Osaan kirjoittaa ja valokuvata, mutta en uskalla aloittaa blogia... (haluaisin oman tulonlähteen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laura."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laura."

Vieras
Elämäni voisi olla hyvinkin kiinnostavaa lukijoiden mielestä, elän monen unelmaa, mutta en uskalla aloittaa julkista blogia. Mietin asiaa lähes päivittäin, sillä haluaisin tienata jotain itsekin (olen lasten kanssa kotona).

Lueskelen suosittuja blogeja ja mietin usein miten suosittu omasta blogistani todennäköisesti tulisi. Mutta ajatus tyssää aina siihen, että pelkään tehdä elämästäni julkista, lasteni elämästä, mieheni... Pelottaa, että pilaan jotain lopullisesti (kerran netissä, aina netissä) ja lapseni eivät pidä siitä että heitä on kuvattu blogiin.

Mitä mieltä olette, saako siitä enemmän kuin mitä sille joutuu antamaan..?

[QUOTE="Laura.";30829986]Se tarkottaisi uudelleenkouluttautumista. Vanhaan työhön en halua palata, en saa siitä mitään (muuta kuin rahaa).[/QUOTE]

Ja olet sitten valmis myymään perheesi yksityisyyden... työn ensisijainen tarkoitus on nimenomaan ansaita elantonsa ja eläkkeensä, hupipuolesta voi sitten huolehtia vaikka harrastamalla =)

[QUOTE="Laura.";30829993]Niinpä... enpä taida olla valmis selllaiseen :(

Mutta en myöskään ole valmis kuolemaan 8 tuntia päivässä tylsyyteen :(

Eli takaisin kouluun..... vittuuh...[/QUOTE]

Minkä ikäinen mahdat olla?

Kuulostat ihan teiniltä.

Tee harrastusblogi. Eli jos harrastat puutarhanhoitoa, käsitöitä, ruuanlaittoa, jne. kirjoita niistä ja kuvaa niitä, mutta älä käsittele perheesi yksityisasioita. Mielipiteistäkin voi kirjoittaa, kunhan ei sotke perheenjäseniään siihen. Niin kauan kun voit kirjoittaa ja kuvata siten, ettei mukana ole yhtään perheenjäsentä, on bloggaus ok. Heti kun kirjoitat miehestäsi tai lapsistasi tai tilanteista, joissa he ovat mukana, vaikka vain ihan väärällä nimelläkin, olet heikoilla jäillä heidän yksityisyytensä suhteen.

Mieti julkisuutta yleensä; ne jotka ovat julkisuudessa jonkun taitonsa vuoksi, ovat arvostettuja, mutta ne jotka ovat julkisuudessa vain julkisuuden vuoksi, ja joiden yksityisasioita ruoditaan iltapäivälehdissä, ovat kaikkea muuta kuin arvostettuja.

[QUOTE="Laura.";30829993]Niinpä... enpä taida olla valmis selllaiseen :(

Mutta en myöskään ole valmis kuolemaan 8 tuntia päivässä tylsyyteen :(

Eli takaisin kouluun..... vittuuh...[/QUOTE]

Kunhan et nostele työkkärin korvauksia. Muuten ihan sama minulle mitä teet.

"Elämäni voisi olla hyvinkin kiinnostavaa lukijoiden mielestä, elän monen unelmaa, mutta en uskalla aloittaa julkista blogia. Mietin asiaa lähes päivittäin, sillä haluaisin tienata jotain itsekin (olen lasten kanssa kotona)."

:D kuinka monen unelma on olla lasten kanssa kotona?

"Lueskelen suosittuja blogeja ja mietin usein miten suosittu omasta blogistani todennäköisesti tulisi."

LOL. mä luulen että sun blogista tulisi yhtä paska kuin miljoonan muunkin bloggaajan blogista ja todennäkööisesti et tienaisi koskaan senttiäkään. eli unohda.

ei kotiäidit tienaa tusinablogeillansa, vaikka täällä jatkuvasti joku mainostaakin "helposti rikkaaksi blogilla" juttujansa.

"Elämäni voisi olla hyvinkin kiinnostavaa lukijoiden mielestä, elän monen unelmaa, mutta en uskalla aloittaa julkista blogia. Mietin asiaa lähes päivittäin, sillä haluaisin tienata jotain itsekin (olen lasten kanssa kotona)."

:D kuinka monen unelma on olla lasten kanssa kotona?

"Lueskelen suosittuja blogeja ja mietin usein miten suosittu omasta blogistani todennäköisesti tulisi."

LOL. mä luulen että sun blogista tulisi yhtä paska kuin miljoonan muunkin bloggaajan blogista ja todennäkööisesti et tienaisi koskaan senttiäkään. eli unohda.

ei kotiäidit tienaa tusinablogeillansa, vaikka täällä jatkuvasti joku mainostaakin "helposti rikkaaksi blogilla" juttujansa.

Kyllä minä tienaan ihan kivasti lisätienestiä perheblogillani. Tarpeeksi suosittu ja hyviä mainostajia, muuta siihen ei tarvitse kun alkaa jo jotain saamaan. Siitä lähti sitten muitakin ideoita liikkeelle. Ja ihan kuule kotiäitinä olen ja silti saan osakseni ihailua ja paljon. Se tulee kauniista kuvista, tarinoista ja positiivisista asioista. En ole koskaan ollut mikään kohua aiheuttava vaan tuntuu ihmiset arvostavan kuvaustaitojani, sisustusta ja muita mukavia asioita blogissani. 70-80 tuhatta käy blogissani kuukausittain, kaikkein suosituimmissa sitäkin enemmän. Eli he vasta tienaavatkin.

Anteeksi että kumosin väitteesi.

Kyllä minä tienaan ihan kivasti lisätienestiä perheblogillani. Tarpeeksi suosittu ja hyviä mainostajia, muuta siihen ei tarvitse kun alkaa jo jotain saamaan. Siitä lähti sitten muitakin ideoita liikkeelle. Ja ihan kuule kotiäitinä olen ja silti saan osakseni ihailua ja paljon. Se tulee kauniista kuvista, tarinoista ja positiivisista asioista. En ole koskaan ollut mikään kohua aiheuttava vaan tuntuu ihmiset arvostavan kuvaustaitojani, sisustusta ja muita mukavia asioita blogissani. 70-80 tuhatta käy blogissani kuukausittain, kaikkein suosituimmissa sitäkin enemmän. Eli he vasta tienaavatkin.

Luulisi että haluaisit mainostaa blogiasi tässä? Paitsi meillä ns. normaaleilla ihmisillä ei taida olla pääsyä Porvoon tietoverkkoihin jossa blogisi on :D

Luulisi että haluaisit mainostaa blogiasi tässä? Paitsi meillä ns. normaaleilla ihmisillä ei taida olla pääsyä Porvoon tietoverkkoihin jossa blogisi on :D

kaunis pieni elämä

Luuletko, että esimerkiksi tämä ei tienaa noilla mainoksillaan mitään? ;)
Siitä voit nopeasti laskea tulot jo pelkistä mainoksista jos yhtään tajuat missä hinnoissa liikkuu. Näyttäisi olevan kolme maksettua mainosta ja adsensen mainoksia myös kolme. Välillä näkyy yhteistyönä jokin tuote ja kukaan itseään arvostava bloggaaja ei tee postauksia saamalla vain tuotteen, niistä maksetaan vielä lisäksi rahaa, ellei kyseessä ole jokin kalliimpi tuote. Sitten nettikauppa näkyy siellä jonka manostusta pyörittää blogi, nettikaupan tuottavuuden voit tarkistaa netistä googlettamalla, siitä saa jotain osviittaa ainakin ja suoranaiset tulotkin saat verotoimistosta jos niin haluat.

Mites nyt suu pannaan. Odotan innolla miten käännät tämän asian eduksesi. :D

kaunis pieni elämä

Luuletko, että esimerkiksi tämä ei tienaa noilla mainoksillaan mitään? ;)
Siitä voit nopeasti laskea tulot jo pelkistä mainoksista jos yhtään tajuat missä hinnoissa liikkuu. Näyttäisi olevan kolme maksettua mainosta ja adsensen mainoksia myös kolme. Välillä näkyy yhteistyönä jokin tuote ja kukaan itseään arvostava bloggaaja ei tee postauksia saamalla vain tuotteen, niistä maksetaan vielä lisäksi rahaa, ellei kyseessä ole jokin kalliimpi tuote. Sitten nettikauppa näkyy siellä jonka manostusta pyörittää blogi, nettikaupan tuottavuuden voit tarkistaa netistä googlettamalla, siitä saa jotain osviittaa ainakin ja suoranaiset tulotkin saat verotoimistosta jos niin haluat.

Mites nyt suu pannaan. Odotan innolla miten käännät tämän asian eduksesi. :D

Harvassa on nämä blogit joissa oikeasti tienataan rahaa.
Saahan sitä yrittää.

Nyt tuli kyllä niin naurettava änkytys että linkkiä blogiin kiitos. :) "saan osakseni ihailua ja paljon" TIRSK :laugh:

Yhteistyössä