Ahistaa koko huumausainatesti (pissakoe)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pedyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pedyy

Vieras
Ikinä en oo käyttäny ja se ei ahista ollenkaan, että sieltä nyt mitään löytys, mutta ahistaa mennä jonku toisen nähden pissimään purkkiin. Joo, tekevät työtään jne. mutta saapa nähä miten se onnistuu, kun joku vahtaa vieressä. Kääntääkö ne edes selkäänsä? Niin monta kertaa on pitäny antaa pissanäyte äitiysneuvolassa (yksin), että kokemuksesta tiedän, että se ei edes kaikki välttämättä satu siihen purkkiin vaan saattaa mennä omille käsilleki, niin tässäpä nyt sitten purnaan, että viiituttaa ihan hel...tisti. Koen, että se on niin yksityinen juttu käydä vessassa, että se ei muille kuulu.

Katsovat. Työkaveri käynyt ja joutu tekeen uusintareissun, kun ei yksinkertaisesti saanut tiristettyä yhtään kun toinen katsoi vierestä. Ja mietin, että onkohan hoitajakohtasta kääntävätkö selän vai onko se kaikille sama, että selkää ei käännetä.

Oon käynyt työn puolesta pari kertaa.

Ekalla kerralla olin yksin kopissa, mutta kopin ovi oli auki ja työterveyshoitaja oli siinä "käsienpesupuolella", puuhaili samalla jotain niiden näytepullojen kanssa. Ei vartavasten kyylännyt, varmaankin kuunteli, että kuuluuko pussien rapinaa tai jotain muuta vastaavaa.

Toisella kerralla vessasta oli labran puolelle sellainen luukku, joka oli auki ja jonka toisella puolella taas terkka puuhasteli näyteputeleiden kanssa. Ei mulle ainakaan tullut kummallakaan kerralla sellainen olo, että mua tarkkaillaan.

Mä kävin sairaalan labrassa. Vessassa oli oikein lasiseinä. Menin siis koppiin yksin ja se hoitsu jäi siihen vessan eteiseen lasiseinän taakse. Katsomaan.
Mulle tuli tää kusitesti ihan yllärinä, luulin että katsoisivat huumeet verikokeesta. Ja mullahan oli sit menkat..
Melkein olin kääntymässä ympäri, mut sit purin hammasta ja aattelin, etten toista kertaa enää tuu itseäni tänne häpeemään. Sanoin sille hoitsulle, että tää tuli nyt vähän yllärinä ja mulla on menkat ja kuolen inhotukseen. Hoitsu siihen vaan tokas, että no sit sul on menkat, ei se haittaa mitään. Kyllä se ihan naama muhun päin oli, mut en katsonut häneen. En mä gynelläkään pidä katsekontaktia lääkäriin, kun se ronkkii. Samanlailla katselin vaan muualle ja hoidin hommat. Kun hoitaja sai purkin käteensä, hän kääntyi poispäin niin että sain rauhassa nousta pöntöltä.
Pois hän ei lähde kokonaan, koska testattavan pitää nähdä, että se on varmasti oma pissa joka näyteputkeen sinetöidään. Eli jos siitä löytyiskin jotain, ei voi väittää, että se näyte vaihdettiin salaa.
On se tylsä reissu, mut ei yhtään kammompi kuin joku gynetutkimus.

Näin hoitajana haluan sanoa, että älkää hävetkö. Samalla tavalla me hoitajatkin pissataan ja kaikenmoista pissaustyyliä ja -ongelmaa on tullut nähtyä asiakkailla. Käsillekin on pissat tullut monilla ja myös itselläni. Rutiinikokeita. Vettä juokaa kovasti hyvissä ajoin ja hana lirisemään niin kyllä se pissa tulee.

Yhteistyössä