Miten kehtaat hinnotella kirpparilla yli kymppiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sane flea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sane flea

Vieras
Ja tarkotan nyt ihan oikeita kirppareita, en mitään netin joista en tiedä,
Mun on pistänyt silmään että kirppareilla hintataso on noussut, ainakin tuntuu ettei useilla myyjillä ole mitään ymmärrystä kirpparin påerimmäisestä ideasta, että myydän vanha tavara halvalla pois että siitä pääsee eroon. Se myös menee kaupoaksi nopeasti, jos hinta on sellanen mikä sen kirpparilla olettais olevan, eli n20senttiä-5 euroa. Tuota ylittäviä kirpparihintoja on vaikea ymmärtää, ellei nyt puhuta jostain huonekalusta tai telkevisiosta esimerkiksi.
Mutta jos puhutaan vaikkapa leuluista, kirjoista, vaatteista, peleistä, dvd:istä, niin kyllä mua suunnattomasti kummeksuttaa että jotkut kjehtaa vaikka jostain vaattesta pyytää yli kymmenen euroa. Kerran näin että lasten talvihaalarista pyydettiin yli sataa euroa, haloo.
Onko täydellinen ahneus ja suoranainen tyhmyys vallannut eräät kirppismyyjät.
Itse kun myyn, niin kaikki tavara on tosta paristakymmenestä sentistä korkeintaan viiteen euroon. Mulle on tärkeää että pääsen siitä roinatsa ja vaattesta eroon ja että joku ottaa sen uudelleenkäyttöön kun en enää itse tarvitse. Saan siitä iloa. Se raha on aivan toisarvoista, vaikka toki se on mukavaa että jää muutaman kympin voitolle jos pöydän vuokraa.

Mitään huonoa tavaraa ja rikkinäistä en myy, sitäkin näkee että joillakin on vaikka mitä paskaa myynnissä, niihin on myös kehdattu usein lätkästä aivan järjetön hinta.
Eihän kukaan sellasia osta. Jos haluaa saada rahaa, parempi että tajuaa millasia hintoja kirppareilla laittaa niihin tuotteisiin. Usein marketista saisi halevmmalla uuden, mitä jotkut kehtaavat pyytääö kirpparilta jostain mikä olisi parempi heittää roskikseen.

Koittakaahan pitää maltti hinnoissa ja järki päässä.

Saa aika paljon myydä tavaraa 20 sentillä, että edes pääsee omilleen pöytämaksun suhteen. Ja varmasti myyn yli kympillä hyväkuntoista yli satasen haalaria. Ja menee varmasti kaupaksi siihen hintaan, mitä pyydän.

Joo kirpputorin tarkoitus on menny aika vituilleen.. Olen huomannut saman.
Ero on huima kun vertaa siihen millaiset hinnat ennen oli. Edes jokseenkin järkevät.

Tyypit pyytää vanhoista tavaroista uuden tai sen yli hintaa koittaen samalla kusettaa asiakkaita. Onneksi ei tarvitse olla niin tyhmä että ostaa. Mutta on tää paska homma et ahneet on vieny senkin ilon.

Ite aktiivisesti kirppareilla kierrellyt ja hintataso on välillä aika korkea. Mutta pari asiaa mikä on varmasti vaikuttanut hinnan nousuun on se että yleinen hintatietousuus on noussut eli helpompi tavaralle keksiä sopiva hinta ja tietenkään mistään hintavasta ei saa liian halvalla luopua. Toinen on myös se, että tässä on vallinnut aika kova keräily ja retrobuumi viimeisen 4-5 vuoden sisällä, mikä nostaa tietämättömienkin hintoja, kun kuvitellaan että on haluttu ja arvokas tuote itsellä. Kolmantena olen huomannut, ettei olla vielä tajuttu nykyajan kauppojen (varsinkin verkkokauppojen) nopeata uutuustuotteiden hinnanlaskua, esim. Blu-ray/DVD/pelien hinnat laskee kuukauden sisällä puoleen hintaan ja 4 kuukauden päästä maksaa enään sen 1/3 osaa ovh hinnasta.

Viimeksi muokattu:
minua huvitti kun meidän kaupunkiin perustettiin VOK ja lähellä oleva kirppis markkonoi että nyt kannattaa varata myyntipaikka ja tuoda paljon kenkiä sillä kengät tekee kauppansa VOKin väelle :D En eläissäni ole niin paljon kyseisellä kirppiksellä nähnytkään kenkiä aijemmin myynnissä, ja millä hinnoin :O Huh.. oikeastiko joku kuvitteli että vokkilainen maksaa jesarilla korjatuista (onhan nämä joskus sentään maksaneet sen 80€) 8€ :LOL:
Eipä sitten niiden myyjä parkojen kulahtaneet risat paskaset kengät tehneetkään kauppaa kun ei vokkilaisetkaan maksa ihan mistä tahansa paskasta mitä tahansa.
Jotenkin kohtuus myös näiden kenkien hinnoitteluun, vaikkakin sitten olisi asiakkaana ollutkin joku kirotun vokkilainen.
Toinen jonka huomasin oli näiden ulkovaatteiden hinnoittelut, kulahtaneet miltei risat hansikkaat vähintään 2€ (uudet kaupasta saa jo 4-5€)
puhumattakaan jostain H&M 2-30€ toppatakista joka nyt käytettynä myydään armollisesti 15€ ja mahdollisesti vielä joku hikireikäkin valmiina kainalossa jotta senkin teolta säästyy.

Jos tuote on kallis - oikeasti ja uutta vastaavassa kunnossa, en todellakaan myy sitä alle 10e! Jos joku tavara ei mene kaupaksi paikallisella kirpparilla ( jossa kaikki pitäis saada ilmatteeks tai trokarit kerää ne omiin pöytiinsä), vien ne takaisin kotiin. Joko kokeilen myyntiä sopivampaan aikaan tai myyn muualla.

Mä myin juuri kirppiksellä lähinnä vaan vaatteita. Käteen jäi 120e ja rapiat. Joukossa oli muutama kalliimpi mm. takki, haalari yms. kuitenkin kallein yksittäinen tuote taisi olla 15e. Hirmuiset kasat vaatetta lähtikin ja tosiaan 10snt-2e suurimmassa osassa oli hintaa

Joo, no pakko sitä on hintaa kiristää sitä mukaa, kun pöytävuokratkin nousevat. Hyväntekijä en ole. Haluan sen vaivan palkaksi, kun hinnoittelen ison pinon tavaraa ja raahaan ne paikan päälle ja siivoan pöydän päivittäin, edes muutaman kympin itselleni.

Ja rikkinäisiä ja vielä likaisia vaatteita ja tavaroita kaupitellaan samalla hinnalla millä saa jo uuden kaupasta. "Mutku pöytävuokrat ja hinnottelun vaiva ja ja ja"

En kehtaa :) kallein takki tais olla 5€. Nyt pöytä ollut kaksi päivää, myyntisaldo 60€. 5 päivää jäljellä. Vuokra 30€. Olen ihan tyytyväinen.

Kalliimmat myyn netissä. En usko että esim 100€:n takki ihan helposti löytää ostajansa jossain paikalliskirpulla. Netissä kylläkin jos on muodikas malli.

Ja rikkinäisiä ja vielä likaisia vaatteita ja tavaroita kaupitellaan samalla hinnalla millä saa jo uuden kaupasta. "Mutku pöytävuokrat ja hinnottelun vaiva ja ja ja"
No voi voi. Oma on häpeäsi, jos et huomaa niitä hyväkuntoisia vaatteita.Ilmaiseksi ei sulle niitä kukaan jakele. Paskaa löytyy kyllä, en sitä kiellä, mutta hyvää tavaraa myös. Itse en saa edes vaatteitani kulumaan niin paljoa, että näyttäisivät nuhjuisilta. Yhden toppatakin vein tänään 10e hintaan myyntiin. Vähän pidetty, siistikuntoinen takki, joka uutena maksoin 60e. Kaikki muut vaatteet max 6e ja siitä on ja hyväkuntoista. Otapa silmä käteen ens kirppisreissulla.

Kehtaan pyytää. Yleensä ulkoiluvaatteita tai hyväkuntoisia laadukkaita kenkiä tms. olleet nuo yli kympin jutut. Mieluummin myyn kuitenkin netissä. Saa hyvän hinnan, ei pöytämaksua, eikä kukaan pääse varastamaan. Eikä tule tutut arvostelemaan hinnoittelua (y)

Ja tarkotan nyt ihan oikeita kirppareita, en mitään netin joista en tiedä,
Mun on pistänyt silmään että kirppareilla hintataso on noussut, ainakin tuntuu ettei useilla myyjillä ole mitään ymmärrystä kirpparin påerimmäisestä ideasta, että myydän vanha tavara halvalla pois että siitä pääsee eroon.

Koittakaahan pitää maltti hinnoissa ja järki päässä.

Vähän vaikeaa, kun pöytä kirpparilla maksaa 42e + provikat. Sen kattamiksi on pakko laittaa lisää euroja hintaan. Lisäksi monet tuotteet tuhotaan myyntikelvottomiksi siellä, joten niidenkin kattamiksi on pakko laittaa euroja tuotteiden hintaan. Sit vielä sitä pöytää pitää mennä järjestämään lähes joka päivä ja viemään lisää tavataa, kun pöytä on niin pieni. Siinä menee bensakuluja. Kukas ne kattaa?

Mä en kyllä edes käy enää myymässä kirpparilla, kun vaikea edes kattaa kuluja.

Ikävä kyllä kirpparin idea on mennyt piloille.

Miksi ihmeessä myydä alle kympillä esim. lasten kalliita haalareita, kun ihmiset on valmiita maksamaan niistä paljon enemmänkin? Esim. meidän lasten takit maksoi uutena noin 100€ kpl ja haalarit noin 150€ kpl, nämäkö olisi pitänyt myydä alle kympillä kpl? 30€ kipale pyysin noista ja menivät kahdessa päivässä kaikki, joten enempikin olisi vissiin voinut pyytää :) eiköhän se tavaran hinta riipu kirpparillakin ennen kaikkea sen hinnasta uutena ja tavaran kunnosta :)

Ostajassakin on vikaa, jos suuttuu kalliista hinnoista. Ei kirpparille voi mennä kuten lähikauppaan. Kirpparilla katsellaan ja tehdään löytöjä. Tsekkaat tuotteen ja hinnan. Jos on kallis, niin jätät siihen. Se että sä noin palavasti haluat ja välttämättä tarvitset jonkun tuotteen, suutut kalliista hinnasta, kertoo että sun pitäisi asioida ihan tavallisissa kaupoissa.

SINÄ KÄYTÄT KORSETTEJA!!?? Mahdat olla näky.

Tibis, kumpaa lähempänä?

tumblr_m7aq3di4RB1r8c5eyo1_4001.jpg

Jetta.png

Yhteistyössä