"Ammatti"kuvaajat pilaavat netin keskustelupalstojen kuvakeskustelut! Ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tavallinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tavallinen"

Vieras
He laittavat sellaisia überhienoja otoksia ja sitten omat ja muitten ottamat kuvat näyttävät ihan paskoilta ja ihmiset eivät viitsi latailla omia otoksiaan, jotka on otettu kännykällä tai pokkarilla, sinne enää lainkaan, eikä muihin kuviin tule enää mitään kommentteja, kun kaikki huomio menee näihin koulutettujen valokuvaajien ottamiin kuviin, joilla on ollut varaa satsata useita tuhansia euroja maksaviin kameroihin ja putkiin. GRRRR! :kieh: :stick:

Mulla kanssa valituksenaihe asiaan liittyen.

Siis kun feissarin sieniryhmässä laitoin kuvan jostain sienestä ihmetellen, mikä se voisi olla. Jees, kuva ei ollut täydellinen ja heti joku vitun valokuvaaja alkoi jäpättää kännykameran säädöistä ja valaistuksesta ja muokkaamisesta ja blaablaa... Mutkun mulla on ihan perusluuri millä ei saa kuin otettua kuvan ja suurennettua ja pienennettyä ja lähetettyä! Oisko niinko pitänyt pinkoa kilometritolkulla hakemaan järjestelmäkameraa kesken SIENIretken?

Siis kun feissarin sieniryhmässä laitoin kuvan jostain sienestä ihmetellen, mikä se voisi olla. Jees, kuva ei ollut täydellinen ja heti joku vitun valokuvaaja alkoi jäpättää kännykameran säädöistä ja valaistuksesta ja muokkaamisesta ja blaablaa... Mutkun mulla on ihan perusluuri millä ei saa kuin otettua kuvan ja suurennettua ja pienennettyä ja lähetettyä! Oisko niinko pitänyt pinkoa kilometritolkulla hakemaan järjestelmäkameraa kesken SIENIretken?

Mulle ei ole vielä alettu urputtaan asetuksista ja säädöistä. Mä kuvaan itse minijärkkärillä ja mä oon ihan käsi sen kanssa, joten enimmäkseen kuvaan automaattiasetuksilla, jolloin joudun ottamaan useita kymmeniä kuvia kohteesta ja silti mä en saa kuvaa asettumaan täydelliseksi.

Sehän on tuo vika vähän myös ruokakeskusteluissa hifistelijöillä, aletaan vääntää oliko se jonkun kuvailema "oikeaa" pitsaa tai risottoa. Hassu ilmiö, on varmaan itsekin joskus nuorempana tullut tohkeissaan katsottua kuvia aina sillä silmällä kun alalla on työskennellyt ja harrastanut.
Mielestäni kuvia ei oteta hienoilla ja kalliilla putkilla, arvoa on ihan kaikenlaisilla vehkeillä otetuilla kuvilla, oli se pokkari tai neulanreikäkamera. Joskus se aivan tärähtänyt aluksi epäonnistuneeksi luokiteltu kuvakin alkaa myöhemmin miellyttää.

Yhteistyössä