Rippijuhlien tarjoilut mitä lisää tai pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tässä mitä ollaan suunniteltu.

Mansikka täytekakku
Daim hyytelö kakku
Vadelma hyytelö kakku
Dumle muffinit
Pikkuleipiä 2-3 lajia (kaupasta )
Irtokarkeista lumipallo kuulia (toffee) ja vaniljavaahtokarkkeja

Kinkkuvoileipäkakku
Kinkkupiirakka
Juusto keksit (melkein kuin juustosarvet)

Vieraat kaikki tästä läheltä. Lapsia enemmän kuin aikuisia. Osasta tehty maidoton ja laktoositon versio ja täytekakku tulee laktoositon.

Itellä olo et jotain vois vielä lisätä.

Jotain kasvisruokaa voisi olla, vaikka kasviksia ja dippiä, kasvispiirakka. Muuten kuulostaa ihanalta. :)

Olisko joku muu vaihtoehto toiselle kinkkujutulle? Vai tiedätkö varmasti että vieraat eivät pidä kala/äyriäis/sieni /kasvisjutuista, jolloin tietty niitä on turha tehdä...

Makeita on kyllä aika paljon mutta kaikki kuulostavat kyllä hyville. :)

Huomasin tekin vasta jälkeenpäin että molemmat kinkkua. Sankari ite toivoi. Mutta nuo ainaki tekee kauppansa kun lapsia suurin osa. Kasvis ja kala ei ehkä niin suosittuja kuitenkaan. Onko jotain hyvää ideaa kasvis tai kala vaihtoehtoon? Piirakkaa en viittis tehdä.

Kaupan pikkileivät on ällöttäviä. Meillä tulee rippitarjoiluksi vadelmahillokermakakku, sacherkakku, tiikerikakku, lusikkaleivät ja kaneliässä. Suolaiseksi pikkupitsat ja kinkkupiirakka. Lisäksi ehkä jotain makeisia, joita voi napsia myös. Juotavaksi kahvit, tee ja mehua.

On niin paljon rasvaista ja makeaa, että voileipäkakun tilalle laittaisin ihan vaan voileipiä kasvis- ja kevytleikkele- tai kalatäytteineen. Sopii paremmin nuorille, joille voileipäkakku on usein tuntematon 80-lukulainen juttu.

Minusta taas nuo piirakat ja pikkupitsat on liian samanlaisia. Että mieluummin jotai ihan muuta. Onko jollain hyvää salaatti ohjetta tms?
Kaupan pikkuleivät siksi kun lapsia n 20 ja aika kortilla. Toki itse tehdyt aina parempia.

Minä ihmettelen noita salaatin kannattajia. Rippijuhlat on yleensä kahvittelut ja salaatti ei siihen kuulu. Ruokajuhliin kuuluu salaatti, mutta ei kahvipöytään.

Toisen hyytelökakun tilalle laittaisin pullia. Karkit olisi kiva olla sekalaisia irtokarkkeja, niin jokainen saisi valita mieleisiään.

Itse tekisin tonnikala-muna-voileipäkakun, koska muuten kinkkua tulee liikaa.

Aika paljon on kaikkea- riittäisikö se mansikkakakku ja daimikakku plus ne piparit. Kinkkupiirakan ja juustokeksien kaveriksi tekisin hyvän vihersalaatin jollain juustolla (tai paria erilaista viereen kippoihin) ja itsetehty hyvä öljy / kastike. Täällä näitä salaatin torppaajia kun on, niin itse puolustan salaattia sillä, että on hyvä olla kasvisvaihtoehto (munaton, maidoton ym) joka sopii myös tälle piirakalle kaveriksi ja keventäjäksi.

No ei kuulu salaatit kahvipöytään. Itse olen huomannut että makeaa menee vähemmän kuin suolaista. Ainakin meidän suvussa :) suolaista tarjottavaa teillä minusta liian vähän ja ihan hirveästi makeaa...

Yhteistyössä