Onko täällä ketään, joka EI tilaa ulkomailta tavaraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Löytyykö porukkaa, jotka eivät tilaa ulkomailta tavaraa? Ja jos löytyy, niin miksi ette tilaa? Tuottaako kieli vaikeuksia, pelottaako huijaukset, onko maksutavat epäselviä, onko toimitukset liian hitaita, vai etkö muuten vain koe tarvetta tilata tuotteita ulkomailta? Jaetaan kokemuksia. :)

Mä en tilaa, koska ei oo luottokorttia, enkä jaksa opetella paypalin käyttöä. Myös jos tulis joku ongelmatilanne tuotteen kanssa niin tuntuis jotenkin vaikealta alkaa palauttamaan tai alkaa vaatimaan tuotetta jos ei olekkaan tullut perille. Muutenkaan en pahemmin tilaile edes kotimaisista nettikaupoista, vaan mielummin ajan sitten vähän kauemmaskin kyseiseen liikkeeseen, niin saa tuotteen heti.

Ei ole ollut tarpeellista enkä mielellään tilaisi vaikka olisikin tarve. Olen mä varmaan joskus elämässä jotain tilannut ulkomailta(ei nyt tule mieleen), mutta on kyllä hyvin hyvin vähissä sellaiset määrät.

En tilaa, koska sieltä tilattaessa ei ostoksista jää senttiäkään suomalaiseen yhteiskuntaan, koulutukseen, terveydenhoitoon, hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon yleensäkään. Niistä ostoksista ei tule veroeuroja Suomeen, ei palkkoja, ei työpaikkoja. Valitetaan vielä tavaravalikoiman kapeudesta, kun itse sitä aiheutetaan. Ulkomailta ostaminen on tämän yhteiskunnan tuho.

Ärsyttää todella mammat, jotka valittavat eri tukien leikkauksista tai indeksikorotusten jäädyttämisestä, pienistä päivärahoista tai lapsilisistä jne. ja samalla lähettävät rahansa ulkomaisiin verkkokauppoihin, jotka rikastuttavat vain muita maita.

Idioottien touhua.

En tilaa, koska sieltä tilattaessa ei ostoksista jää senttiäkään suomalaiseen yhteiskuntaan, koulutukseen, terveydenhoitoon, hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon yleensäkään. Niistä ostoksista ei tule veroeuroja Suomeen, ei palkkoja, ei työpaikkoja. Valitetaan vielä tavaravalikoiman kapeudesta, kun itse sitä aiheutetaan. Ulkomailta ostaminen on tämän yhteiskunnan tuho.

Ärsyttää todella mammat, jotka valittavat eri tukien leikkauksista tai indeksikorotusten jäädyttämisestä, pienistä päivärahoista tai lapsilisistä jne. ja samalla lähettävät rahansa ulkomaisiin verkkokauppoihin, jotka rikastuttavat vain muita maita.

Idioottien touhua.
Kyllähän alvit ja tullimaksut maksetaan, jos tulliraja ylittyy. Toki vain EUn ulkopuolelta, mutta kuitenkin.

Kaikki vaatteet tulee kyllä tilattua ulkomailta. Täällä samat vaatteet 5x kalliimpia, niin miksi ihmeessä tilaisin kotimaasta. Kyllähän se on iha valtion vika, miksi pitää olla niin isot postimaksut ja alvit. Poistaisin 60% postikuluista ja 10% alveista ( kun toimitettaisiin ulkomaille ) Sillon voisi Suomi jotenki nousta tästä taantumahelvetistä.

Mieheni tilaa kiinasta (ja muualtapäin aasiaa) elektorniikkaa. Jostain käsittämättömästä syystä hänen ei tarvitse juuri koskaan maksaa postikuluista. Tarkkana pitää olla kuitenkin ettei himo nouse niin suureksi, että tulliraja ylittyisi mutta alle 20 euron ostokset tulevat parissa viikossa hienosti ja mies on onnellinen harrastuksensa parissa. Paikkoina Aliba Express ja Ebay

En tilaa, haluan tilata kotimaisista yrityksistä ja en myöskään luota kaikkiin ulkomaalaisiin firmoihin, ei ehkä saa mitä tilaa tai tulee muita ongelmia.

En tilaa, haluan tilata kotimaisista yrityksistä ja en myöskään luota kaikkiin ulkomaalaisiin firmoihin, ei ehkä saa mitä tilaa tai tulee muita ongelmia.

Tää on sitä klassista umpisuomalaisuutta :D kolmannesta luokasta lähtien on opetettu englantia ja 80-90 syntyneet ovat vieläpä reissanneet pitkin muailmaa. Sitten joku on kertonut, että "kun luottokortin syöttää interneeettiin, sen tiedot on kaikkialla". Ja SE uskotaan mukisematta. Noh... mää hjelppaan sua:

A.) Ulkomaiset verkkokauppayritykset ovat suomalaisia suurempia ja täten luotettavempia. Ei joku saksalainen Zalando tai maailman suurin verkkokauppa kiinalainen Alibaba sun luottokorttiasi turhaa höylää. Niillä loppuis busines, jos ne simmottis tekis. Joten jos sua joku todennäköisesti onnistuu huijaamaan, se tulee tapahtumaan suomenkielellä ja todennäköisesti joku pieni kotimainen verkkokauppa.

B.) Ongelmia ei tule, jos maksaa luottokortilla. Jos paketti ei tule perille tai se on väärä tuote, niin luottoyhtiö hoitaa viimeistään homman. Sinä et ole siitä vastuussa. Et ulkomailla, etkä kotimaassa.

Ja nyt kun mietit vastaavasi: "no mut mä haluun tukee suomalaisiii..." niin mietihän uudelleen. Kukaan ei noudata samaa sääntöä kotimaassakaan. Et sä oikeasti maksa tuplahintaa suomalaisesta kalasta tai lihastakaan, sä ostat sen jostain lidlistä. Ja käyt vielä virossa ostamassa siideriä... Tuo on jeesustelua, millä peitetään omaa tyhmyyttä. Tyhmyys johtuu pelosta, joten käy vaan rohkeasti kokeilemassa. Osta vaikka euron tuote kiinasta ilmaisilla postikuluilla ja katso. Häviät korkeintaan euron :D

Mie olen kerran tilannut Kiinasta tullattavan tavaran ja mulla meinasi päristä hermot pirstaleiksi seen tulliselvityksen kanssa. En todellakaan halua enää tilata eu-alueen ulkopuolelta mitään.

Tää on sitä klassista umpisuomalaisuutta :D kolmannesta luokasta lähtien on opetettu englantia ja 80-90 syntyneet ovat vieläpä reissanneet pitkin muailmaa. Sitten joku on kertonut, että "kun luottokortin syöttää interneeettiin, sen tiedot on kaikkialla". Ja SE uskotaan mukisematta. Noh... mää hjelppaan sua:

A.) Ulkomaiset verkkokauppayritykset ovat suomalaisia suurempia ja täten luotettavempia. Ei joku saksalainen Zalando tai maailman suurin verkkokauppa kiinalainen Alibaba sun luottokorttiasi turhaa höylää. Niillä loppuis busines, jos ne simmottis tekis. Joten jos sua joku todennäköisesti onnistuu huijaamaan, se tulee tapahtumaan suomenkielellä ja todennäköisesti joku pieni kotimainen verkkokauppa.

B.) Ongelmia ei tule, jos maksaa luottokortilla. Jos paketti ei tule perille tai se on väärä tuote, niin luottoyhtiö hoitaa viimeistään homman. Sinä et ole siitä vastuussa. Et ulkomailla, etkä kotimaassa.

Ja nyt kun mietit vastaavasi: "no mut mä haluun tukee suomalaisiii..." niin mietihän uudelleen. Kukaan ei noudata samaa sääntöä kotimaassakaan. Et sä oikeasti maksa tuplahintaa suomalaisesta kalasta tai lihastakaan, sä ostat sen jostain lidlistä. Ja käyt vielä virossa ostamassa siideriä... Tuo on jeesustelua, millä peitetään omaa tyhmyyttä. Tyhmyys johtuu pelosta, joten käy vaan rohkeasti kokeilemassa. Osta vaikka euron tuote kiinasta ilmaisilla postikuluilla ja katso. Häviät korkeintaan euron :D

Hohhoijaa, kylläpä sua nyppii kun joku ei halua tilata ulkomailta. Ihan sama mitä kirjoitat, en tilaa ulkomailta enkä tule koskaan tilaamaan. Mä päätän itse mihin rahani työnnän, sä saat laittaa rahaa minne lystäät, ihan sama.

En juuri osta mitään verkkokaupoista, joten en tilaa ulkomailtakaan. Olisinko pari kertaa tilannut D-vitamiinia. Ei siihen ole mitään erityistä syytä. Vaatteet ostan enimmäkseen kirpparilta, ja muutenkin tykkään sovittaa ensin.

Hohhoijaa, kylläpä sua nyppii kun joku ei halua tilata ulkomailta. Ihan sama mitä kirjoitat, en tilaa ulkomailta enkä tule koskaan tilaamaan. Mä päätän itse mihin rahani työnnän, sä saat laittaa rahaa minne lystäät, ihan sama.

Mä en oikein keksi mitä tilaidin. Käytän vaatteisiin ja kenkiin maks 300e vuodes. Kodin ryjää ostan vain antiikki liikkeistä ja kirppareilta. Ruokanikin on suomalaista. Jos haluan jotain erikoista antaa esim lahjaksi niin mieluummin ostan jonkun suomalaisen tuotteen esim kaino, paapii tms kuin jottain tekokuitu tsi muovi massaryjää. Eli ei. En osta ulkomailta. Mulle on se ja sama maksanko vuodes näist huomista ostoksistani satasen kaks enemmän vai vähemmän. Pääasia on et työllistän suomalaisia. Ja nettikaupoista suomeskaan en osta mitään. Mieluummin ihan liikkeest.

• Tykkää
Reactions: Kais
Kyllä mä tahdon hypistellä ja kokeille tuotetta ennen kuin sen ostan. Haluan sen myös heti mukaan, en jaksa odotella päiviä/viikkoja, siinä aikana olisin muuttanut jo mieleni. Korkeintaan jotain tuttua jatkuasti käytössä olevaa voisin tilata jostain, mielummin Suomesta kuitenkin. Mä käytän työssäni niin paljon kieliä, että ihanaa vapaa-aikana käyttää suomea :love:

• Tykkää
Reactions: Kais

Idioottien touhua.
Sama täällä...en ole muistaakseni koskaan tilannut mitään ulkomailta, paitsi hotellimajoituksen. Hyvin olen tullut toimeen.
En sano että kaikki Suomesta ostamani olisi suomalaista, mutta yritän tukea kuitenkin suomalaisia juttuja.

Mites se nyrkkisääntö oli:jos jokainen lisäisi suomalaisten tuotteiden ostamista 10 €:lla/kk niin se toisi 10 000 työpaikkaa.

En tilaa, koska en jaksa/viitsi opetella mitään uusia maksamis/tullauskoukeroita. Toistaiseksi olen pärjännyt Suomen tavaravalikoimalla. Yksi tietty tuote Euroopassa kyllä houkuttelisi, mutta ehkä jää vain haaveeksi.

Idioottien touhua.

jäähän sulla, monesti voi saada puoleen hintaan mitä täältä,,,,,siten voit lahjoittaa loppurahat mieleiseesi tarkoitukseen

Toistaiseksi ei oo tullut vastaan tarvetta millekään asialle tai esineelle, mitä en Suomesta saisi. Netistä tuli tilailtua tavaraa sillon ko asuin ajokortittomana palveluiden ja julkisen liikenteen ulottumattomissa. Pidän enemmän kaupassa asioimisesta.

Yhteistyössä