Heippa! Täällä perheenäiti helsingistä. Ollaan perheen kanssa harkittu koiran ottamista, mutta rodusta olisi hiukan miettimistä vielä. Perheessä on minä, mieheni ja 11-vuotias 6.luokalle menevä tyttäreni. Asumme rivitalossa eikä pihamme ole suuri. Talo on kaksikerroksinen. Olemme harkinneet Borderterrieriä, mutta olen kuullut ettei se ole ensimmäiseksi koiraksi hyvä. Itselläni on pienenä ollut Shih tzu ja parikymppisenä tiibetinterrieri, eli olen perheestä ainoa jolla on vähän koirakokemusta. Etsisimme pienikokoista koiraa, muttei esim. Chiuahuan kokoista, jonka turkinhoito tulisi olla helppoa. Olisimme valmiit nyppimään/trimmaamaan pari kolme kertaa vuodessa. Viikoittainen harjaus ei olisi mieluisaa. Emme ole kiinnostuneita esimerkiksi Agilitystä tai Tokosta, näyttelyitä EHKÄ tulevaisuudessa. Koiran koosta vielä, eli ei isoa eikä liian pientä. Esimerkkinä Borderterrieri tai Schipperke. Niiden koot olisivat suotuisat. Olisimme valmiita ulkoiluttamaan koiraa aamuin illoin ja päivin. Pystymme tarjoamaan runsaasti liikuntaa. Emme haluaisi ns. Mäyräkoiran muotoista koiraa sillä asunnossamme on portaat ja sen muotoisena niitä olisi vaikea kulkea. Eli olisi siis kiva jos ehdottaisitte joitakin hyviä rotuja ensimmäisiksi koiriksi