Kyllä kitisivät silloinkin, mistä sait päähäsi että eivät kitisseet? Itkivät väsymystä vessassa, pyysivät äitiä apuun, mankuivat kun ei ollut rahaa, vaativat ja valittivat. No joo... ei ollut somea jossa ne tuli kaikkien silmille. Nykyäideiltä vaaditaan se 50-luvun herttainen kotiäit ja - rouva PLUS vielä koulutus ja urakin, eli yhtäkkiä jopa enemmän mitä miehiltä, koska edelleen vallitsee jokin asenne siitä kuinka lapset ovat enemmän äidin vastuulla kuin isän vastuulla, silti äiti joka hoitaa edes hetken vain lasta kotona, on ihan täys luuseri. Nykyäitien riesana on myös median jatkuva syyllistäminen ja edelleen on muka jokin uusi avuttomien ilmiö, että äidit väsyvät. Toi on varmaan joku ikuisesti jatkuva nykynykyn syytteleminen avuttomuudesta.
Se oli ennen toisin, että äidin työtä arvostettiin paljon enemmän eikä vallitsevampi asenne ollut tuo sinun asenne. Ainakaan se mitä oma mummo on havainnut. Nyt pitäisi olla tosiaan se koulutus, ura, mahd vähän kotona lasten kanssa kun sehän nyt on ihan luuseria ja hymysuin pitäisi vielä jaksaa, koska einesruuat.
Pitääpä muistaa tämä siihen asti kun olen itse mummeli ja lapsenlapset selittävät kuinka silloin minun aikana ei valitettu, vaikka ei ollut uusia laitteita tai mitään, nykyäitejä syytellään laiskoiksi ja avuttomiksi jne jne. Mistä lyödään vetoa, että tuo samainen vinku jatkuu sinnekin asti. Tätä päivää ihastellaan ja tämän päivän mammat ovat jotain suuria sankareita jotka eivät koskaan valitelleet mitään tai väsyneet.