V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tämä oli tosi hyvä. Monin paikoin todella totta. Itse löydän jotain sekä keski- että yläkuokasta. Iso kiinnostus erilaisia ruokia kohtaan löytyy, ravun syönti onnistuu, puikot pysyy hyvin kätösissä, viinit laajemmin jo hallussa mutta viskit ja konjakit vieraita. Toisaalta pidän myös alemman keskiluokan lihapullista.
Yleensä ihmiset pyrkivät välttämään mahavaivoista puhumista ruokapöydässä.. Tai ainakin pitäisi. Ylipäänsä lääketieteellisistä vaivoista. Siksi vanhempien sukulaisrouvien kylässä syöminen on niin epämiellyttävää, jos niitä sattuu useampi paikalle. Ihan oikeasti en välittäis kuulla mikä kaikki nyt on kropassa rempallaan, mitä kaikkea lääkäri on tutkinut, ja miten. Erityisesti en syödessäni.Miehen sisko haluaa olla gluteeniton, ei siis keliakiaa ole todettu mutta kokee voivansa paremmin, kun ei syö gluteenipitoista. Toisaalta jos kahvipöydässä on herkullisen näköinen normijauhoista leivottu kakku, ottaa sitä ison palasen kommentoiden "Antaa nyt tulla mahavaivoja, mutta minä otan tätä!". Hänen miehensä on sitten taas ihan oikeasti laktoosi-intolerantikko. Kun he vierailevat meillä, on tarjolla aina gluteenitonta ja laktoositonta ruokaa.
Minä olen äyriäisille allerginen. Esimerkiksi katkaravut saavat aikaan suun limakalvoilla pistelyä ja polttelua, ja huulet voivat turvota. Kun tässä juuri vierailimme tämän miehen siskon perheen luona, oli tarjolla rapuja ja paahtoleipää. Minulle ei ollut tarjolla muuta kuin sitä paahtoleipää.
Samaten, jos näissä "olevinaan hienoissa" on joukossa joku alkoholittoman vaihtoehdon haluaja, niin hän kailottaa kovaa ääneen alkumaljasta puhuessa, että hänelle pitää olla alkoholiton vaihtoehto. Hän ei siis odota edes siihen saakka, että hänelle tarjottaisiin ja sanottaisiin, että tarjottimen tuon reunan laseissa on alkoholiton vaihtoehto (jota tarjotaan myös lapsille).Minä olen huomannut että vähän hienommissa tilaisuuksissa kouluttautuneet tarjoavat alkoholittomankin vaihtoehdon kyselemättä juhlapöydässä, kun taas "olevinaan hienot" päivittelevät alkoholittomuutta ja usein epäilevät piilevää alkoholismiakin.
Samaten, jos näissä "olevinaan hienoissa" on joukossa joku alkoholittoman vaihtoehdon haluaja, niin hän kailottaa kovaa ääneen alkumaljasta puhuessa, että hänelle pitää olla alkoholiton vaihtoehto. Hän ei siis odota edes siihen saakka, että hänelle tarjottaisiin ja sanottaisiin, että tarjottimen tuon reunan laseissa on alkoholiton vaihtoehto (jota tarjotaan myös lapsille).
Yleensä ihmiset pyrkivät välttämään mahavaivoista puhumista ruokapöydässä.. Tai ainakin pitäisi. Ylipäänsä lääketieteellisistä vaivoista. Siksi vanhempien sukulaisrouvien kylässä syöminen on niin epämiellyttävää, jos niitä sattuu useampi paikalle. Ihan oikeasti en välittäis kuulla mikä kaikki nyt on kropassa rempallaan, mitä kaikkea lääkäri on tutkinut, ja miten. Erityisesti en syödessäni.
Miehen sisko haluaa olla gluteeniton, ei siis keliakiaa ole todettu mutta kokee voivansa paremmin, kun ei syö gluteenipitoista. Toisaalta jos kahvipöydässä on herkullisen näköinen normijauhoista leivottu kakku, ottaa sitä ison palasen kommentoiden "Antaa nyt tulla mahavaivoja, mutta minä otan tätä!". Hänen miehensä on sitten taas ihan oikeasti laktoosi-intolerantikko. Kun he vierailevat meillä, on tarjolla aina gluteenitonta ja laktoositonta ruokaa.
Minä olen äyriäisille allerginen. Esimerkiksi katkaravut saavat aikaan suun limakalvoilla pistelyä ja polttelua, ja huulet voivat turvota. Kun tässä juuri vierailimme tämän miehen siskon perheen luona, oli tarjolla rapuja ja paahtoleipää. Minulle ei ollut tarjolla muuta kuin sitä paahtoleipää.