Vau, joku muu on huomannu saman ku mää

. Mun serkku on just tollasesta yli täydellisestä perheestä ja ne on saanu aina kaiken, mitä on ikinä halunnu. Vähän inahtaneet, että haluis tollasen ja heti on tipahtanu se nenän eteen. Käytöskin on ylimielistä, ylen katsotaan muita ja nyrpistellään nenää ja hienostellaan ja ovat niin koppavia. Mitään pahaa niiten elämässä ei ole tapahtunu, paitsi, että joka asiaa pitää dramatisoida vaikka siinä nyt ns. tavis ihmisen mielestä olis mitään ihmeellistä.
Mun elämä on ollu aivan toisenlaista. Me säästettiin aina, että isä ois saanu rakennettuu talon. Mutta, asiat menikin isän veljen takia vituralleen ja meiltä lähti talo alta ja viisi vuotta kärvisteltiin velkasaneerauksessa. Sit muutettiin todella usein, onneks koskaan ei kuitenkaan koulu vaihtunu ja kaveritkin pysy samoina. Rahaa ei juurikaan saatu, jos jotain haluttiin niin se piti ansaita työllä, lapsuuden kesät menikin ukin ja mummin maatiloilla töitä tehdessä. Mettä hommia, kannettiin rankoja tienvarteen, pinottiin puita, kitkettiin peruna peltoja, istutettiin uudet perunat, nostettiin perunaa yms. Toiset koulussa puhu ulkomaan reissuista ja minä ja sisarukset kerrottiin, että me tehään joka lomalla vaan töitä. Sairastuin teini iässä masennukseen ja sitä seuras syömishäiriö. Samoihin aikoihin alko vanhemmilla helvetinmoinen kriisi, isä petti äitiä ja tappelivat jatkuvasti. Samalla asuttiin jo uudessa kodissa, jonka isä oli saanu rakennettuu vuosien taistelun jälkeen. Veli rupes ryyppäämään ja käyttämään mietoja huumeita. Mä rupesin läträämään kans noihin aikoihin alkoholin kanssa. Muutin pois kotoo 2004 ja melki justiin täyttäny 18-vuotta ja siitä alkokin elämäni hirvein helvetti, oikee painajainen. Elin ja olin 4- vuotta avoliitossa ja exä oli väkivaltanen, käytti henkistä- ja fyysistä, käytti alkoa runsaasti, lääkkeitä, hormoneita ja huumeita. Mulla alkoholin käyttö muuttu melki jatkuvaks ja olin aivan pohjalla, ilman itsetuntoa, olin masentunu, arka ja säikky. Kesällä 2008 kaikki muuttu, tapasin mun aviomieheni ja siitä lähti elämäni parhaimmat hetket

. Noihin aikoihin veljeni käytti kovia huumeita ja oli täysin narkkari. Puukotti jotain tyyppiä ja siihen päälle vielä pahoinpiteli jonkun miehen ja lukusia muita pikku rötöksiä, niin veli joutu vankilaan, kun odotin tytärtäni. Toi oli kova paikka, kun nuorempina liikuttiin veljeni kanssa samoissa piireissä ja oltiin toistemme parhaat kaverit. Tuntu useestikkin pahalta. Mulla ja äitillä alko tuolloin kärsii välit todella pahasti.
Nyt mulla on hyvä itsetunto, oon kaikkee muuta kuin hiljanen, arka ja säikky

. Alkoholia en juurikaan käytä ja nautin olla kotona mieheni ja tyttäreni kanssa, ne on antanu mulle sen, mikä multa puuttu joskus aijemmin, elämänhalun. Mulla on hyvä työpaikka ja ihanat työkaverit. Todellakin arvostan sitä, mitä mulla on nyt. Jos kaikkia noita ongelmia ja vaikeuksia ei olis ollu niin tuskin olisin ilman niitä osannu tätä arvostaa. Veljeni on ollu kuivilla yli kaks vuotta ja hyvin tuntuu menevän. Mun ja äitin välit on edelleenkin huonot, mutta ei voi mitään, elämä jatkuu silti ja on mulla monia muita tärkeitä ihmisiä elämässä kuitenkin. Kaikesta selvii, kun haluaa selvitä

.