Suosittelen etsimään keskusteluja reissutöitä tekevien ja heidän puolisoiden kirjoittamana. Saa aika hyvin vertaisrealiteetteja mitä tuollainen arki ja yhteinen aika on.
Mun mies on nyt tehny viis vuotta reissutyötä... Ja onhan se yhtä helvettiä

Mekin oltiin aikaisemmin varmaa maailman suloisin ja kiltein pari.
Mutta ai että sitä turhautumisen määrää mitkä kaikki asiat sieppaa kun toinen on poissa, tulee kotia, on kotona, ja lähtee.
Voin sanoa ett mikään ei ole hyvin.
Esimerkkejä ois vaikka kuinka, mut ehkä tilannetta kuvaa hyvin se, ett meillä kun mies tulee kotia ja on kotona, nii mua suututtaa niin älyttömästi kun hän Kehtaa jättää likaisen kahvikuppinsa keskelle pöytää. Ettäs kehtaa! Minä täällä kuitenkin olen siivonnu ja puunannu että miehen olisi mukava tulla puhtaaseen kotiin, ja sit ei sen vertaa arvosta mun vaivan ja rakkauden osoitusta ettei jättäisi kahvikuppiaan pöydälle /sohvalle mihin lie.
Mutta sitten kun mies lähtee, niin mää en koko hänen poissaolonsa aikana uskalla enkä halua pestä hänen kahvikuppiaan. Se edustaa niin vahvasti häntä. Ja mulla on kotoisa olo kun hänen viikonkin vanha pesemätön kahvikuppinsa on siinä tiskipöydän reunalla. Ja mää pidän sitä siinä koska mulla on ikävä ja pelkään ettei hän tulekaan kotia (lentokone tippuu, tms).
Ja sit kun hän tulee kotia, hän hermostuu (tai ei enää kun tietää miksi), niin siis hermostui kotia tullessaan, että enkö nyt hemmetti ois viikon aikana voinu millään laittaa tuota hänenkin kuppiaan pesuun....
.