Hammaslääkäri huomenna ja tein virheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikkiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikkiii

Vieras
Eli googletin.. Nyt oon kauhuissani. Olen kärsinyt hammaslääkäri pelosta ala asteelta lähtien kiitos tympeän ja kovakouraisen hammaslääkärin.

Viimeksi 16-vuotiaana oli reikä joka paikattiin ilman puudutusta. Sen jälkeen ei oo ollu reikiä kunnes nyt.

Pelkään että joudutaan tekemään juurihoito.

Puudutus ei lohduta mua koska saan niistä huonon olon tai pyörryn.

Reikä on viivan muotoinen ja hyvin pieni sekä aikalailla ien rajalla että on voinut edetä vaikka kuinka syvälle ilman että sen näkee/huomaa.

Hammasta ei oikeastaan hirveästi särje.. Kerran oli kipeähkö otin burana 600mg ja kipu lähti eikä palannut. Nyt välillä tuntuu outoja kipu tuikahduksia hampaassa silloin tällöin. Hammas ei ole puru arka eikä koputtaessa satu.

Hyi ku pelottaa. Onneks hammaslääkäri asema kertoo että heillä on käytössä laserpora. Toivottavasti se on kivuttomampi.

Laserpora on kivuttomampi kuin perinteinen pora. Et välttämättä tarvitse edes puudutusta.
Luulen että reikä pystytään vielä paikkaamaan aivan normaalisti ilman juurihoitoa. Onnea matkaan.
Laserporalla pystytään hoitamaan reikä kivuttomasti. ;)

No ei ole sielä reikää. Vaan kiille loppuu siihen rajaan. Ruskea on hammaskiveä ja värjäymää.
Särkee, koska ienraja on siitä vetäytynyt.
Osta vihlovien hampaiden hammastahnaa.

Ei hammaskiven poisto automaattisesti satu. MInulle tehtiin juuri hammaskivenpoisto ultraäänellä. Aloittajalle sanoisin että hammaslääkäri kannattaa valita sen mukaan osaako käsitellä pelkopotilaita. Itse vaihdoin hammaslääkäriä kun koko ikäni olen kärsinyt hammaslääkäripelosta. Vaan enää en pelkää ja on porattu ja tehty juurihoito, poistettu viisuria ja vaikka mitä eikä kertaakaan ole tehnyt kipeää. Hammaslääkäriin on jopa mukava mennä kiitos asiantuntevan hammaslääkärini joka todella osaa ottaa pelot huomioon. Hampaat kun kuitenkin olisi hyvä hoidattaa kuntoon.

Ienraja on usein vetäytynyt ja siinä kohtaa jossa ien on aiemmin ollut, tuntuu pieni eroosion aiheuttama kolo. Se ei yleensä aiheuta oireita, mutta jollaikin hampaat saattavat esim. vihloa joskus. Reikää siinä ei ole koska hammaslääkäri tutki sen. Kuulostaa siltä, että huolehdit turhasta ja hamsaasi ovat kunnossa.

Yhteistyössä