Ennen oli asiat toisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zissou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sinäkö se päätät, mikä on vahingollinen asenne ja väärä mielipide? Omasi on tietysti ainoa oikea.
No siis kyllähän sä _saat_ sanoa, ettei siitä ole mitään haittaa jos jotain vaikka väheksytään jatkuvasti. Mä tulen kyllä sitä ihmettelemään ja kyseenalaistamaan. Senkus sanot vaikka maapalloa litteäksi, kyllähän tänne tekstiä mahtuu.

En mä epäile sitä, etteikö ruokaa olisi, mutta jos parikymmenpäinen teinilauma olisi sitä tekemässä, niin en tiedä kannattaisko ottaa riskiä ja laittaa sitä sapuskaa suuhunsa. Minä en laittas.

Keittäjien pitäisi luonnollisesti valvoa ja opastaa. Aika nuorta porukkaa on opiskelemassa mm. Perhossa, jonka yhteydessä on ihan laadukas ravintola. En ole käynyt siellä syömässä, mutta olen nähnyt lukuisia ravintolakeittiöitä. Aika moni jättäisi syömättä, kun näkisi mitä niissä tapahtuu. Eli ei se ole välttämättä iästä kiinni.

Täällä ei tulis kuulonkaan, että äiti laittaisi 5- vuotiaalle lapselleen lounaaksi mukaan sipsejä ja suklaapatukan...

SEPÄ! Jos tyttö menee täällä kouluun odotan kauhulla sitä, että mamman välipalat ei enää kelpaa, kun kavereilla on sipsejä. Olen kyllä yrittänyt vihjailla miehelle, että josko palaisimme Suomeen, kun kouluun pitää.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Keittäjien pitäisi luonnollisesti valvoa ja opastaa. Aika nuorta porukkaa on opiskelemassa mm. Perhossa, jonka yhteydessä on ihan laadukas ravintola. En ole käynyt siellä syömässä, mutta olen nähnyt lukuisia ravintolakeittiöitä. Aika moni jättäisi syömättä, kun näkisi mitä niissä tapahtuu. Eli ei se ole välttämättä iästä kiinni.

En kyllä epäile tätäkään...

SEPÄ! Jos tyttö menee täällä kouluun odotan kauhulla sitä, että mamman välipalat ei enää kelpaa, kun kavereilla on sipsejä. Olen kyllä yrittänyt vihjailla miehelle, että josko palaisimme Suomeen, kun kouluun pitää.

Siellä tulee vaan sellanen hassu efekti, että ne sipsillä ja suklaalla kyllästetyt lapset on kateudesta vihreenä jos sun lapsella on mukana jotain ihan oikeaa ravitsevaa ruokaa... ja sitten tehdään vaihtureita.

Kouluruokailu pitäisi uudistaa.

Niin, että oppilaat valmistaisivat sapuskat koulussa. Toki keittäjiäkin tarvitaan neuvomaan. Ois tuoretta, voisi vaikuttaa ruokalistaan ja taatusti oppisi kotitaloutta siinä sivussa paremmin kuin nykyään.

Ja itsetehty vaan maistuu paremmalta!
Hyvä idea. Jokainen luokka vuorollaan työskentelisi keittiössä vaikka ryhmä kerrallaan. Varmasti alkaisivat arvostaa ruokaa ja sen tekijöitä ihan eri tavalla ja ruoka maittaisi patemmin, kun itse on ollut mukana tekemässä.

• Tykkää
Reactions: -tibis
Onko yläasteilla tänä päivänä valinnaisia aineita? Jos se olisi vaihtoehto, niin ehkä vain innokkaat olisivat mukana ja toimisi varmaan ihan hyvin. Ei kaikki teinit voi olla uusavuttomia ;)

En mä epäile sitä, etteikö ruokaa olisi, mutta jos parikymmenpäinen teinilauma olisi sitä tekemässä, niin en tiedä kannattaisko ottaa riskiä ja laittaa sitä sapuskaa suuhunsa. Minä en laittas.
Siihen pitäisi kehittää joku varmistus, niin että ruokaa laittaneiden olisi pakko itse sitä syödä. Estäisi ainakin pahimmat räkäklimpit ym omat maustamiset :LOL:

Siihen pitäisi kehittää joku varmistus, niin että ruokaa laittaneiden olisi pakko itse sitä syödä. Estäisi ainakin pahimmat räkäklimpit ym omat maustamiset :LOL:

Kaikenkaikkiaan olisi varmaan tosi paljon kiinni siitä millaisia opettajat / keittäjät ovat. Vihasin koulussa matikkaa, mutta meillä oli hauska ja rento ope. Jotenkin pääsin matikastakin läpi tästä syystä. Mieluisakin aine oli tylsää, jos opettaja ei miellyttänyt.

Yhteistyössä