eläinsuojeluilmoitus kiusallaan , miksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija meloni marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija meloni marja

Vieras
No niin viime vuonna oli
- yhdellä nartulla pennut (ensimmäiset)

- toinen ei tullut tiineeksi (olin kuitenkin laittanut ilmoituksen että mahdollisesti odotetaan pentuja syntyväksi). Olisi ollut tuon nartun ekat pennut.

-Tänä vuonna on astutettu kolmas narttu (ei tiedä vielä onnistuuko) mutta laitoin ilmoituksen että mahdollisesti odotetasn syntyväksi maaliskuussa. Tämän nartun ekat pennut.

No sain sähköpostin henkilöltä xxx x

Että hän on tehnyt ilmoituksen eläinsuojeluviranomaisille ja ylläpitoon. Ei tunnu kivalta kun en ole mitään väärää tehnyt.

Mikä ajaa ihmiset kiusaamaan itselleen vento vieraita? Tuntuu pahalta . Lupasin mielelläni keskustella asiasta .

Hän nyt koki, että teet jotain väärää? Nää kannattaa ottaa ihan vaan niin, että hienoa, että ihmiset välittää eläimistä. Paitsi silloin, jos joku jatkuvasti piinaa.
Jos et ole mitään väärää tehnyt, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole.

Siis miksi laitat ilmoituksen ennen kuin tiineys on edes varmaa? :O Onko tuo "koirapiireissä" yleistäkin? Ei siis pahalla, ihmettelen vain tuota miksi ilmoitellaan mitään vielä kun asia ei ole edes varma.

Onko eläinsuojeluilmoituksiakin siis olemassa? Aiemmin olen tiennyt vain lastensuojeluilmoitukset, joilla on mahdollista harrastaa kiusantekoa.

Onneksi itselläni ei ole sen paremmin lapsia kuin lemmikkieläimiäkään, koska muuten ex-vaimo tekisi varmaan viikon välein ilmoitukset niin lasten tukistamisesta kuin sähköpannan käytöstä koirallakin.

Kyllähän näitä kateellisia dorkia on olemassa, jotka tekevät kateuksissaan noita ilmoituksia. Sama juttu lastensuojelun kanssa, jotkut kateuksissaan haluvat toisille pahaa.

Itse koirahulluna tiedän parikin tapausta, missä on tehty eläinsuojelurikosilmoitus turhasta.

Kyllähän näitä kateellisia dorkia on olemassa, jotka tekevät kateuksissaan noita ilmoituksia. Sama juttu lastensuojelun kanssa, jotkut kateuksissaan haluvat toisille pahaa.

Itse koirahulluna tiedän parikin tapausta, missä on tehty eläinsuojelurikosilmoitus turhasta.

Mä kuitenkin uskon, että nää kiusalla tehdyt ilmoitukset eivät ole se yleisin. Enemmänkin ihmiset haluaa varmistaa, että kaikki on ok. Ja näissä tapauksissahan on syytä tehdä ilmoitus: jos ei ole varma, pitääkin ilmoittaa! Turha sitä on aatella, että joku esim. hakkaa lasta tai eläintä, mutta koska ei tiedä varmaksi/voi todistaa asiaa, niin antaa olla. Viranomaiset tarkistaa asian ja jos ei ongelmaa ole, niin asia on ok. Eli parempihan ne olot on tarkistaa?

Kysytkö ihan tosissasi?! No tietenkin on! Vai miten kuvittelet, että eläinten laiminlyöntejä tulee selville viranomaisille?

Rikosilmoituksella eläinrääkkäyksestä?

En käsitä, miksi pitää olla joku erillinen kyttäyskoneisto, jonka kautta voi kyykyttää ja ahdistella ihmisiä väitetyistä ja todellisista eläinten kaltoinkohteluista. Varsinkin, kun arvatenkin myös noita es-ilmoja pystyy ls-ilmojen tapaan tekemään nimettömänä.

Uusimmat

Yhteistyössä