Lääkkeellinen raskauden keskeytys, uusivuosi, kaikkea mielessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskeyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskeyttäjä

Vieras
Sain maanantaina polilla sen ensimmäisen pillerin ja eilen otin kotona yhteensä 6 cytotecia ohjeiden mukaan. Otin aamulla ensin panacodia, sitten 4 cytotecia. Alkoi melkein heti menkkakipumaiset kivut, mutta ei todellakaan pahat. Kolmesti kävin vessassa tyhjentämässä sitä raskausmateriaalia pihalle (en jäänyt analysoimaan ja tutkimaan mitä kaikkee sieltä tuli, mutta selvästi tuli tavaraa pihalle muutakin kun verta).
Verenvuoto koko ajan täysin kontrollissa ja pelkkä side on riittänyt.
Otin vielä ne 2 cytotecia ja alkoi pienet supistelut jotka loppuivat iltaan mennessä. Onko mahdollista että se kävi noin helpolla??
Uskallanko tänään lähteä ystäväni kanssa yhteisen ystävän luo illanistujaisiin vai pitääkö pelätä että hetkellä minä hyvänsä musta tuleekin litra verta kerralla lorahtaen tai saan jonkun krampin. Tarkotus ei ole mennä vetään viinaa, vaan aidosti näkeen ihmisiä kun olen tän asian kanssa viikon kökkinyt kotona neljän seinän sisällä..
Kokemuksia?

Kuinka pitkällä raskaus oli?

Itse kävin saman läpi muutama kk sitten, raskaus oli ihan alussa ja jouduin odottamaan viikon verran että keskeytys voidaan tehdä - olikohan se rv5-6. Mutta koko juttu meni ihan just kuten kuvailit.
Olin ihan hämmästynyt miten helposti, jo samana iltana olisin voinut poistua kotoa.

.. niin tosiaan, lisätään vielä että soitin myös osastolle ja kyselin onko mahdollista että kaikki meni kuten piti, mutta päädyttiin yhdessä puhelimessa siihen että oli :)
Tsemppiä!

Viikkoja oli vähän alle 8.
Typeränä luin netistä kauhukertomuksia miten ihmiset ollu kivusta sekasin ja vuotanu verta niin et taju lähteny... Siks jotenkin vaikee uskoo että tää olis ollut tässä :D

Miksi teit keskeytyksen? ite en pystyisi menemään vaan juhlimaan tai ylipäätänsä tehdä keskeytystä ilman erittäin painavia syitä...
1482bcd5246026f7392d55b862adc208.jpg

Olisinpa mäkin saanut Panacodia! Tyhjennyslääkeresepti kouraan ja Panadoleja käskettiin ottamaan kipuun... Olin ensikertalainen enkä tiennyt, että siitä kivusta paitsi paskantaa ja oksentaa matot pilalle, myös lähtee taju... Onneksi äitini löysi minut ajoissa!

Että ei muuta kuin lapsi pönttöön ja menoksi! :D
Mielenkiintoista että tämä oli juuri sinun ensimmäinen ajatus ja tulkinta :S Jos käytetään esimerkkiä että olisi voinut lähteä ulos, tarkoitti lähinnä sitä että kävelin lähikauppaan vaikka sekin olisi ollut kielletty.

Ap, voit varmasti olla huoleti. Musta hame päälle ja ystävien kanssa istumaan, vaikka nämä tädit kaulimen kanssa vihjaakin että yksin kotona kärsiminen olisi "oikein".

"Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää ei mitaa järki eikä eikä kärki määrää"
:D

Mun keskeyttämisen syyt ei kuulu kenellekään muulle kun mulle, eikä mun onneksi niitä täällä tarvitse selitellä. Olen viikon maannut kotona ihan depiksessä ja on vaan oman mielenterveyden kannalta pakko päästä ulos täältä vaikkei sitä varsinaista juhlamieltä nyt olekaan. Tarkotus kun ei ole mennä mihinkään juomaan päätä täyteen ja ördäämään vaan ihan ystävän luokse viettämään iltaa rauhallisissa merkeissä. Aloituksen pointti oli, että uskallanko lähteä lähinnä fyysisistä syistä, mutta otan riskin :)
Kiitän vastauksista :)

Niin sit kellään muullakaan ei sais olla vai? Jollekin se keskytys voi olla helpotuskin, monistakin syistä. Itse olen yhden keskeyttänyt kotona koska tulin raiskauksesta raskaaksi. Älkää arvostelko kun ette tiedä taustoja :)

Suomessa tehdään vuosittain noin 11 000 aborttia ja niistä vain 5-8 raiskauksen vuoksi.

Eli on hyvin todennäköistä että sinä valehtelet, vitut sinua kukaan raiskasi.

Abortteja tehdään nykyään ihan miten sattuu koko ajan usein vaan siks ettei lasta haluta . Ymmärrän kyllä ne abortit jotka tehty muista syistä kuin ei vaan huvita olla äiti...

Abortteja tehdään nykyään ihan miten sattuu koko ajan usein vaan siks ettei lasta haluta . Ymmärrän kyllä ne abortit jotka tehty muista syistä kuin ei vaan huvita olla äiti...

Miksi abortti kiellettäisiin sitä haluavalta?
Kaikki eivät tule raskaiksi raiskauksesta, ehkäisykin voi pettää ja kumppani jättää. Revi siinä sitten perhettä kasaan koska elämä on pyhää.
Ihan itse tein päätöksen, parisuhteessa, lapsia ennestään. Ei vaan jaksa eikä pysty. En ole äidillinen ihminen. Köyhä myös, raha riittää just ja just nykyiselle perheelle.
Olen siis se 1 prosentin poikkeus joka tulee aina raskaaksi. Esikoinen tuli ehkäisyrenkaan läpi, kaikkea muutakin kokeiltu.

Yhteistyössä