Pitäiskö mun pelätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniina.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No olen kyllä nyt tehnyt päätökseni ja se on se, että en rupea tuon äijän takia elämääni muuttaa. Ihan hölmöähän se ois! Suomi on vapaa maa JA MULLA ON OIKEUS ISTUA BUSSISSA SINNE MISSÄ HALUAN JA MISSÄ ON VAPAATA! luulis sen olevan kaikille selvää. Ja vähiten varmaan tässä elämässä kannattaa tollasia paskapäitä mielistellä? Sillon niille ikään kuin antaa sen ilon, että ne saa olla vittumaisia sinulle ja kun sä luovutat ja alat elää elämääs eri tavalla niiden takia... Ne on niinku voittanu. =) sitäkö työ haluatte? antaa sairaalle mielelle vallan?

Miettikää nyt oikeasti vähän. Mikä on realista ja järkevää elämää ja mikä taas sairasta. Musta tollanen et alkaa pelkäämään, välttelemään, semmosen jutun takia mis ei todellisesti ois mitään järkeä ainakaan on sairasta...

Koska todellisuudenhan pitäis realismilla ajateltuna olla se, että ei ketään ahdista toinen bussimatkustaja, kun hetken aikaa siellä bussissa vaan istutaan ja jatketaan sitten omia juttuja. Nii kyllä jokaisen pitäis kestää se, eikä alkaa omituisella tavalla käyttäytymään!

Jos mä nyt saan kuitenkin puukon kiduksiini, nii kai se on sitten minun kohtalo kun en pelännyt ja yritin elää normaalisti, muut taas ei näköjään elä.. Kai mulle joku sit siinä täydessä bussissa vois ambulanssin soittaa, kun tämä ruma, vit-tu-mai-nen, läski patu on päättänyt alkaa uhraamaan minua.. =)

Mitäs, jos se äijä pitää sinua hulluna? Ihmetteli ensin, miten tuijotat häntä ja joka hemmetin kerta kun tulee bussiin. istua napotat alaleuka etukenossa aina samalla paikalla ja tuhiset niin, että ajatuksesi lukee naamstasi "mulla on vapaus olla, missä tahdon, muilla ei". Sitten kun sinunlaisesi hellantelttu pitää puolensa, ettei vaan tartte alistua (alistua mihin????), ja levittää ison persauksensa siihen penkille ja reagoi joka ääneen ihmettelee miehen lisäksi bussissa moni muukin, että kiva, taas se häiriintyneen oloinen kullannuppu ilahduttaa meitä ja mulkoilee ympäriinsä.

Noissa sun jutuissa on niin ison egon löyhkää, että toivon sinun kasvavan pikku hiljaa isoksi ihmiseksi ja muistavan, että maailmassa on monta kummallista asiaa sinunkin lisäksi.

Oletko kuinka kauan asunut taajamassa/kaupungissa?

Todennäköisesti harmiton tyyppi ja liioittelet mielessäsi sitä kuinka hän kohdistaa vihansa juuri sinuun, mutta ehkä kannattaa istua johonkin muualle niin oma fiilis tuon suhteen ainakin helpottaa.

Muutenkin ne bussin etuosassa olevat paikat on pääosin tarkoitettu vähän huonommin käveleville, joten mielestäni fiksua mennä sinne taaemmas joka tapauksessa jos siellä tilaa on. :)

No olen kyllä nyt tehnyt päätökseni ja se on se, että en rupea tuon äijän takia elämääni muuttaa. Ihan hölmöähän se ois! Suomi on vapaa maa JA MULLA ON OIKEUS ISTUA BUSSISSA SINNE MISSÄ HALUAN JA MISSÄ ON VAPAATA! luulis sen olevan kaikille selvää. Ja vähiten varmaan tässä elämässä kannattaa tollasia paskapäitä mielistellä? Sillon niille ikään kuin antaa sen ilon, että ne saa olla vittumaisia sinulle ja kun sä luovutat ja alat elää elämääs eri tavalla niiden takia... Ne on niinku voittanu. =) sitäkö työ haluatte? antaa sairaalle mielelle vallan?

Miettikää nyt oikeasti vähän. Mikä on realista ja järkevää elämää ja mikä taas sairasta. Musta tollanen et alkaa pelkäämään, välttelemään, semmosen jutun takia mis ei todellisesti ois mitään järkeä ainakaan on sairasta...

Koska todellisuudenhan pitäis realismilla ajateltuna olla se, että ei ketään ahdista toinen bussimatkustaja, kun hetken aikaa siellä bussissa vaan istutaan ja jatketaan sitten omia juttuja. Nii kyllä jokaisen pitäis kestää se, eikä alkaa omituisella tavalla käyttäytymään!

Jos mä nyt saan kuitenkin puukon kiduksiini, nii kai se on sitten minun kohtalo kun en pelännyt ja yritin elää normaalisti, muut taas ei näköjään elä.. Kai mulle joku sit siinä täydessä bussissa vois ambulanssin soittaa, kun tämä ruma, vit-tu-mai-nen, läski patu on päättänyt alkaa uhraamaan minua.. =)

Tässäpä vielä iltapuhteiksi miettimistä sulle: vapaus on myös vastuuta. Olet tosi itsekäs halutessai riskeerata oman terveytesi vapauden nimissä. Oletat kirjoituksessasi, että muut vapautta rakastavat ihmiset ottaisivat sinusta vastuun ja suostuvat soittamaan ambulanssin sinulle. Siis haloo, jos näen, että sinunlainen pässinpää riskeeraa tietoisesti oman turvallisuutensa, käännän taatusti selkäni ja totean, että itteppä halusit.

Juttujesi perusteella olet elänyt kovin turvallista elämää. Kun saat kerran turpiisi vapauden nimissä, niin ymmärrät miksi kaikki eivät suostua "alistumaan".

Sinulla ei ole oikein psyykenlääkitys kohdallaan, hae ammattiapua.

Aika sairaita ihmisiä kyl täällä, jos eivät soittaisi apua esim jos jotakin on puukotettu... Siitähän tulee ihan laissakin rangaistava teko. Ja on se kumma, että ketjun aloittajasta joka ketjussa yritetään leipoa syyllistä? Siis minähän en oo tehny mitään väärää siinä asiassa jos istun sinne missä on vapaata ja vaikka se aina ois sama paikka. Niin sitä samalle paikalle näyttää aina istuvan tämä äijäkin. Ja ihan normaalisti olen käyttäytynyt, mitään en ole sanonut tai tehnyt. Ei mul oo tuntemattomalle ihmiselle syytä sanoa tai tehdä. Kun ei merkihe minulle sen kummemmin mitään.

Niin, eli pelkäätkö ap tätä tyyppiä vai et? Jos pelkäät, niin sinun kannattaa tehdä jotain asialle tai elät pelon kanssa. Jos et pelkää, niin ei tarvitse tehdä mitään. Melko yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30813836:
Niin, eli pelkäätkö ap tätä tyyppiä vai et? Jos pelkäät, niin sinun kannattaa tehdä jotain asialle tai elät pelon kanssa. Jos et pelkää, niin ei tarvitse tehdä mitään. Melko yksinkertaista.

No olen päättänyt olla pelkäämättä. Silti omituista hänen käytöksensä on.

Pelkäät miestä, mutta ehdoin tahdoin tunget aina hänen lähelleen.
Joko pidät pelon tunteesta tai sitten olet vain harvinaisen tyhmä... tai nuori.

Tunnistan kyllä itsestänikin tuon piirteen, etten halua antaa veemäisille tyypeille periksi, mutta kuvauksesi perusteella tuo mies ei ole vain veemäinen, vaan myös vähän hullu. Hullujen kanssa ei kannata käydä vänkäämään. Muista siis vanha ohje ja opettele valitsemaan taistelusi.

Onhan sulla ap vapaus valita mikä istumapaikka tahansa. Sä et suostu "alistumaan" , ettei outo tyyppi "voita". Se on jo voittanut, sä menet istumaan siihen yhteen paikkaan aina, vaikka voisit valita toisinkin, ihan jääräpäisyyttäs vaikket edes haluais istua oudon tyypin lähellä? Mitä valinnan vapautta sä nyt tuolla muka osoitat?

Aika sairaita ihmisiä kyl täällä, jos eivät soittaisi apua esim jos jotakin on puukotettu... Siitähän tulee ihan laissakin rangaistava teko. Ja on se kumma, että ketjun aloittajasta joka ketjussa yritetään leipoa syyllistä? Siis minähän en oo tehny mitään väärää siinä asiassa jos istun sinne missä on vapaata ja vaikka se aina ois sama paikka. Niin sitä samalle paikalle näyttää aina istuvan tämä äijäkin. Ja ihan normaalisti olen käyttäytynyt, mitään en ole sanonut tai tehnyt. Ei mul oo tuntemattomalle ihmiselle syytä sanoa tai tehdä. Kun ei merkihe minulle sen kummemmin mitään.

Tajuatko että tää on vähän sama juttu kuin se että periaatteessa nainen saa juoda itsensä neljän promillen känniin ja mennä alasti makaamaan kaisaniemen puistoon, ja vaikka joku hänet raiskaisi, se olisi rikos. Eri asia on sitten kannattaako niin tehdä, normaali itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen ei toimi noin vaikka laki sen hänelle sallisikin.

Mitä tyhmää siinä on jos haluaa istua haluamallaan paikalla ja siellä mis on vapaata? :D En ymmärrä. Teistä siis vapaasti eläminen on tyhmää ja toi äijä nyt varmaan joku pyhä jeesus oikeen, kun sillä on vielä ristikorukin kaulassa. :D

Toki saa altistaa itsensä henegenvaaralle ihan vaan periaatteen takia. Istuu siinä valitsemallaan paikalla kuin tatti vaikka puukko rinnassa...

No kylläpä aloittajalla nyt kuohuu pään sisällä. Tuo minähän teen mitä lystään -asenne on tuttu myös omasta nuoruudesta. Silloin kuvittelin, että se on vahvan naisen merkki, mutta myöhemmin tajusin miten typerää ja omanapaista kohkaamista se oli. Piti jotenkin todistaa oma itsemääräämisoikeutensa, vaikka onhan se selvä asia ilman todisteluakin. Noh, aika auttaa kummasti ja muutaman vuoden päästä saattaa aloittajakin pitää tuollaista periaatteellista vänkäämistä vähän hölmönä. Minusta voittajaksi tulet ainoastaan keskittymällä muihin asioihin ja jättämällä jonkun random-bussimiehen huomiotta.

Anteeksi ap, mutta ei taida olla lääkitys aivan kohdillaan? Luultavasti kuvittelet jostain harmittomasta vanhasta ukosta vaikka ja mitä nyt liioitellen. Ja jos pelottaa niin terve ihminen ei ehdoin tahdoin ainakaan vänkää sellaisen tyypin lähelle, josta tulee negoja viboja. :D

Oletkohan se sama, joka välillä täällä käy kuvittelemassa kuinka muut naiset niitä sinun uuh niin naisellisia vaatteitasi ja tyyliäsi halveksuu, kyräilee jne? ;) Eikös se joku tiikerikuosi ollut toppina kerran.. ihme kuvittelua. Tosin anteeksi, ei hulluille saisi nauraa tietenkään. Mutta kun kuvittelee jonkun pissis-tyrkyn uhmakkaana bussissa "minäääää tungen mihin haluan". Ehkä olemuksesi viestii jotain ja vanhat ihmiset tuhahtelee.. aika normi settiä, mikä siinä. Mutta itse aiheutat luultavasti nuo tilanteet ja päässäsi kehittelet kaikkea. Oikeesti puukko? Huhu..