Minkä kokoisia folleja löytynyt seurantaultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyytikkii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nyytikkii

Tunnettu jäsen
31.03.2015
1 020
269
83
Minkälaisia folleja muilla on löytynyt follien seurantaultrissa ja mitä lääkettä käytitte?

Itsellä tässä kierrossa otin kp 4-8 letrozolit ja nyt olen viikon ajan piikittänyt Menopuria 75 annoksella. Tänään seurantaultrassa oli johtofolli vain 9mm kokoinen.. Toisaalta on iloinen olo ettei niitä folleja ollut liikaa (ovulaation induktio siis luomuyhdynnöillä menossa) ja että ees jotain on tapahtunut, mietityttää vaan että kasvaakohan se siitä.. Vielä viisi päivää piikittelen ja sit uudestaan ultra.

Lääkäri ainakin oli positiivisin mielin ja ennusti ovista ensiviikolle. Täytyy pitää peukkuja.

Muilla kokemuksia? :)

Mikä kiertopäivä kävit seurantaultrassa? ilman tätä tietoa ei voi arvioida follin kokoa :)

Siis se oli kp22. Söin siis letrot kp4-8 tässäkin kierrossa, mutta seurantaultrassa ei näkynyt niille mitään vastetta kp16, joten aloitin suoraan samaan kiertoon pistokset. Ja pistoksia olin ehtinyt laittaa kuutena päivänä tuohon mennessä..

Niin ja tilanne siis se etten ollenkaan ovuloi ilman pistoksia pcon takia. Lääkäri ainakin oli positiivisella mielellä tästä mutta itseä vähän jotenkin mietityttää kun on tuo folli kuitenkin vielä niin pieni :(

Kyllähän se sen 2mm päivässä voi kasvaa, joten ehtisihän se sitten 20mm kokoiseksi tiistaihin mennessä jos hyvin käy.

Niin ja näin myöhillä päivillä siis mennään sen takia, ettei letrot saaneet mitään aikaan joten pistokset aloitettiin noin myöhään. Letroilla ei siis saatu folleja kasvamaan ollenkaan.. :(

Harmillinen tilanne ettei lääkkeille tullut vastetta toivotusti ajoissa.

Kohdullahan on tietty aikaikkuna milloin se voi ottaa alkion vastaan kiinnittymismielessä ja en tiedä miten hyvin lääkityksellä saadaan kohtu pysymään vastaanottavaisena näinkin paljon normaalin ovulaatioajankohdan yli. Toivotaan parasta kuitenkin, että kaikki menisi hyvin!

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Tarkoitatko kohdun limakalvoa vai mitä? Limakalvo mulla kuulemma on tosi hyvän näköinen ja paksuinen, tuo menopur pistoshoitohan myös kasvattaa sitä limakalvoa. Lääkärin mielestä ainakin kiinnittymiselle olisi oikein hyvät olosuhteet mutta itseä mietityttää vaan tuo follin koko :/

Mulla oli nyt tässä kierrossa kp11 yksi folli 8mm ja toinen 10mm. Limakalvo oli tuolloin 6,9mm. Lääkäri epäili, että tuleekohan tässä kierrossa lainkaan ovulaatiota, mutta ovulaatio tapahtui kovien kipujen ja ovisplussan saattelemana eilen eli kp20. Eli vielä 9 päivää kasvoi ennen irtoamista. Mulle gyne sanoi, että 10mm on se raja, että onko kasvava vai ei, joten siksi mietti tuosta mun kun oli just sen 10mm.

Muoks* Mulla siis clomit 3 tbl/vrk kierron 3.-7. päivä.

Mulla oli nyt tässä kierrossa kp11 yksi folli 8mm ja toinen 10mm. Limakalvo oli tuolloin 6,9mm. Lääkäri epäili, että tuleekohan tässä kierrossa lainkaan ovulaatiota, mutta ovulaatio tapahtui kovien kipujen ja ovisplussan saattelemana eilen eli kp20. Eli vielä 9 päivää kasvoi ennen irtoamista. Mulle gyne sanoi, että 10mm on se raja, että onko kasvava vai ei, joten siksi mietti tuosta mun kun oli just sen 10mm.

Muoks* Mulla siis clomit 3 tbl/vrk kierron 3.-7. päivä.

Ai siis mitä tarkoitit "onko kasvava vai ei"? Mulla viikko sitten katsottiin ultralla ja siellä kaikki oli ihan todella pieniä, eli yksi oli ainakin kasvanut viidessä päivässä 9mm kokoiseksi. Mulle ei lääkäri sanonut mitään mistään rajoista.. :unsure: Toivottavasti teillä tärppäsi tässä kierrossa!

Ai siis mitä tarkoitit "onko kasvava vai ei"? Mulla viikko sitten katsottiin ultralla ja siellä kaikki oli ihan todella pieniä, eli yksi oli ainakin kasvanut viidessä päivässä 9mm kokoiseksi. Mulle ei lääkäri sanonut mitään mistään rajoista.. :unsure: Toivottavasti teillä tärppäsi tässä kierrossa!

Sanoi, että pitäisi olla 10mm kokoinen, että se on kasvamassa sillä kierrolla. Siis jos alle sen niin ei todennäköisesti kasvakaan. Mutta kaipa se tietenkin riippuu jos kovin aikaisin ultrailee, niin eihän ne voikaan olla kovin isoja :confused: Sanoi jotain, että kun on pco niin siellä voi olla muutamia jonkin verran kasvaneita joukossa mutta pysähtyneet siihen kokoonsa. Mutta mulla nyt kai ainakin ovis tapahtui, ainakin toivon niin vaikka ei kai nuo testitkään 100% varmoja ole...(n)

Hyvältä ainakin testi näyttää! :) Mutta en oikein ymmärrä tuota lääkärin sanomaa asiaa. Siis onhan ne follit joka tapauksessa jossain vaiheessa alle 10mm ja kasvavat siitä sitten? :D Tai lähinnä mietin tätä omaa tilannetta, kun se folli on kuitenkin kasvanut tässä viikon aikana.. Tosi outoa kun mulle ei mitään sanottu tuosta, oon kuitenkin yksityisellä klinikalla hoidossa ja lääkärillä on pitkä kokemus lapsettomuushoidoista :( Harmittaa jos tuikkailen napaani rahaa monta sataa ihan turhaan. (n)

Hyvältä ainakin testi näyttää! :) Mutta en oikein ymmärrä tuota lääkärin sanomaa asiaa. Siis onhan ne follit joka tapauksessa jossain vaiheessa alle 10mm ja kasvavat siitä sitten? :D Tai lähinnä mietin tätä omaa tilannetta, kun se folli on kuitenkin kasvanut tässä viikon aikana.. Tosi outoa kun mulle ei mitään sanottu tuosta, oon kuitenkin yksityisellä klinikalla hoidossa ja lääkärillä on pitkä kokemus lapsettomuushoidoista :( Harmittaa jos tuikkailen napaani rahaa monta sataa ihan turhaan. (n)

Sitä juuri meinasinkin, että jos kovin aikaisin ultraa niin pieniähän ne on kaikki :p Ja mullekin ehdotti uutta ultra-aikaa muutaman päivän päähän et oltais katsottu kasvaako vai ei. Eli sulla tietysti kasvaa kun ootte sen ultrassa jo todennutkin :)

Nyytikkii Mikä kp sulla on nyt menossa?

Nyt on siis kp23 ja ultra oli eilen.. On siis sen takia näin myöhäiset päivät kun söin letroja kp4-8 eikä ne tuottaneet mitään tulosta joten aloitettiin menopurit saman tien heti perään (toinen vaihtoehto oli että oltais primoluteilla käynnistetty menkat ja odotettu se pari viikkoa). Limakalvo kuulemma todella hyvän näköinen ja paksuinen ainakin.

• Tykkää
Reactions: Merenaalto
Nyt on siis kp23 ja ultra oli eilen.. On siis sen takia näin myöhäiset päivät kun söin letroja kp4-8 eikä ne tuottaneet mitään tulosta joten aloitettiin menopurit saman tien heti perään (toinen vaihtoehto oli että oltais primoluteilla käynnistetty menkat ja odotettu se pari viikkoa). Limakalvo kuulemma todella hyvän näköinen ja paksuinen ainakin.

Toivotaan plussaa myös teille :love:

Mulle siis klinikan lääkäri puhui tästä aikaikkunasta kun ollaan IVF hoidoissa. Eli alkioita kun on kasvateltu siellä blasto-vaiheeseen asti, jotkut niistä saavuttaa tämän vaiheen viidentenä päivänä ja jotkut kuudentena päivänä. Jos mun kaikki alkiot ois päässyt blasto-vaiheeseeen kuudentena päivänä niin ne olisi pakastettu suoraan ilman tuoresiirtoa koska tällöin kohtu ei olisi enää ollut parhaimmillaan vastaanottavuuden puolesta eli aikaikkuna olisi ohitettu. Eli ne olisi sulatettu siirtoa varten sitten oikeaan aikaan kiertoa.

Mä en nyt sitten ole 100% varma liittyykö tähän jotain muuta kuin kohdun limakalvon paksuus, tästä ei mun mielestä ollut puhetta.

Voihan olla, että ne lääkkeet pidentää tätä aikaikkunaa jos kerran lääkäri sanoi tilanteen olevan ihan hyvä vielä. Toivotaan näin!

Mulle siis klinikan lääkäri puhui tästä aikaikkunasta kun ollaan IVF hoidoissa. Eli alkioita kun on kasvateltu siellä blasto-vaiheeseen asti, jotkut niistä saavuttaa tämän vaiheen viidentenä päivänä ja jotkut kuudentena päivänä. Jos mun kaikki alkiot ois päässyt blasto-vaiheeseeen kuudentena päivänä niin ne olisi pakastettu suoraan ilman tuoresiirtoa koska tällöin kohtu ei olisi enää ollut parhaimmillaan vastaanottavuuden puolesta eli aikaikkuna olisi ohitettu. Eli ne olisi sulatettu siirtoa varten sitten oikeaan aikaan kiertoa.

Mä en nyt sitten ole 100% varma liittyykö tähän jotain muuta kuin kohdun limakalvon paksuus, tästä ei mun mielestä ollut puhetta.

Voihan olla, että ne lääkkeet pidentää tätä aikaikkunaa jos kerran lääkäri sanoi tilanteen olevan ihan hyvä vielä. Toivotaan näin!

Hmm okei.. Joo ajattelin itsekkin että kyllä se lääkäri olisi varmaan sanonut että kokeillaan ensikierrossa jos enää ei olisi mahiksia onnistua? Ultran mukaan mun kohdun limakalvon tilanne oli vain parantunut menopur kuurin myötä. Toivotaan parasta!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kirjoittelenpa tänne jatkoa jos joku joskus tarvitsee saman aiheen kanssa apua! Folliultra oli nyt siis eilen ja se oli siis kasvanut torstain ja tiistain välillä 9millisestä 20milliseksi! :) Jeee! Eilen laitettu pregnyl vaikka folli oli kuulemma sen näköinen että oli juuri irtoamassa ilman apukeinojakin. Ihanaa että vihdoin joku saa mut ovuloimaan.

Yhteistyössä