Lisääntynyt valkovuoto kuukautiset ja Mirena-kierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa!

Vieras
Kierukka ollut nyt 3,5 vuotta ja menkat loppuivat kokonaan. Nyt noin 4 kuukauden ajan menkat ovat tulleet takaisin ja valkovuoto on selkeästi lisääntynyt. Menkat ovat olleet ehkä hieman erilaiset kuin ennen kierukkaa, nyt viimeisen kerran vähemmän vuotoa mutta muutama päivä oli taukoa ja tuli hieman veristä vuotoa. Mikähän voisi olla?

Gynellä kävin 1.5 kk joka laittoi sp-testeihin (negatiivinen). Genitaalialueen herpes mulla on ja papa on ollut puhdas viime syksyllä. Sitä ennen näkyi hpv, joka kuitenkin oli ilmeisesti poistunut.

HUOLESTUTTAA!

Mulle kierukka sopi 6kk minkä jälkeen alkoi tulla mitä ihmeellisempää valkovuotoa, muutamat kuurit tulehdukseen söin mikä ei sitten ilmeisesti ollutkaan tulehdus, tai ei tiedetä. Todella runsasta vuotoa oli ja välillä ihan keltaista, välillä begeä.

Oliskohan jotain tiputteluvuotoa sitten ollut joka ois värjännyt valkovuodon. Kierukan kun otin pois niin vuodot loppui kuin seinään

No itse ravasin lääkärissä kokoajan tulehdusepäilyn takia, joskus olikin jotain ja joskus taas ei. Lääkäri kuitenkin antoi varmuuden vuoksi kuurin ja se auttoi, mutta muutama päivä sen loppumisesta alkoi taas uudelleen.

Mulla kierukka aiheutti vähän kaikkea muutakin, yhdynnässä sattui mahaan, kierukka varmaan painoi, haluttomuus ja sitten tuo hirveä valkovuoto.

Tai jospa sulla alkaa teho vain heiketä kun noin kauan jo ollut? Mä vaihdattaisin jos se muutoin sopii

Kertois vähän sitä mun mielestä tuo menkkojen takaisintulo

mulla on mirena ollut nyt reilun vuoden ja nyt on menkat taas tulleet takaisin.Vuoto on todella niukkaa pärjää pikkuhousunsuojalla.Vuoden ajan ne oli kokonaan poissa.

Vuosi sitten mulle palasi menkat 4,5 vuoden totaalisen poissaolon jälkeen. Kesän yli sinnittelin ja syksyllä vaihdatin uuden. Menkat taas poissa :)

Kyllähän se tehon heikkenemisestä kertoo jos vuoto taas alkaa.

Mullakin loppui menkat heti ja pysyivät poissa sen vuoden mitä kierukka ehti olla. Järkky valkovuoto vain alkoi noin puolen vuoden jälkeen. Kaipa se elimistö vaan yritti päästä kierukasta eroon, alkoi siis hylkimään sitä. Vuoto loppui kyllä kuin seinään kun se otettiin kokonaan pois.

Mirena on horminivalmiste jonka sivuvaikutuksiin voi liittyä kaikki eriskummalliset vuodot.Hoidon alkukuukausina esiintyy melko yleisesti kuukautisvuodon muutoksia, ja munasolu voi jäädä irtoamatta. Vuodon muutoksia voi olla monenlaisia. Vuoto voi pitkittyä, tihentyä, tulla runsaammaksi, harventua tai jäädä kokonaan pois. Myös mm. turvotusta, päänsärkyä, aknea eli finnejä, painon nousua, selkäsärkyä, alakuloisuutta, hermostuneisuutta, mielialavaihtelua ja pahoinvointia voi esiintyä. Rinnat voivat aristaa.

Yhteistyössä