Kuinka suuri kärsimys on kuunnella kerran vuodessa suvivirsi: tärykalvot halkee, suoni katkee päästä, yleinen vitutus valtaa mielen?
Yleinen vitutus valtaa mielen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kuinka suuri kärsimys on kuunnella kerran vuodessa suvivirsi: tärykalvot halkee, suoni katkee päästä, yleinen vitutus valtaa mielen?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30831825:Mikä sitten olisi sellainen muu perinteikäs kesäloman aloituslaulu? Vanhoja perinteisiä joululauluja on vaikka millä mitalla, mutta kevätjuhlaan ei taida muita lauluja oikein olla. Vai onko? Itse en muista yhtäkään.
Mitäs jos joka koulu päättäis itse? Laulujahan maailmassa riittää. Mites ois vaik Keban biisi jossa lauletaan ..kesä Esplanaadiiin on niin kovin lyyyyhyyyyt...Miks sen lopetuslaulun pitäis olla joku tear jerker joka lauletaan tikku persiissä?
Muoks. Tai Popedan Pitkä kuuma kesä...
Suvivirressähän ei lauleta jeesuksesta. Jos sanat "herra" ja "jumala" aiheuttaa puistatuksia, niin ajattele niiden tarkoittavan sitten vaikka allahia. Kun mitään erisnimiä ei laulussa käytetä, voi vaikka saatananpalvoja pitää laulua omanaan. Ja jos ei usko mihinkään jumalallisuuteen, niin sittenhän asialla on vielä vähemmän merkitystä. Lauletaanhan joululauluissa joulupukistakin, vaikka kaikki tietää ettei sitä ole olemassakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30831945:Niin tarkoitin vain sitä, että perinne on kuitenkin tuossa suvivirressä aika olennainen pointti. Monille olennaisempi, kuin se uskonnollinen sisältö. Kyllä minusta olisi jotenkin sääli, jos minun lapsilleni se perinnelaulu olisi joku asfalttipärinälaulu sen sijaan, että lauletaan linnuista ja luonnosta. Mutta tottumuskysymys tietysti.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30831952:Saattaa olla, että on omahdollista löytää joku toinenkin luontoaiheinen kesälaulu, jos oikein etsitään
Ja kuten sanottu, saisihan tuostakin uskonnottoman pienellä uudelleen sanoituksella. Muistaakseni joku oli tehnytkin.
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30831980:Siis hä?? Häiritseekö jotain Suvivirren sanat ihan oikeasti? Niin paljon että mielensä pahoittaa ja tuhahduttaa? Onko elämässä liian vähän oikeita ongelmia vai mitä teille on lapsena tapahtunut? Halattiinko liikaa vai liian vähän? Miksi pitää mennä tilaisuuteen jossa tietää pöyristyvänsä kahdesta sanasta? Pystyttekö katsomaan vaikka Laligan jalkapallopelejä? Niissähän pussaillaan ristejä ja nurmikoita, maalin tullessa taivasta kiitetään. Pitäiskö tv-lähetykset lopettaa? Olittehan jouluna töissä ja lapset koulussa?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30831994:Laulun sanojen vaihto olisi kyllä mielestäni aika hyvä kompromissi. Paitsi että jotkut jäärät siellä salissa kuitenkin laulavat vielä vanhoilla sanoilla.
Joo, mutta perinteitä voi ja pitääkin osata joskus muuttaa!!!!!!!
Mikä siinä Suvivirressä niin tökkii? En ymmärrä.
Itsekin olen uskonnoton, pahainen ateistipakanamutta ei se mua haittaa.
Laulan mä tontuista ja joulupukeistakin vaikken niihinkään usko.
Pelkäättekö, että se virsien sanoma yhtäkkiä uppoiskin ja iso ukko hiipis teidän elämään![]()
Ja yksi ainoa virsi tekee koko juhlasta uskonnollisen?
Ootte te vaikeitanaurettavia oikeastaan.
Käykö teillä joulupukki? Onko teillä joulukuusi? Ateisteilta pitäisi kieltää joulupukit ja muut hömpötykset, eihän niihin kukaan muutenkaan usko paitsi lapset! Uskonto pois kodeista, joulupukkiin uskominen on sairasta!
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30831627:parempi olis jos ei pidettäis ollenkaan mitään päättäjäisiä, niin kenenkään ei tarviis tapella, lauletaanko siellä vai ei ja mitä lauletaan.