Mihin sitä muuttais eläkepäivien viettoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4800päivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4800päivää

Vieras
Tuntuu, että tää Suomi senkun vaan menee huonompaan suuntaan monessakin mielessä. Siksi oon mieheni kanssa ajatellut, että kun eläkkeelle päästään, myydään kaikki omaisuus ja muutetaan jonnekkin. Onko ihmisillä ehdotuksia? Seuraavia asioita arvostamme:

- Rauhallinen seutu, jossa palvelut silti pelais.
- Hintataso tietysti mahdollisimman alhainen, mutta pärjäämme kyllä Suomenkin hintatasolla. Ei kuitenkaan mikään "ökypaikka". Olemme kuitenkin tavallisia ihmisiä, joilla tosin on ihan kohtuullisesti kertynyt sijoituksia sun muita.
- Emme ole rasisteja, mutta emme haluaisi että kohteessa olisi esim. islamilaisia (varsinkaan ääri).
- Sää kohtuullinen, varmaan kuitenkin kesäisin olisimme Suomessa... Ei kuitenkaan mikään ylikuuma paikka.

Kuinka olisi Tanska.
Toimiva siirtolaispolitiikka, vapauksistaan kuuluisa valtio jossa siistiä ja kaunista.
Lyhyt matka sveduihin ja saksaan, sekä matka takaisin suomeen kesällä.

Norja ei kiinnosta. Olen käynyt siellä kerran.
Shamaanin kanssa avioitunut prinsessa vieraili Helsingissä, ja ostin hänen kirjoittaman satukirjan signeerauksella. Jotain outoa maassa on, kun pitää kääntyä poppamiehen puoleen.

Filippiineillä nähdään talvisin ap 🤗

Ei ole muslimeja, erittäin, erittäin halvat hinnat, ainainen kesä meidän talven aikaan.

En ole vielä käynyt siellä, mutta ensi vuonna menen Annien kanssa sukulaisiaan tapaamaan.

Minua viehättää Venäjän ja entisten itäblokin maiden karut maisemat, kylät ja kaupungit, niissä on jotain nostalgiaa joka kiehtoo minua. Olisi ollut kiva matkustaa Venäjälle ja tehdä oikein pitkä ja perusteellinen road trippi. Nyt sekin mahdollisuus on tuhottu. Suomi ja muutamat muut Euroopan maat käyvät nyt niin kuumina että ehkä ne onnistuvat aiheuttamaan uuden maailmansodan. Joten täytyy siis miettiä pystyykö kohta lähteä enään mihinkään kun ei tiedä onko koko Eurooppa kohta sodan jaloissa. Thaimaata olen myös miettinyt mutta alkaisikohan siellä kohta tuntua elämä tylsältä. Pitäisi myös löytyä joku syrjäisempi paikka missä turismi ei ole liian häiritsevää.

• Haha
Reactions: Setis.
Joko Anniekin on eläkkeellä?
Eihän vielä noin nuori nainen voi päästä. Mutta eläkesäästäminen alkaa pian.

Alkaa myös hakemaan töitä kun k-pesäruljanssi on ohi. Me tehdään ehkä kuukauden reissu ekalla kertaa. Hän kustantaa ilmeisesti sitä ennen äitinsä, tätinsä ja parikymppisen serkkutyttönsä Suomeen vierailulle.

Yhteistyössä