Muistakaa että Jumalan viha kohtaa syntisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kristitty

Vieras
Jatkuvasti synnissä elävät ihmiset ketkä eivät välitä Jumalasta, eivät tule taivasta näkemään. Tuonelassa eli helvetissä he kokevat kuolemansa jälkeen Jumalan vihan. Tuli helvetissä on Jumalan vihan ilmentymä.

5moos.32:22 "Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan syvyyksiin"

Job.24:19 "Helteessä halkeillut maa nielee kevään vedet, tuonela sen, joka on tehnyt syntiä."

Taivaan korkeuteen ei syntinen pääse vaan joutuu helvetin syvyyteen.

Jes.7:11 ""Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta.""

Lapsia pitää rangaista fyysisesti että he pysyvät poissa esimerkiksi syntisistä tietokonepeleistä, elokuvista ja tv-ohjelmista. Evoluutio-opista, esiaviollisesta seksistä, homoseksuaalisuudesta ja kaikesta syntisestä lapsen pitää parhaiten erossa ankaralla fyysisellä kurituksella. Saatana yrittää saada lapsen sielun mukanaan helvettiin. Saatana ja muut langenneet enkelit eli demonit saavat kokea myös ikuisesti helvetissä Jumalan raivon tulen piinan.

Sananl.23:14 "Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat."

Helvetistä syntinen näkee taivaaseen mutta ei ikinä pääse taivaaseen vaan kärsii tulessa ikuisesti kauheaa tuskaa.

Luuk.16:22-24 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'"

Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"

Jatkuvasti synnissä elävät ihmiset ketkä eivät välitä Jumalasta, eivät tule taivasta näkemään. Tuonelassa eli helvetissä he kokevat kuolemansa jälkeen Jumalan vihan. Tuli helvetissä on Jumalan vihan ilmentymä.

5moos.32:22 "Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan syvyyksiin"

Job.24:19 "Helteessä halkeillut maa nielee kevään vedet, tuonela sen, joka on tehnyt syntiä."

Taivaan korkeuteen ei syntinen pääse vaan joutuu helvetin syvyyteen.

Jes.7:11 ""Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta.""

Lapsia pitää rangaista fyysisesti että he pysyvät poissa esimerkiksi syntisistä tietokonepeleistä, elokuvista ja tv-ohjelmista. Evoluutio-opista, esiaviollisesta seksistä, homoseksuaalisuudesta ja kaikesta syntisestä lapsen pitää parhaiten erossa ankaralla fyysisellä kurituksella. Saatana yrittää saada lapsen sielun mukanaan helvettiin. Saatana ja muut langenneet enkelit eli demonit saavat kokea myös ikuisesti helvetissä Jumalan raivon tulen piinan.

Sananl.23:14 "Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat."

Helvetistä syntinen näkee taivaaseen mutta ei ikinä pääse taivaaseen vaan kärsii tulessa ikuisesti kauheaa tuskaa.

Luuk.16:22-24 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'"

Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"

Aamen. Mutta muista myös sanoa se, että miten pelastutaan. Ei syntitapojen karttaminen (vaikka tärkeää se onkin) riitä Taivaaseen pääsyyn, vaan usko Jeesukseen ja elämänsä luovuttaminen Hänelle on se, joka pelastaa.

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

VittuMitaPaskaa.gif

Hra Majurille ja Hra Päättömälle toivottelen oikein hyvää yötä. (y)

Jeesus antoi anteeksi. Mutta huikkasi perään "äläkä enää syntiä tee."
mutta nyt en enään muista eikös jeesuksen vierellä ristillä ollu kaks murha miestä?

toinen pääs pois? ja sai armon vaikka ei uskonutkaan ja eikös jeesus antanut kaikille anteeksi ja kuoli syntiemme tähden silloin ja tulevaisuudessa? siis jätti rakkauden valon ja sitä kautta löytää oma rakkaus joka on meissä kaikissa kun elämme sydämmemme mukaan? koska silloin vain oikeasti elämme? eikös raamatussa ollu stoori tuhlaaja pojasta joka on suuri synti? siis heittää elämänsä hukkaan?

mutta nyt en enään muista eikös jeesuksen vierellä ristillä ollu kaks murha miestä?

toinen pääs pois? ja sai armon vaikka ei uskonutkaan ja eikös jeesus antanut kaikille anteeksi ja kuoli syntiemme tähden silloin ja tulevaisuudessa? siis jätti rakkauden valon ja sitä kautta löytää oma rakkaus joka on meissä kaikissa kun elämme sydämmemme mukaan? koska silloin vain oikeasti elämme? eikös raamatussa ollu stoori tuhlaaja pojasta joka on suuri synti? siis heittää elämänsä hukkaan?

Siis toinen ristilläolijoista uskoi, toinen pilkkasi. Se joka uskoi, sanoi että Jeesuksella on valtakunta ja että Hän on viaton -> uskoi siis käytännössä siihen että Jeesus ei ollut tavallinen ihminen vaan Jumalan poika.

39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

mutta eikös ton voi käsittää myöskin niin että toinen löysi rauhan ja rakkauden itsessään kun pelko loppui mä näkisin ton stoorin niin että jeesus koitti kertoa kun luovut peloistasi olet vapaa ja paratiisi aukeaa koska silloin rakastat elämää ehdoitta toinen pelkäsi kuolemaa eikä koskaan voittanut pelkoaan? koska pelkääjät pilkkaa?

vaikka rauha sydämessä kun on elossa on ikuisen virran synty?

ja eikös luin jostain juttua että jeesuksen uudestisyntyminen on lähellä joka täyttää ihmsten sydämmet valollaan ja rakkaudellaa? mutta omistushaluiset haluavat jälleen kahlita?

Ja sit toinen asia että vaikka me ollaan Jumalan rakastamia ja luomia, niin ollaan samaan aikaan syntisiä ja tarvitaan pelastusta.
Ja Jumala haluaa että löydetään Hänen oma rakkautensa, se ei ole ihan samanlaista kuin ihmisten rakkaus. Ihmisten oma rakkaus on hieno asia, mutta se ei kanna iankaikkisuuteen. Jumalan ja ihmisen rakkautta ei voi edes samana päivänä verrata keskenään.

Uskominen on se kynnys, se vaaditaan, mut sen uskonkin Jumala haluaa antaa lahjana sille, joka sen haluaa.

Yksi kuuluisimpia Raamatun jakeita eli Joh.3.16 sanoo sen usko-vaatimuksen hyvin. Eli siinä ei sanota
"Niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään hukkuisi, vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Vaan...
"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan...."

mutta eikös ton voi käsittää myöskin niin että toinen löysi rauhan ja rakkauden itsessään kun pelko loppui mä näkisin ton stoorin niin että jeesus koitti kertoa kun luovut peloistasi olet vapaa ja paratiisi aukeaa koska silloin rakastat elämää ehdoitta toinen pelkäsi kuolemaa eikä koskaan voittanut pelkoaan? koska pelkääjät pilkkaa?

vaikka rauha sydämessä kun on elossa on ikuisen virran synty?

ja eikös luin jostain juttua että jeesuksen uudestisyntyminen on lähellä joka täyttää ihmsten sydämmet valollaan ja rakkaudellaa? mutta omistushaluiset haluavat jälleen kahlita?[
[/QUOTE]

Se ryöväri ei löytänyt OMAA rauhaansa vaan Jumalan rauhan. Jumalan rauha ei ole sama kuin ihmisen oma rauha eli psyyken antama rauha.
Jumalan rauha on suurempaa...vaikka joku uskis joutuisi Isiksen poikien "hoiviin" johonkin Iraniin tms. psyykkisesti kuormittavaan ääritilanteeseen, niin Jumala voi antaa niin suuren rauhan että se kristitty on ihan että "täällähän on oikein mukavaa olla."

Jumalalle ei aina kelpaa ihmisten säälittävän pieni versio. Hän haluaa tutustuttaa omaan versioonsa rakkaudesta ja rauhasta.

mutta eikös jeesus armahtanut vangitsiaatkin kun totesi he eivät tiedä mitä tekevät?

noh millä lailla se jumalan suurempi rakkaus tuntuu sinussa?

Juu, mut ei kristinuskossa kukaan "joudu" Jeesuksen armon alle väkisin, sinne on erikseen haluttava. :D Jos Jumala ei ottaisi ihmisen omaa tahtoa huomioon niin silloin Hän pakottaisi kaikki kristityiksi, ja se olisi hengellistä väkivaltaa (jota on valitettavasti ristiretkillä tapahtunut). Ei jotkut muslimit ym.haluaisi taatusti ilman lupaa tulla kristityiksi.

Jeesus ei väkipakolla tehnyt kenestäkään seuraajaansa vaan kutsui kaikkia, mut jos ei kutsuttava innostunut niin ei väkisin vääntänyt.

Jaa miltä Jumalan rakkaus tuntuu? No ihanalta. Se on kaiken pohja ja vaikka kaikki ihmiset hylkäisivät, niin Jumalan rakkaus on jäljellä, on kuin Isin helmassa köllöttelisi.

Nyt on sanottava uskovien legendaarinen lause uskonkeskusteluissa eli...

Nyt on mentävä nukkumaan. :) Mutta on siis työpäivä huomenna.

mutta jos jumala on mut luonnu niin eikös minun rauhani silloin ole hänen luomuksensa sitten? mut kerroppa miks esim kaikkein viha mielisimmissä paikoissa tunnen suurinta tyyneyttä ja hilpeyttä?

mutta miksi jumala dissais mua säälittäväksi jos on kerran minut luonnut? eikös silloin pitäisi katsoa itseään?

kerros viel tää että suurinta rauhaa tuntevat ne joilla ei ole mitään menetettävää?

ja eikös se ole suurinta uskoa ja rakkautta että ottaa väärintekijän messiin ja antaa rakkautta koska hänkin on elävää ja luomus elikkäs jos näin tulkitaan voisko kuvitella että jeesus rakasti vain omaa piiriään ja ei antanut erimielisille rakkauttaan?

mun mielestä se risti kuvastaa viimestä mahollisuutta tulla ihmiseksi peloistaan vapaana pelokkaat käyttäytyy kuin eläimet ja jumala halusi että olemme ihmisiä ? jotka pyrkii tekeen hyvää kunnes vihdoin elämme maanpäällisessä paratiisissa ilman ennakkoluuloja ahneutta ja vihaa jotka ovat pelkoja?

muuten echo mä muistan yhen lauseen sulta viije kesältä :) sanoit vietelleesi miehesi sukkahousuilla? mutta eikös vietteleminen ole sitten väärin raamatun mukaan?

Häh, sukkahousuilla?? :D En muista kirjoittaneeni tuota, mutta mulla on huono muisti.
Eri asia joillakin ensitreffeillä sen viettelemisen kans, mutta kyllä mä saan omaa aviomiestäni kampittaa ja vietellä vaikka millä konstilla, kunhan en niitä taitoja kokeile naapurin setään.
Ei tuo mies niitä mun viettelyjä itseään kohtaan (sukkahousuilla tai ilman) huonona pidä, päinvastoin. <3

Häh, sukkahousuilla?? :D En muista kirjoittaneeni tuota, mutta mulla on huono muisti.
Eri asia joillakin ensitreffeillä sen viettelemisen kans, mutta kyllä mä saan omaa aviomiestäni kampittaa ja vietellä vaikka millä konstilla, kunhan en niitä taitoja kokeile naapurin setään.
Ei tuo mies niitä mun viettelyjä itseään kohtaan (sukkahousuilla tai ilman) huonona pidä, päinvastoin. <3
niin mutta ennen kun se oli miehes? mutta eikös vietteleminen ole ns tuhmaa raamatun mukaan?

• Tykkää
Reactions: Lunatic
mutta jos jumala on mut luonnu niin eikös minun rauhani silloin ole hänen luomuksensa sitten? mut kerroppa miks esim kaikkein viha mielisimmissä paikoissa tunnen suurinta tyyneyttä ja hilpeyttä?

mutta miksi jumala dissais mua säälittäväksi jos on kerran minut luonnut? eikös silloin pitäisi katsoa itseään?

kerros viel tää että suurinta rauhaa tuntevat ne joilla ei ole mitään menetettävää?

ja eikös se ole suurinta uskoa ja rakkautta että ottaa väärintekijän messiin ja antaa rakkautta koska hänkin on elävää ja luomus elikkäs jos näin tulkitaan voisko kuvitella että jeesus rakasti vain omaa piiriään ja ei antanut erimielisille rakkauttaan?

mun mielestä se risti kuvastaa viimestä mahollisuutta tulla ihmiseksi peloistaan vapaana pelokkaat käyttäytyy kuin eläimet ja jumala halusi että olemme ihmisiä ? jotka pyrkii tekeen hyvää kunnes vihdoin elämme maanpäällisessä paratiisissa ilman ennakkoluuloja ahneutta ja vihaa jotka ovat pelkoja?

Luotu ei ole sama kuin Luoja. Luoja on antanut meihin pieniä heijastuksia omasta luonnostaan (ilo, rakkaus, rauha) ettei me ihan toisiamme heti tapettaisi, mutta ne pienet ominaisuudet ei ole mitään Jumalan oman, mielettömän rakkauden ja rauhan rinnalla. On kuin verrattaisiin jotain suurta kerrostaloa ja yksittäistä atomia keskenään.

Ja uskoontulossa (eli kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan) Jumala pelastaa koko ihmisen, siinä ei puhuta vaan yksittäisistä ominaisuuksista enää (toki mäkin teen syntiä kun mulla on edelleen oma tahto, Jumala ei tee uskoontulossa ihmisestä mitään enkeliä) vaan Jumala pelastaa hetkessä koko ihmisen hiusrajasta varpaisiin asti. Siinä ei kysytä ihmisen omia, psyykkisiä tunteita tai rakkautta ketään kohtaan, vaan Jumala haluaa antaa ja sponsoroida kaiken.

Nyt on oikeasti mentävä nukkumaan. Mutta lue vaikka Johanneksen evankeliumia tms. jos haluat tietää lisää. :)

niin mutta ennen kun se oli miehes? mutta eikös vietteleminen ole ns tuhmaa raamatun mukaan?
Häh, en mä kyllä sitä millään sukkahousuilla houkutellu. Ihan juttelemalla...:D

Millähän tuon pinkin palkin saisi pois tuosta vastaustilan yläpuolelta?