Mikä asunnon myyjiä vaivaa, kun eivät jaksa nähdä mitään vaivaa myynnin eteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntoa etsimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntoa etsimässä

Vieras
Mulla on ilmoitus netissä, että ostan asunnon alueelta X ja vähän kriteereitä siinä. Alue on laaja, joten tarjontaa on paljon. On täysin mahdotonta mennä katsomaan jokaista asuntoa, koska tietäisin jo kuvien perusteella, ettei tykkää siitä.

Kuitenkin taas emailiin on pukannut ilmoituksia, kun kysyn valokuvia tai lisätietoja: "tule katsomaan paikan päälle".

On se jännää, että valitetaan, ettei asunnot myy, mutta myyjät eivät niitä oikeasti jaksa edes myydä. Eivät saa otettua kuvia/eivät jaksa kirjoittaa emailia/antaa mitään tietoja.

Luulevatko myyjät oikeasti, että ilman mitään tietoja pitäisi tulla paikan päälle katselemaan? Ei työssäkäyvällä perheellisellä ole siihen aikaa, kun ei edes asu ko. alueella, eikä ole autoa.

Mua kanssa ärsyttää myyjät, jotka ei laita kunnon kuvia ja tietoja, vaan kaikki täytyy tonkimalla tonkia ja pyytämällä pyytää erikseen ja senkin jälkeen ei ole takeita että kuvia ja tietoja saisi. Mutta olen silti sitä mieltä että ostajan pitäisi ITSE hoitaa se etsiminen, eikä odottaa valmiita tarjouksia suoraan myyjiltä sähköpostiin. Itse skippaan heti kaikki ilmoitukset, jotka on tehty sieltä mistä aita on matalin -tyylillä. Minulla ei ile niin kiire löytää uutta taloa, ettenkö voisi keskittyä ihan vain niihin huolella tehtyihin ilmoituksiin.

Tai sitten ollaan vaivauduttu ottamaan kuva vessasta ja vaatekomerosta, mutta ei mistään muusta....

Kyllä jokaisessa ilmossa pitäisi olla ainakin viitteellinen pohjapiirrustus ja kuva talosta ulkoapäin, sekä kuvat keittiöstä, olkkarista, vessasta / suihkuhuoneesta ja ainakin yhdestä makkarista. Ei oikeasti voi olla NIIIN vaikeaa....

Kaikkien ajan tuhlaamista ilmoitukset missä ei ole mitään kuvaa ja joka armias kerta se kuvattomuus tarkoittaa jotain järkyttävää läävää. Siksi kai niitä kuvia ei jaella.

Ja jos asunto on vuokralla niin mitä sitten. Luulisi että jokainen joka harrastaa asuntovuokrausta, on vähän kuvannut sitä kämppäänsä ennen vuokralle laittamista (ihan jo siksi että jos vuokralaisen kanssa tulee kiistaa kämpän kunnosta, on edes jotain todisteita). Niitä kuvia voi hyvin käyttää myös jos reaaliaikaisia ei saa.

Mulla on siis ilmoitus eräällä palstalla, että ostan asunnon, joten ainoa keino on vastata sähköpostiin. Toki kahlaan myös oikotien yms läpi päivittäin.
no jos sellaisia kohteita on muutenkin se 600, niin eikö muka niistä voisi löytyä sopivaa? pitääkö erikseen alkaa kyselemään kohteita? tai laita sitten vaikka ilmoitukseen heti että haluat "niin ja niin paljon tietoa, ja niin ja niin paljon kuvia". jos joku ei sittenkään tajua tarpeeksi tietoja ja kuvia sähköpostissaan mukaan laittaa, niin jätä kylmästi huomioimatta.

no jos sellaisia kohteita on muutenkin se 600, niin eikö muka niistä voisi löytyä sopivaa? pitääkö erikseen alkaa kyselemään kohteita? tai laita sitten vaikka ilmoitukseen heti että haluat "niin ja niin paljon tietoa, ja niin ja niin paljon kuvia". jos joku ei sittenkään tajua tarpeeksi tietoja ja kuvia sähköpostissaan mukaan laittaa, niin jätä kylmästi huomioimatta.

Niin ja niin paljon tietoa? Jos ei anna YHTÄÄN tietoa, niin mitä hyötyä on saada kasa sellaisia emaileja? Ja sit valitetaan, ettei kauppa käy....

Niin ja niin paljon tietoa? Jos ei anna YHTÄÄN tietoa, niin mitä hyötyä on saada kasa sellaisia emaileja? Ja sit valitetaan, ettei kauppa käy....
tarkoitin että kirjoita siihen ilmoitukseen vaikka että "kerrothan asunnon pinta-alan, huoneiden määrän, rakennusvuoden, rakennusmateriaalit, yms." ja "laitathan vähintään kuvan ulkoa ja sisältä sekä pohjakuvan". nuo siis esimerkkeinä. jotkut ihmiset on sellasia että pälättää mielummin puhelimessa jne. jos pistäisit heti siihen ilmoitukseen että mitä kaikkea tietoa/kuvia asunnosta haluat, varmaan ainakin jonkin verran vähenisi ne sähköpostit, joissa ei vaivauduta kertomaan mitään.

Yhteistyössä