Muita erityisherkkiä? Sopiiko teille asiakaspalvelutyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Itse olen opiskeluun liittyvässä työharjoittelussa eräässä liikkeessä, ja huomaan että ei kyllä sovi. Kamalia, huonokäytöksiä ihmisiä ja valituksia mitä ihmeellisimmistä asioista, vaikka olen kohtelias, tervehdin, katson silmiin ja vaihdan pari sanaakin jos on aikaa. Kaikkeni olen yrittänyt. Mitään en voi sanoa vastaan, ja esimieskin ihan hirveä. Kunpa pääsisi äkkiä seuraavaan työharjoitteluun, joka ei ole onneksi asiakaspalvelua.

Yritän hymyillä, olla välittämättä, mutta tänään sain haukut erittäin töykeältä ihmiseltä, vaikken ollut tehnyt mitään väärää, työkaveritkin olivat samaa mieltä, paitsi yksi jolle tämä asiakas on käynyt minua kuulemma haukkumassa, ja joka on siihen yhtynyt.

En ole ihan varma mikä minusta tulee isona, mutta tuskin rupean mihinkään asiakaspalvelutyöhön. Olen ihan liian herkkä, enkä itse mahda sille mitään vaikka kuinka yritän. :(

Millä saisi karaistua itseään? Millä te muut herkkikset olette saaneet karaistua itseänne?

Oletko varmasti erityisherkkä, vai vaan herkkä, tai ei noita kumpaakaan vaan vain vähän kokematon työssäsi?

Ketä tahansa saattaa pänniä ja säikäyttää jos saa asiakkaalta karua palautetta.

Mutta jos kuuntelet niitä valituksia pari vuotta, niin et ole moksiskaan.

Erityisherkkä ihminen kun on ihan oma juttunsa.

Olen siis erityisherkkä, erittäin vahvasti, ottanut asiasta selvää, ja olen myös erityisherkkien yhdistyksen jäsenm ja toiminnassa mukana. Olen työskennellyt asiakaspalvelutyössä tätä opiskelua/työharjoittelua ennen 25 vuotta, eri alalla vaan, nyt opiskelen aikuisiällä uutta ammattia. Ja myyjäksi en todellakaan aio ruveta kun valmistun.

a p

Olen siis erityisherkkä, erittäin vahvasti, ottanut asiasta selvää, ja olen myös erityisherkkien yhdistyksen jäsenm ja toiminnassa mukana. Olen työskennellyt asiakaspalvelutyössä tätä opiskelua/työharjoittelua ennen 25 vuotta, eri alalla vaan, nyt opiskelen aikuisiällä uutta ammattia. Ja myyjäksi en todellakaan aio ruveta kun valmistun.

a p
Miten ihmeessä olet 25 vuotta selvinny asiakaspalvelutyöstä sitten? Nostan hattua.

Olen myyjänä isossa tavaratalossa, kun ei muutakaan työtä ole löytynyt. Ja on ihan järkyttäviä tapauksia tullut nähtyä, tosi kovaa luonnetta vaatii kyllä.

Miten ihmeessä olet 25 vuotta selvinny asiakaspalvelutyöstä sitten? Nostan hattua.

Tavallaan asiakaspalvelua, muttei suoranaisesti kuitenkaan, samalla tavalla kuin myyjän työ. Siinä asiakkaat olivat aina samoja eivätkä vaihtuneet kuten myyjän työssä. ja minulla kävi hyvä tuuri, pääsin paikkaan jossa tunnollisuuttani ja ystävällisyyttäni arvostettiin. ( En kehu itseäni, nuo ovat tyypillisiä ominaisuuksia erityisherkällä ihmisellä) Muutama sitruunanaama ei mieltäni masentanut, kun se oli vain lähinnä sitä ettei tervehditty tms. :)

Tuolla toisessa paikassa on ihan viidakon meininki entisen rinnalla, onneksi paikka pian vaihtuu.

ap

Minäkin olen nettitestien mukaan erityisherkkä! Haluan erityiskohtelua ja rupeen syytään typeränä rahani jollekin järjestölle, jonka johtaja vetää urpoilta massit pois ja nauraa matkalla pankkiin (sinänsä ihan hyvä bisnesidea kyllä).

Sitä siis vaan, että en tajua koko termiä. "Erityisherkille" ominaisiksi luettavat piirteet ovat aivan tavallisia piirteitä ihmisissä ja kyse on persoona- ja temperamenttieroista.
Toiset vaan ovat herkempiä kuin toiset, ei siinä mitään erityistä ole.

• Tykkää
Reactions: Echo

a p
Ok. :)

Minäkin olen nettitestien mukaan erityisherkkä! Haluan erityiskohtelua ja rupeen syytään typeränä rahani jollekin järjestölle, jonka johtaja vetää urpoilta massit pois ja nauraa matkalla pankkiin (sinänsä ihan hyvä bisnesidea kyllä).

Sitä siis vaan, että en tajua koko termiä. "Erityisherkille" ominaisiksi luettavat piirteet ovat aivan tavallisia piirteitä ihmisissä ja kyse on persoona- ja temperamenttieroista.
Mäkin luonnehtisin ap:ta antamiensa tietojen valossa vaan sanoilla: tavallista herkempi ja aika kiltti ihminen.

Miten tämä liittyi aiheeseen? Lähinnä tässä muilta herkiltä (olis itten erityis-tai ihan vaan pelkästään herkkä) olisin halunnut kysellä sopiiko heille asiakaspalvelutyö. Mutta kiitos kuitenkin vastauksestasi.

ap

Mäkin luonnehtisin ap:ta antamiensa tietojen valossa vaan sanoilla: tavallista herkempi ja aika kiltti ihminen.

No olkoonpa sitten vaikka tavallista herkempi, en ala väitellä. :) Ja tosiaan, tosi kiltti, liiankin ehkä, ja aika arka. Minua on ns. "helppo" kohdella huonosti, tai oli, ennen kuin aloin pitää puoliani.

Tänään työharjoittelussa ei vaan voinut, kun oli pomo selän takana, erittäin pelottava ja asiaton ihminen joka huutaa ja kiroilee kollegalleen ja alaisilleen...

ap

En edes ole erityisherkkä, ja silti vei 4 vuotta ennen kuin totuin asiakaspalvelutyöhön. Nykyisin valuu kuin vesi hanhen selästä ja hymyilen vain vaikka mitä tulisi... Ja sitä tulee mun alalla paljon...

(y)

Kyllä erityisherkissä on hyvinkin paljon erityisyyttä. Se on sellaista erityisyyttä, josta sinunlaisellasi erityisen empatiakyvyttömällä nettiräyhkänällä ei ole hajuakaan! Joten pysy vain niissä omissa räyhäys ketjuissasi. Tämän EI PITÄNYT olla sellainen.

Ja että erityiskohtelua? Milläkähän tavalla? Joku täällä haluaa ainakin erityishuomiota (y)

Asiakaspalvelutyö vain on tuollaista paskaa, ei se riipu mitenkään mistään eritysherkkyydestä. Asiakaspalvelun sopiminen jollekin ihmiselle riippuu tasan siitä, kuinka paljon kyseinen ihminen tarvitsee rahaa, ja saako sitä rahaa jostain muualta vai onko pakko tehdä asiakaspavelutyötä. Ajan mittaan voi oppia tapoja päästää asiat menemään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja tähän vaikuttaa myös se, tukeeko esimies alaisiaan.

Paska työpaikka on paska työpaikka, oli homma asiakaspalvelua tai mitä tahansa muuta. Jos esimies on paska, sekin voi antaa fiiliksen, että ala on paskaa -- vaikka toisen esimiehen alaisuudessa ala olisikin ihan ok.

Kuulostaa kovasti siltä, että työpaikkasi/esimiehesi on vain paska, ei siltä, että erityisherkkyytesi jotenkin vaikuttaisi mihinkään.

Yhteistyössä