Tappaako tää mies minut vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi-Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi-Maria

Vieras
Auttakaa nyt!

Te monet varmasti muistatte, kun tein tänne ihan vähän aikaa sitten ketjun, mihin vielä tänä aamunakin vastailin, mutta kun se ei ota enää tuulta alleen tai anna selvää vastausta yhteen kysymykseen, niin teen vielä tälläisen lyhyemmän version ja TOIVON NYT SAAVANI TEILTÄ SELVÄN VASTAUKSEN...!

Muistatte kun kerroin, siitä oudosta miehestä joka on usein mun kanssa samaan aikaan bussissa. Mies on noin kuudessakymmenissä, minä parikymppinen nuori nainen. Kaksi ensimmäistä matkustus kertaa meillä meni hyvin toistemme kanssa ja olen sattunut yleensä istumaan aina häntä vastapäätä, sen jälkeen alkoi sitten se outo käytös... Mies nousi penkiltä, selitti yhtäkkiä jotain sekavaa ja melkein repäsi käsituen irti ja vilkaisi minua vihaisesti. En tunne siis tätä miestä mistään ja minä ja yks nuorempi kundi säikähdettiin ihan saakelisti!. Seuraavalla kerralla hän näytti uhkaavasti siltä, että aikoo lyödä minua, kieputti muovipussin silleen kätensä ympärille ja sen pussin sisässä oli jotain, en tiedä vain mitä. Ja nyt jatkossa, on jatkuvasti mulkannut minua, pistävä katse silmissään...

Pelkään. Tunnen itseni tosi ahdistuneeksi tuosta käytöksestä, mutta en silti halua myöskään luovuttaa ja antaa tuon miehen kiusanteolle periksi...!

Mutta entä jos se on jotain pahempaa, kuin pelkkä kiusanteko..? Oon alkanu pelkäämään, et tuo mies tappaa minut vielä jonain päivänä. Vetää veitsellä esimerkiksi yhtäkkiä kaulavaltimon auki, kun jos satun taas istumaan siinä häntä vastapäätä. Ja sittenhän minua ei kerkeä enää kukaan auttaa, pelkään ettei auttais muutenkaan jos sattuis jotain, sillon loppuu minun elämä nuorena kesken ja mä tahdon todella ELÄÄ! <3

Niin kuinka todennäköistä on, että noin voi vielä tapahtua tuon ukon kanssa...?

Uskaltaako ihminen tappaa, keskellä päivää tai kun bussi on täynnä paljon muitakin ihmisiä...? Ja en tiedä tietääkö hän, mutta pääkaupunkimme busseissa taitaa olla myös valvontakamerat tai ainakin yksi valvontakamera.. eli hän varmasti jäisi ainakin todennäkösesti kiinni, jos tekis mulle jotain ja joutuis pitkäks aikaa lusimaan, etenkin jos on aiempiakin rikoksia takana ...

Ja kuinka usein käy sellasta, että tuntematon vaan sekoaa ja tappaa toisen tuntemattoman, kun kuvittelee jotain omiaan ...? tai jos henkirikoksia yleensä tapahtuu, niin tapahtuuko ne sellasissa tilanteissa missä osapuolet ovat tunteneet toisensa ja ollut jotain selvää riitaa...?

Mä en voi vältellä tuota miestä loputtomiin! Mitä se minusta tahtoo? Miks just minä..??!?

Välillä täällä Helsingissä on muutenkin bussissa ja joka paikassa välillä tulee vastaan niin OU-TO-JA tyyppejä, että ei niitä aina voi vältellä.. Ei hän ole ainut omituinen ihminen kehen mä olen bussissa törmännyt ja joka on mulkoilut minua omituisesti, mutta nää 2 muuta tapausta tuon ukon lisäksi ovat onneksi olleet enemmän sellaisia ohimeneviä ja niihin naisiin, harvemmin törmään, mitä tähän mieheen.. Mutta ne naiset istuu bussissa aina esimerkiks missä sattuu, joten EN MINÄ VOI ruveta valkkaamaan paikkaa, missä minun ois millonkin täysin turvallista istua ...! En vain pysty siihen, se rupeaa ahdistamaan. Tekisi mieli istua siellä missä minä haluan, vaikka sitten aina sitä outoa ukkoa vastapäätä, uskallanko minä tehdä sen, leijuuko minun päällä nyt joku todellinen vaara...?? :((

tässä taitaa sinulla pykiä enemmän. Entäs jos se vanha ukkeli vetää hernettä nenään kun sinä käyttäydyt jotenkin omituiseti. ETKÄ itse tiedosta sitä?!

Tekstisi on aika OU-TO-A. Sinä siis, taidat olla nyt kaiken A j O.

Mielenterveyden keskusliiton valtakunnallinen neuvontapuhelin 0203 91920 ma, ti, to 9-14, ke 9-16

Kysy neuvoa sieltä tai jostain muusta vastaavasta. He osaavat arvioida onko vaaraa.

[QUOTE="...";30817618]tässä taitaa sinulla pykiä enemmän. Entäs jos se vanha ukkeli vetää hernettä nenään kun sinä käyttäydyt jotenkin omituiseti. ETKÄ itse tiedosta sitä?!

Tekstisi on aika OU-TO-A. Sinä siis, taidat olla nyt kaiken A j O.[/QUOTE]

No mitenkä mie voin omituisesti käyttäytyä jos istun bussissa normaalisti, välillä rämplään kännykkää ja vilkuilen ympärilleni, mut suurimman osan matkasta kattelen ulos ikkunasta maisemia..?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30817620:
Eikös Helsingissä niitä busseja mene vähintään kymmenen minuutin välein? Mene toisella vuorolla jos noin pelkäät

No kun sitä ei tiiä millon tää ukko on aina liikenteessä! ja etenkin jos oon töihin menossa, en voi kauheesti valita mil vuorolla meen... :(

Alkuperäinen kirjoittaja sä hidastelet aina;30817660:
Taas näitä...vedä sillä veitsellä ensin ja siinä kaikki. Se joka ehtii ensin voittaa.

En minä nyt rupea mitään veistä mukanani kantamaan, kun mikäkin vainoharhanen! tai halua ite tappaa ketään... Mutta pelottaa silti tuon ukon käytös... :'(

kerroit, että et voi valita aina vuoroja ja millä menet.. Tulee mieleen, että onko ukkoa olemassakaan kun tuntuu istuvan aina sinun kanssa samassa vuorossa.. Ja juuri totesit myös ettei voi tietää milloin ukkoo on liikenteessä??

Ja tosiaan jos et enää tiedosta omaa tekemistäsi? Luulet olevasi normaali?

ÖÖh...

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä olet pöljä;30817689:
Kannattas varmaan itse pää tarkistuttaa. Siihen on syynsä miksi edellinen aloitus ei ottanut nostetta ja syy olet sinä itse.

HEI, MITENKÄ SE VOI OLLA MINUN SYY JOS SE MIES _OIKEESTI_ KÄYTTÄYTYY OUDOSTI ... !

Voisitteko nyt oikeesti vastata kunnolla noihin mun kysymyksiin ja lopettaa mun syyttelyn hulluksi... ! Vai onko teistä tuo miehen käytös ihan normaalia mitä kerroin alotuksessani??

Kyllä joku voi viiltää veitsellä bussissa, vuosia sitten joku iski kirveen tuntemattoman päähän metrossa ja joku toinen muuten vaan puukotti vastaantulijan Pasilassa.

Kannattaa hakeutua ihan toiseen päähän bussia ja seurata onko se kaikille aggressiivinen vai kohdistuuko tosiaan vain sinuun

Arvasin heti että pääkaupunkiseudulla...siellä kahjoja piisaa, eikä toki pelkästään siellä...Tosiaan, eikö mene joku muu liikenneväline jolla pääset, ratikka, metro? Jos tuo äijä harrastaa busseja. Kato ettet joudu lähelle istumaan.

[QUOTE="...";30817701]kerroit, että et voi valita aina vuoroja ja millä menet.. Tulee mieleen, että onko ukkoa olemassakaan kun tuntuu istuvan aina sinun kanssa samassa vuorossa.. Ja juuri totesit myös ettei voi tietää milloin ukkoo on liikenteessä??

Ja tosiaan jos et enää tiedosta omaa tekemistäsi? Luulet olevasi normaali?

ÖÖh...[/QUOTE]

Hei nyt ihan oikeesti, HAISTA PASKA !

Vähiten minä tässä tilanteessa tarviin tälläsiä vastauksia .

Kyllä joku voi viiltää veitsellä bussissa, vuosia sitten joku iski kirveen tuntemattoman päähän metrossa ja joku toinen muuten vaan puukotti vastaantulijan Pasilassa.

Kannattaa hakeutua ihan toiseen päähän bussia ja seurata onko se kaikille aggressiivinen vai kohdistuuko tosiaan vain sinuun

Se näyttäis kohdistavan sen vaan minuun... Joten mitä siitä voi päätellä? :/

Arvasin heti että pääkaupunkiseudulla...siellä kahjoja piisaa, eikä toki pelkästään siellä...Tosiaan, eikö mene joku muu liikenneväline jolla pääset, ratikka, metro? Jos tuo äijä harrastaa busseja. Kato ettet joudu lähelle istumaan.

Eipä mee..

Mut oisko se niin paha jos siinä istusin missä ennenkin? Oikeasti?

Esim. tänään kun matkustin, nii se mies ei ollu siellä ja mun kanssa istu siinä penkillä muita nuoria, eli siinä istuu muitakin nuoria ja ne saa istua aina rauhassa, joten miks minä en saa jos se yks outo mies on siinä vastapäätä...

En minä voi arpoa, millon se on siinä ja millon ei. Menee tosi ahdistavaksi ja se ehkä ahdistaa vielä enemmän, kuin pelko siitä miehestä, jos joutusin muuttamaan jonkun ihmisen takia tapojani minne istun monesti... :/

olen se haista paska tyyppi..

Joka tapauksessa kuulostat aivan hysteeriseltä. Miten olet saanut tästä näin ison pelon?
Täällä moni on sitä mieltä, ettei nyt kaikki täsmää juttusi kanssa. Miten ukko voi olla useasti samassa linjassa?

Sinulla on toki oikeus istua missä lystää. Kukaan EI voi vastata tappaako hän sinut. Ei kukaan.

Minä en ainakaan istuisi samassa paikassa jos joku ihminen ahdistaisi joka vuorossa noin paljon. Miksi kiusaat itseäsi noin?

Sinulla on myös valinnan vapaus helpottaa oloasi ja räplätä sitä kännyä toisessa penkissä! TAI seuraavan kerran kun uhkailee HUUDA jotain että kaikki kuulee, ainakin kuski. Ei siellä ihmiset saa hulluilla. Kukaan.

jos nyt asia näin on

[QUOTE="...";30817792]olen se haista paska tyyppi..

Joka tapauksessa kuulostat aivan hysteeriseltä. Miten olet saanut tästä näin ison pelon?
Täällä moni on sitä mieltä, ettei nyt kaikki täsmää juttusi kanssa. Miten ukko voi olla useasti samassa linjassa?

Sinulla on toki oikeus istua missä lystää. Kukaan EI voi vastata tappaako hän sinut. Ei kukaan.

Minä en ainakaan istuisi samassa paikassa jos joku ihminen ahdistaisi joka vuorossa noin paljon. Miksi kiusaat itseäsi noin?

Sinulla on myös valinnan vapaus helpottaa oloasi ja räplätä sitä kännyä toisessa penkissä! TAI seuraavan kerran kun uhkailee HUUDA jotain että kaikki kuulee, ainakin kuski. Ei siellä ihmiset saa hulluilla. Kukaan.

jos nyt asia näin on[/QUOTE]

Pitäiskö mun oikeesti sulle vastata?

Tottakai mä kuulostan hysteeriseltä kun OIKEASTI pelkään! Haluisin elää normaalisti, ilman tuollasia OUTOJA IHMISIÄ JA OUTOJA TAPAHTUMIA !

Kai sen takia olen saanut tästä noin suuren pelon koska ei tuo miehen käytös oo minusta normaalia...! vai käyttäydytkö ite noin bussissa ja pidät sitä aivan normaalina?? haloo..

Ja en minä tiiä miks ollaan usein bussissa samaan aikaan ! ollaan vaan satuttu olemaan . Joskus ollaan ehkä menty töihin samaan aikaan ja välillä sitten jotain muuta.. Kun hän kulkee samalla bussi numerolla.

Mulle on vaan jostain syystä tullu tunne, että kuolen pian. :( en tiiä, voiko ihminen oikeasti vaistota sellaista...? etenkin jos on tosi herkkä... Nään sen ukon silmistä vaan pahuuden... :(

Ja sen takia kiusaan itteäni, kun haluun voittaa tuon pelon ja elää VAPAASTI !!!

Mä en vaan silti tahdo että mulle käy huonosti .

Eipä mee..

Mut oisko se niin paha jos siinä istusin missä ennenkin? Oikeasti?

Esim. tänään kun matkustin, nii se mies ei ollu siellä ja mun kanssa istu siinä penkillä muita nuoria, eli siinä istuu muitakin nuoria ja ne saa istua aina rauhassa, joten miks minä en saa jos se yks outo mies on siinä vastapäätä...

En minä voi arpoa, millon se on siinä ja millon ei. Menee tosi ahdistavaksi ja se ehkä ahdistaa vielä enemmän, kuin pelko siitä miehestä, jos joutusin muuttamaan jonkun ihmisen takia tapojani minne istun monesti... :/

Oikeasti busseja menee usein ja harvoin aina tai useasti sama tyyppi istuu samssa bussissa, jos ei erikseen sovita, että samalla bussilla mennään. Toisekseen, pakkoko sun on istua siihen miehen lähelle? Ei bussiassa kellään oo vakipaikkaa, eli senkin istut kauemmaksi. Toki kaikki on mahdollista, myös se, että sun kimppuun käydään. Mutta hyvin epätodennnäköistä se on. Istu eri penkkiin tai mene yleensä edellisellä tai seuraavalla bussilla. Jos mies näkyy silti aina "sattumalta" samaan bussiin, vaihtaisin bussia seuraavalla pysäkilla ja hakisin ehkä itselleni apua.

Miksi suomessa ei huomata ihmisten mielenterveysongelmia, vaan he joutuvat purkamaan pahaa oloaan palstoille? Tai noh, ilmaistahan tämä on, mutta oikea apu olisi todennäköisesti hyödyllisempää... Voimia kumminkin.

hp tyyppi täällä taas

Kuten jo moni muukin todennut kukaan ei voi vastata sinulle miten käy tai on käymättä...

Jos sinua noin paljon pelottaa ja olet herkkä niin ei sinulla ole montaa vaihtoehtoa. Kuvaa kännyllä ukon uhkailu. Jos tällaista ilmenee.

Toisaalta. Jos ukko on luullut että sinä jo kuvaatkin häntä kun räpläät kännyä. Näitä lataamohörhöjä on läjäpäin nykyisin.

Tähän ei taida olla järkevää ratkaisua. Mieti kuitenkin, että näkyykö hysterisyytesi/pelkosi ulospäin? Ruokkiiko se tilannetta?

Elä vapaasti, mutta muita ei voi estää olemasta ja tulemasta niin kauan kuin he ovat tekemättä pahaa ja ei oikein sen jälkeenkään. Se on fakta.

Hörhöllä on yhtälainen oikeus elää "vapaasti" kuin sinulla. Vaikka onkin "aiheuttanut pelkoa". Eli toisin sanoen et voi asialle oikein yhtään mitään.

Yhteistyössä