Mökkikauden korkkaaminen, auttakaa mua parissa ruokaongelmassa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amatöörit mökillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amatöörit mökillä

Vieras
Meitä lähtee siis vain kaksi henkeä mun ystävän mökille viikonloppua viettämään. Mökiltä löytyy sisältä tavallinen hella, ulkoa kaasugrilli sekä kota missä voisi tehdä ruokaa avotulella (notskin päällä on sellaiset metalliritilät). Nyt sitten tarvisin menun kolmelle päivälle ja missä mitäkin kannattaa valmistaa.
Perus grillimakkarat lähtee varmasti mukaan ja salaattitarpeet.
Täytettyjä herkkusieniä laitetaan folioon ja varmaan kotaan paistumaan, mutta pihvien kanssa ollaan aika amatöörejä... Possusta ei tykätä kumpikaan, eli mitä naudanlihaa kannattaa hankkia ja missä pihvit kannattaa valmistaa? :)
Vartaitakin mietittiin, vinkkejä mitä niihin laittaisi? Muita ruokaehdotuksia? :)
KIITOS jo etukäteen!! :)

Ottamatta kantaa Menu:un haluaisin tuoda esille ajatusta siitä, että tarviiko nimenomaan sielä mökillä mitään hirveen erikoisia ruokia?? Tilat on huonot, säilytystilat ja välineet on huonot, kaikki pitää mausteista lähtien roudata mukana, ja aikaa voisi käyttää muuhunkin kuin pilkkomiseen, ruuan laittoon ja siivoukseen - No mut, tää oli mun mielipide ;) Meillä vaan on todettu, että yllättävän tyytyväisiä ollaan makkaralla ja purkki hernekeitolla.

Jos naudanlihat otatte mukaan, nii ottakaa jotain niitä "takuu mureita", niillä onnistuu aina, ja grilliin ehdottomasti, hiilet antaa ihan oman makunsa.

Ottamatta kantaa Menu:un haluaisin tuoda esille ajatusta siitä, että tarviiko nimenomaan sielä mökillä mitään hirveen erikoisia ruokia?? Tilat on huonot, säilytystilat ja välineet on huonot, kaikki pitää mausteista lähtien roudata mukana, ja aikaa voisi käyttää muuhunkin kuin pilkkomiseen, ruuan laittoon ja siivoukseen - No mut, tää oli mun mielipide ;) Meillä vaan on todettu, että yllättävän tyytyväisiä ollaan makkaralla ja purkki hernekeitolla.

Jos naudanlihat otatte mukaan, nii ottakaa jotain niitä "takuu mureita", niillä onnistuu aina, ja grilliin ehdottomasti, hiilet antaa ihan oman makunsa.

mökillä ei ole mökillä hellaa lainkaan, ei kaasugrilliä,ei juoksevaa vettä tai sähköä, mutta meillä taas nimenomaan käytetään aikaa ja panostetaan mökillä ruokiin ;).
Ensi viikonloppuna mennään ja just suunnittelin että meillä olisi: ribsejä, broilerinfilepihviä, kasvisvartaita, kylmä kastike, salaatti tai 2, perunoita ja nämä siis yhdellä aterialla.

Yhteistyössä