaasti kun meille syntyy syksyllä lapsi. Sanoin, että se on mulle ihan ok, koska mies on luvannut että moinen peli loppuu kun vauva tulee...

Luvannut että moinen loppuu kun vauva tulee?? Yleensä tuollainen lupaus ei pidä paikkaansa. Yleensä juominen lisääntyy kun vauva tulee. Kuulostaa ettei mies ole kypsä isyyteen. Eihän tos mitään jos tuo oli poikkeustapaus, mutta kuulostaa niinkuin tuota tapahtuis useamminkin...ei hyvä.

Tuo oli vain yksi syistä päästä juhlimaan rankemmin. Ensi vuonna syy on se, että vauvan kanssa on tosi raskasta, pitää päästä juhlimaan.
En mitenkään jaksa uskoa, että tuo oli nyt viimeinen kerta. Anteeksi vain.

"Mieheni vappu, mitäs mieltä".

Ensinnäkin:
- käyttäisin kysymysmerkkiä, jos kerran kyseessä on kysymys
- katsoisin peiliin; mitä näkyy?
- en alkaisi ollenkaan suhteeseen tuommoisen ukon kanssa
- jättäisin sen sian ja pakenisin vuorille

runforhills-1.gif

Minä en näe tuossa mitään ongelmaa, enkä muutenkaan toisen rajoittamisessa. Kyllä nyt joskus voi kavereidensa kanssa ulkona käydä, kumpikin.

Meillä minä biletin eilen, ja mies on nyt bilettämässä kavereidensa kanssa, tulee huomenna, on kaverinsa luona yötä, koska matka liian pitkä tulla esim. taksillla kotiin. Luotan häneen enkä käsitä miksi todellakaan pitäisi rajoittaa.

Nojaa. Ensinnäkään, tuolla tavalla käyttäytyvä ja tuon ikäinen mies ei todellakaan pyörisi nurkissani hetkeä kauempaa. Hyi olkoon.

Mutta mikä ongelma tuossa edes on jos asia oli etukäteen sovittu vielä? Itsepä olet tuollaisen ällötyksen ottanut.

Eipä tuo kai tavallaan ole pahempi ku vaikka risteily. Pari yötä kavereiden kaa pää täyteen ja sit kotiin krapulassa/kännissä ihmettelemään mitä järkeä siinäkin oli.
Oma mies ei tuollaista harrasta,, ja vappu on meille muutenkin vähän vieras juhlapäivä (pihatöitä tehty ja grillailtu ku on kiva sää). Tuntuu vähän väkisin väännetyltä ryyooyjuhlalta.

Mutta, jos tuo on sinulle OK, niin en näe tuossa mitään pahaa. Kunhan mies sitten kans oikeasti rauhoittuu. Huono juttuhan olisi se että hän ratkeaa nyt kesällä bilettämään aina ku on hieno ilma ja kaverit vähän painostaa...

Mulle vappu ei ole perhejuhla, joten sen viettämistä perheen kesken en mitenkään vaadi.
Mä en näe ongelmaa. Jos tuo tapahtuisi joka vkl, niin olisi eri asia. Toki etukäteen suunnittelua voisi odottaa isoilta ihmisiltä, mutta antaisin tämän kerran anteeksi.

Mä en ihan ymmärrä tämmöstä kommenttia, kun niitä lapsia tulee, niin ei niitä voi vapuksi kaappiin pistää kun se ei ole "perhejuhla".
Itse en kyllä hyvällä kattelis jos yli kolmekymppinen lähtee rillutteleen moneksi päiväksi, se ei ensinäkään mun mielesät ole edes sovitun rajoissa.

Öööh, mikä ongelma tossa on? mun mies menee menojaan aina sillon tällön ja niin meen myös minäkin omien kavereitteni kanssa. Välillä käyn entisellä kotipaikkakunnallani viettämässä aikaani vanhempieni ja sisarusteni kanssa ja sillon mieheni touhuu täälä kotipuolessa mitä lystää, eikä ole meillä mitään ongelmia :). Me ei olla toistemme vartijoita, eikä rajoteta toistemme menoja. Pitää antaa joskus tilaa toiselle.

Hienoohan se olis jos vaimo välillä päästäis ilman mitään negaa... Kyllä sitä periaatteeessa saa mennä, mutta aina siitä tulee jonkinlainen kosto... Se vaan on niin. Ilmapiiri on paska viikkoja ja sitä saa tuntea olevansa kusipää... Semmosia naiset aika usein on.

Ei siinä mitään kostoa tule, jos päästät samalla tavalla vaimonkin vuorostaan liesuamaan.

Minä en näe tuossa mitään ongelmaa, enkä muutenkaan toisen rajoittamisessa. Kyllä nyt joskus voi kavereidensa kanssa ulkona käydä, kumpikin.

Meillä minä biletin eilen, ja mies on nyt bilettämässä kavereidensa kanssa, tulee huomenna, on kaverinsa luona yötä, koska matka liian pitkä tulla esim. taksillla kotiin. Luotan häneen enkä käsitä miksi todellakaan pitäisi rajoittaa.

Luota vaan, mutta totuus on se, että minulla on miehesi kanssa panotreffit.