Uinti delfiinien kanssa, missä? Oletko käynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hawaiji voisi olla hyvä paikka uintiin delfiinien kanssa. En ole itse ollut, mutta haluaisi kyllä.
Tiedätkö yhtään missä? :) Mä katsoin Malediiveja, mutta en löydä missä voi uida heidän kanssa, Dubaissa sitten taas löysin paikan mutta se on vesipuisto ja vesipuistoon en halua...Maltassakin ja Thaimassa on, mutta ne on kaikki uimaltaita...mihin en halua.

Eilatissa, Israelissa on kai ainakin oikea uimaranta missä voi uida delfiinien kanssa ja olen lukentu kehuja siitä, delfiinien kohteluunkin kai kiinnitetty enemmän huomiota kuin jossain muista vastaavista paikoista. Ei täytä sun paratiisisaari-ehtoja, mutta merivesi on kirkasta ja lentomatka lyhyt. Aikaisintaan maaliskuussa menisin tuonne kyllä.

Eilatissa, Israelissa on kai ainakin oikea uimaranta missä voi uida delfiinien kanssa ja olen lukentu kehuja siitä, delfiinien kohteluunkin kai kiinnitetty enemmän huomiota kuin jossain muista vastaavista paikoista. Ei täytä sun paratiisisaari-ehtoja, mutta merivesi on kirkasta ja lentomatka lyhyt. Aikaisintaan maaliskuussa menisin tuonne kyllä.
kiitos googletaan :)

Enpä kokisi itse tarvetta viedä lastani villieläimen ts. luontoon kuuluvan, eläimen, viihdytettäväksi. Enempää moralisoimatta minua ainakin kuvottaa ajatus eläinparoista uimassa altaassa ympyrää, luonnossa delfiini voi uida jopa satoja kilometrejä vuorokaudessa. Jos maailmaansa haluaa avartaa, suosittelen katsomaan The Cove -dokkarin, jossa näytetään kuinka nämä delfiinit valitaan ihmisten huvituskäyttöön. Samaan hengenvetoon kehotan tutustumaan esim. norsuratsastuksen taustoihin. Voi voi.

Nimimerkillä, safarille katsomaan villieläimiä (lasten kanssa) hyvällä omallatunnolla niiden luonnollisessa elinympäristössä, ei eläintarhaan. Delfiinejä/kilpikonnia aion lähteä myös katsomaan esim. jollekin paratiisisaarella järjestetylle risteilylle snorklauksen muodossa. On lapsillekin upea elämys, ja opettaa suhtautumaan näihin eläinviihdykkeisiin kriittisesti, itsepähän omat valintansa tekevät sitten aikuisina.

Enpä kokisi itse tarvetta viedä lastani villieläimen ts. luontoon kuuluvan, eläimen, viihdytettäväksi. Enempää moralisoimatta minua ainakin kuvottaa ajatus eläinparoista uimassa altaassa ympyrää, luonnossa delfiini voi uida jopa satoja kilometrejä vuorokaudessa. Jos maailmaansa haluaa avartaa, suosittelen katsomaan The Cove -dokkarin, jossa näytetään kuinka nämä delfiinit valitaan ihmisten huvituskäyttöön. Samaan hengenvetoon kehotan tutustumaan esim. norsuratsastuksen taustoihin. Voi voi.

Nimimerkillä, safarille katsomaan villieläimiä (lasten kanssa) hyvällä omallatunnolla niiden luonnollisessa elinympäristössä, ei eläintarhaan. Delfiinejä/kilpikonnia aion lähteä myös katsomaan esim. jollekin paratiisisaarella järjestetylle risteilylle snorklauksen muodossa. On lapsillekin upea elämys, ja opettaa suhtautumaan näihin eläinviihdykkeisiin kriittisesti, itsepähän omat valintansa tekevät sitten aikuisina.
Siksi haluan mereen, enkä halua uima-altaita tukea. Kenia kiinnosta kans, katsoa eläimiä ja maisemia...

Harvassa on kyllä paikat jossa turisti voisi villien delfiinien kanssa uida varmaan. On siinä riskinsäkin.Me olemme menossa Eilatiin talvilomalla ja katsoin tuota Dolphin Reef paikkaa mutta en ole varma menemmekö, vierasta asiaa noiden eläinsuojelullisten näkökohtia vuoksi juuri. Pääasiassa tarkoitus snorklata Punaisenmeren koralliriuttoja katsellen.

http://www.tripadvisor.com/Attracti...h_Nature_Reserve-Eilat_Southern_District.html

Epäeettistä. Ihan kaikkia lasten kotkotuksia (tai omiaankaan!) ei tarvitse toteuttaa. Hyvää elämää voi elää ilman jatkuvaa extreme-kokemuksien hakemistakin. Oletko kokeillut?

"Villidelfiini" voi tappaa hetkessä ihmisen, eli niiden seassa on vaarallista uida. Särkänniemessäkin on rajattu hyvin tarkkaan ihmiset ketkä delfiinien kanssa uivat, ja hekin ovat tutustuttaneet askel askeleelta delfiinit itseensä vedessä, tyyliin ensin käsi vain, sitten jalat jne..

Ei ole leikin asia tämä. Delfiinit, jotka uivat "kenen kanssa tahansa", ovat todella vieraannutettuja omista elintavoistaan, ja siten se on todella sairasta.

Yhteistyössä