Mielipiteenne nimestä Saskia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttövauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttövauvan äiti

Vieras
Jostain olen tuon nimen kuullut tai lukenut ja haluaisin sen tyttövauvani nimeksi. Myös mieheni on sitä mieltä, että se sopii lapsemme nimeksi. Entä mitkä nimet sopisivat tähän nimeen toiseksi ja kolmanneksi nimeksi?

Minun lapsuudessa samassa koulussa oli Saskia-niminen tyttö :) Tosi söpö ja herttainen tyttö oli, taiteellinenkin. Sellainen minulle tulee tuosta nimestä mieleen, herttainen ja taiteellinen pieni takkutukkainen tyttö :)

Tulee jano.
tumblr_n5ofuhloJ11sgy14ro1_500.jpg

Minustakin tuo on herttainen, nätti nimi. Voisin antaa omallekin lapselle. Sillä, että on olemassa samanniminen pullovesi ei minusta ole mitään merkitystä. Onhan Emiliakin wc-paperin nimi, Emma lastentarvikkeet, Otto lonkero, Onni joku vellin nimi jne.

Saskian kanssa sopisi moni nimi, riippuu vähän sukunimestä millainen on.

Saskia on Baskin kielellä ostoskoria tarkoittava sana. Eli laittakaa vain lapsenne nimeksi Saskia, jos haluatte, että hänen haukkumanimensä on tulevaisuudessa Ostoskori.

Saskia on Baskin kielellä ostoskoria tarkoittava sana. Eli laittakaa vain lapsenne nimeksi Saskia, jos haluatte, että hänen haukkumanimensä on tulevaisuudessa Ostoskori.

Niin ja viroksi Raivo Veski on ihan neutraali miehen nimi, enko usko, että sen nimisiä kiusataan sen takia, mitä nimi suomeksi tarkoittaa. Virossa vielä suomen kielen taito on paljon yleisempää kuin Suomessa baskin kielen taito.

Ja Lumia tarkoittaa jollain kielellä maksullista naista.
Mutta tuskin tämä tuleva Saskia tulee kovin montaa Baskin kieltä taitavaa elämänsä aikana tapaamaan, ainakaan niin että tästä ihan haukkumanimeksi asti olisi :D Moni asia tarkoittaa montaa muuta asiaa eri kielillä, jos niitä alkaisi kaikkia tulkkaamaan niin miksikä sitä uskaltaisi enää lapsiaan nimetä...

Minun lapsuudessa samassa koulussa oli Saskia-niminen tyttö :) Tosi söpö ja herttainen tyttö oli, taiteellinenkin. Sellainen minulle tulee tuosta nimestä mieleen, herttainen ja taiteellinen pieni takkutukkainen tyttö :)

Onkohan nimi enne? Kuuluisan taidemaalarin Rembrandtin vaimo oli nimeltään Saskia. Saskia-rouva on ollut mallina monissa miehensä maalauksissa.

Tampereella on Galleria Saskia, joka ilmeisesti on saanut nimensä rouva Rembrandtin mukaan.

Tiedän erään tytön -tai nyt jo nuoren naisen - jonka ristimänimet ovat Sonja Saskia. Hänen pikkusiskonsa Selja Silvia oli tyttäreni luokkatoveri ala-asteella.

Viola = tuorejuusto
Lumia = prostituoitu
Aura = homejuusto
Paula = vanukas
Sulo = salaatti
Lempi = salaatti
Sisu = karkki
Emilia = vessapaperi
Aino = kenkä
Reino = kenkä
Aada = huonekalu
Hertta = pelikortissa
Sini = siivousvälineet, mm. vessaharja
jne.

Joten eiköhän toi lähdevesi ole aika toissijainen asia....

Yhteistyössä