Suomalaisia sorretaan uimahalleissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne hameet mitä olen itse nähnyt ovat olleet tosi lyhyitä, just ja just peittää takapuolen. Itse asiassa ne on ihan kivan näköisiä.
Minulla on yksi parhaimmista uimapuvuista juurikin tuollainen hame uikkari, tilasin aikoinaan ihan ellokselta.Siinä ainakin hame osa on kyllä pidempi ekä just just takapuolen peittävä, vai kuvittelenko sitten?
Minun valmis uimapuvun hameeni on 5cm vaille polven yläpuolella eli ei todellakaan ole ns kutsuttu vesiraja hame :D
On minulla aikasemmin ollut tällainen juuri ja juuri peittävä bikini housu missä oli hameosakin, en tykännyt kun ei oikeasteen peittänyt sen enempiä kuin normi bikini housut. En aina joka uimahalli reissulle jaksa sheivata karvoja ja tarkistaa bikinirajaa siis joten siksi pidän mieluiten tuota hame uikkariani.
Kun kyseinen uimapuku aikoinaan postista tuli ja sovitin pukua minua hirvitti myös miten mahtaa toimia noin vedessä liikkuessa mutta on sen verran napakka tuosta vatsan seudulta että siitä vasta nousee (kelloneva hame) mutta ei kuitenkaan millään muotoa häiritse uimista. Kyllä minä rähjäisin jos joku minun hiukan pidempään uimapuku hameosiooni puuttuisi ja alkaisi vaatimaan että se pitää lyhentää siitä syystä kun ei uimashortseillakaan saa uida, pakkoko sitä paljasta pintaa niin siellä uimahallissa on esitellä :confused:

Minulla on yksi parhaimmista uimapuvuista juurikin tuollainen hame uikkari, tilasin aikoinaan ihan ellokselta.Siinä ainakin hame osa on kyllä pidempi ekä just just takapuolen peittävä, vai kuvittelenko sitten?
Minun valmis uimapuvun hameeni on 5cm vaille polven yläpuolella eli ei todellakaan ole ns kutsuttu vesiraja hame :D
On minulla aikasemmin ollut tällainen juuri ja juuri peittävä bikini housu missä oli hameosakin, en tykännyt kun ei oikeasteen peittänyt sen enempiä kuin normi bikini housut. En aina joka uimahalli reissulle jaksa sheivata karvoja ja tarkistaa bikinirajaa siis joten siksi pidän mieluiten tuota hame uikkariani.
Kun kyseinen uimapuku aikoinaan postista tuli ja sovitin pukua minua hirvitti myös miten mahtaa toimia noin vedessä liikkuessa mutta on sen verran napakka tuosta vatsan seudulta että siitä vasta nousee (kelloneva hame) mutta ei kuitenkaan millään muotoa häiritse uimista. Kyllä minä rähjäisin jos joku minun hiukan pidempään uimapuku hameosiooni puuttuisi ja alkaisi vaatimaan että se pitää lyhentää siitä syystä kun ei uimashortseillakaan saa uida, pakkoko sitä paljasta pintaa niin siellä uimahallissa on esitellä :confused:

Voisin hankkia tällaisen kesäksi. Kuulostaa siltä että olisi aika kiva asu, kun on pienten lasten kanssa rannalla. Suojaisi vähän enemmän auringolta eikä tulisi sellaista tunnetta, että on pikkuhoususillaan ulkona :D Lasten kanssa kuitenkin aika paljon tulee kahlattua aika matalassa vedessä, jolloin mieluummin pitäisi vaatteet päällä kuin olisi uikkareissa. Mutta lapset kuitenkin roiskuttavat, jolloin vaatteen olisi hyvä olla uimapukukangasta.

Isoisä ihmettelee: poika ei saanut uida shortseissa, mutta musliminaisten burkinit sallitaan
UIMAAN. Espoon uimahalleissa on sallittu tiukat burkinit puoli vuotta. Poikien uimashortsit sen sijaan ovat edelleen pannassa. Näin kertoo Länsiväylä.
10.12.2015 23:05, 15547 lukukertaa

03.12.2014 julkaistu MV:ssä ensimmäisen kerran. Uudelleen nosto

Espoolaisia hämmentää kaupungin uimahallien kirjava pukeutumiskäytäntö. Alkusyksystä tapiolalainen Risto Holmsten teki pojanpoikansa kanssa retken Tapiolan uimahalliin, mutta uimaan he eivät kuitenkaan päässeet.

image004.jpg

Burkinit käytössä

Uimavalvoja pysäytti seitsenvuotiaan jo matkalla altaalle, syynä olivat uima-shortsit.
Uimavalvoja kertoi, että sellaiset on hygieniasyistä kielletty. Samaan aikaan kuitenkin naisten on luvallista uida altaassa pitkissä housuissa ja pitkähihaisessa, hupullisessa hamosessa. Niissä on 30 kertaa enemmän kangasta kuin uimashortseissa, joita ei saa kuitenkaan käyttää, ihmettelee Holmsten.

Holmstenin mainitsema uima-asu on burkini, jota käyttävät tiukan linjan musliminaiset. Burkini paljastaa vain käyttäjänsä kasvot, kädet ja jalkaterät. Ne on kielletty kokonaan Vantaan uimahalleissa. Espoo puolestaan sallii ihonmyötäiset burkinit – sama koskee Helsingin kaupungin ylläpitämiä uimahalleja.

Pääkaupunkiseudun uimahalleissa ei siis edelleenkään ole yhtenäistä käytäntöä sen suhteen, sallitaanko altaissa burkinien käyttö vai ei.

Jos löysät burkinit sallitaan, joku on kohta uimahallissa verkkareissa.
“Olemme lähteneet siitä, että ne voidaan sallia, jos niissä ei ole esimerkiksi väljiä hihoja. Sysäys käytännön muutokseen tuli liikuntatoimen ohjauspuolelta”, kertoo Espoon kaupungin uimahallipäällikkö Ari Jaakkola. Kaikkien kolmen kaupungin uimahalleissa suhtaudutaan nuivasti löysiin, lepattaviin uima-asuihin. Käytännössä näitä asuja käyttävät vain tiukan linjan musliminaiset.

Lähde: Länsiväylä

Miksi tuon face-jutun kommentissa kysyttiin'Haluatko miettiä tätä tarinaa uudestaan?' tms.????
No enivei, toivottavasti tuo kangas on todellakin uimapukukangasta muuten olis loppu lähellä... O.O
Ja mitä niihin shortseihin tulee niin kyllä ne mun puolesta uima-asusta käy. Aika monissahan niissä on sisällä se mulkunpitävä verkkokin... ;)

Miksi tuon face-jutun kommentissa kysyttiin'Haluatko miettiä tätä tarinaa uudestaan?' tms.????
No enivei, toivottavasti tuo kangas on todellakin uimapukukangasta muuten olis loppu lähellä... O.O
Ja mitä niihin shortseihin tulee niin kyllä ne mun puolesta uima-asusta käy. Aika monissahan niissä on sisällä se mulkunpitävä verkkokin... ;)

Luin jostain, että toi on feikkiuutinen, ja esim. netin kuvahaku palstaa jutussa olleen kuvan pari vuotta vanhaksi tanskalaiskuvaksi.

Mut siis eikö jotkut uimaopettajat käytä sellaista pitkähihaista ja melko pitkälahkeista uimapukua? Ei sekään ketään varmaan häiritse. Ehkä tässä joitain nyt häiritsee se, että keksitään keinoja, miten musliminainen voi noudattaa haluamaansa pukukoodia myös uimahallissa. Jos kokovartalouimapukua haluaisi käyttää joku suomalainen, joka haluaisi peitellä vaikka palovammojaan, niin luulen että siihen suhtauduttaisiin suopeammin.

Minä olen joskus törmännyt tuohon miesten uimashortsikieltoon - oli totaalinen stoppi kun ei ollut trikoouikkareita mukana. Luonnonvesissä uidessa käytän yleensä uimashortseja. Tuo hygieniaselitys ei ole vedenpitävä - vaikka ne uimashortsit ottaisi suoraan kaupan muovipakkauksesta, eivät käy (näin sanottiin).

Ilmeisesti uimavalvojat ovat (munahaukka)naisia tai homoja, koska ehdoton vaatimus on, että he voivat nähdä munan pullottavan uimahousujen läpi. Naisiin heillä ei ole kiinnostusta, siksi naiset voivat pukeutua uimahallissa lähes miten tahansa.

Tästä saan aiheen testiin n:eek: 2. Pitää hankkia itselleen miesmuslimien oikeaoppinen uima-asu, se yllään pitäisi kai miehen päästä uimaan koska Suomessa on "tasa-arvo"? Toki näyttävät uimashortseilta joiden alla on trikoot...

http://www.rajoulstore.com/

Viimeksi muokattu:
Miesten uimashortseja saa myös uimapukukankaasta valmistettuna, eikä niissä ole löysiä lahkeita. Mutta kielletythän nekin on, koska ne on törkeän rasistisia.

Ehdotan kantasuomalaisille porttikieltoa uimahalleihin.

Miesten uimashortseja saa myös uimapukukankaasta valmistettuna, eikä niissä ole löysiä lahkeita. Mutta kielletythän nekin on, koska ne on törkeän rasistisia.

Ehdotan kantasuomalaisille porttikieltoa uimahalleihin.

Suomalaiset pakenevat uimahalleista matujen törkeän käytöksen takia jo ihan vapaaehtoisesti.

Uimahallien jälkeen vuorossa on kirjastot. Ruotsissa matut ovat vallanneet nekin eli sama kohtalo on edessä pian myös Suomessa.

Minä uskon keijuihin. Saanko uida uimahallissa pitkässä valkoisessa kaavussa, keijusiivet selässä ja tiara päässä?

No jos se on uimapukukangasta???

Pitäisköhän suomalaisten nousta barrikadeille ja alkaa rakentaa mitä mielenkiintoisempia virityksiä uimapukukankaista tasa- arvon nimissä????
Olla käymättä suihkussa, koska sitä ei kuitenkaan voida valvoa?

Saako muuten musliminaiset mennä saunaan burkinit päällä?

Pitäisköhän suomalaisten nousta barrikadeille ja alkaa rakentaa mitä mielenkiintoisempia virityksiä uimapukukankaista tasa- arvon nimissä????

PITÄS. Mutta sen suhteen mietitään jotain ihme lasiseiniä ja suojia. Eli tehdään niinkuin on tää homma suunniteltukin, että pikkuhiljaa me sopeudutaan ja rikastutaan. Matujen ei tarvitse.

Jotenkin haiskahtaa taas keksityltä jutulta. Mutta sinänsä, jos tuollainen muslimiasu on uimapukukankaasta, niin en näe estettä uimiseen sellaisen kanssa, kunhan on käynyt ensin asianmukaisesti suihkussa ja kastellut hiukset (tai laittanut uimalakin).

Onhan niitä sellaisia suomalaisiakin uimapukuja, joissa on hameenhelma. En sitten tiedä, voiko oikein pitkä helma haitata uimista, mutta eihän se muiden ongelma ole kuin käyttäjänsä. Ja toisaalta onhan monessa uimahallissa naisten vuoroja, joissa ehkä voivat käydä tavallisen uima-asun kanssa. Itsekin suosin mielelläni naisten vuoroja ja siksi toivonkin, että niitä järjestetään usein ja monessa paikassa. (Toki miesten vuoroja myös, jos niille on kysyntää.)

Taas suvakkitrolli oksentaa näppäimistölle.
Kerro minulle, MIKSI uimashortsit eivät kelpaa ? Uimapukukangasta olevat.. kun muslimien kaapu kelpaa ? Kerro minulle jos osaat

Taas suvakkitrolli oksentaa näppäimistölle.
Kerro minulle, MIKSI uimashortsit eivät kelpaa ? Uimapukukangasta olevat.. kun muslimien kaapu kelpaa ? Kerro minulle jos osaat

Niin, monessa uimahallissahan eivät kelpaa kummatkaan. Ja juurihan jossain lehdessä oli, että uimashortisen kielto on perustunut hygieniasyihin, mutta että nykyisin vedenpuhdistusmenetelmät ovat kehittyneet niin, että uimashortsien kielto ei välttämättä ole enää perusteltu. Eli ehkä säännöt tulevat hiukan jälkijunassa. Ja monessa uimahallissa muuten on myös burkinikielto.

Miksi rajoittua vain yhden uskonnon erityisvaatimuksiin. Tässä lisää uimapukukirjoa:

Juutalainen:
lacoste_zoomed_front_1100x1550.jpg

Luonnontieteisiin uskovalle naiselle:
swimanatomy02.jpg

Miehen uimapuvun pitää olla trikoota ja sellainen, jossa ei ole likaa kerääviä taskuja, lahkeita tms., siis niukka. Tässä suositeltavin malli?
rs_634x740-140617133928-634.thong.cm.61714.jpg

Itse en käsitä mitä siinä alastomuudessa on noin uskomattoman kamalaa että pitää verhoutua melkein päästä varpaisiin, mun mielestä se on enemmänkin aika OUTOA. Eikö kukaan ajattele näin? Miksi me ylläpidetään ja kannustetaan tuollaiseen outouteen, sen sijaan että voitaisiin antaa toisille vapaus? Varmaan kukaan ei oo sitä mieltä että kaavussa on parempi uida kuin uikkareissa. Ja alastomuus - kiinnostaa että mikä on pahinta mitä siellä pesutiloissa sitten voi tapahtua jos toinen nainen näkee toisen alastomana? EI MITÄÄN? Olen sitä mieltä että alastomuus on luonnollinen asia jota on ihan turha hävetä, joten voisiko siihen alkaa myös suhtautua järkevällä tavalla ja opettaa sitä muillekin, kaikille joille se jotenkin on vaikeeta?

Ei auta. Suomalaiset pojat ja miehet eivät saa käyttää uimapukukankaasta tehtyjä uimahallissa myytäviä uimasortseja, vaikka samaan aikaan mamunaiset käyttävät vaikka minkälaisia lakanoita ja miehet paskaisia kalsareita.

Yhteistyössä