Mites muilla alitajunnasta kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9mmm

Vieras
Mut tässä viimesen puolen vuoden aikana se alitajunnan "ääni" on vahvistunut. esim olin tossa kirjastossa ja sitten tuli ilmotus mulle et yks palautetuista kirjoista on vahingoittunut ja mun pitää korvata se koko summa noh sitten alitajunnan ääni ja se oikeesti kuullostaa sille et kaks minää keskustelee sillä hetkellä päään sisällä noh tämä alitajunnan ääni sano et sano näin kun alettiin keskustelemaan siitä korvaus summasta ja se oli siinä tietty hävis kun aloin juttelemaan mut se kerto tavallaan toiminta suunnitelman ja lopputulos oli et sain yli puolella korvaus summaa tiputettua. ja oli mukava keskustelu .

sitten toinen testasin tänään mun järki sanoi detroit voitti mut alitajunta heti korjas ja sano et ottawa noh taas oli alitajunta oikees ja ottawa voitti. Mut noin siis käy aina alitajunta korjaa heti vaikka en ole itse sitä nähnyt mistään esim jotain tulosta joka hemmetin kerta. ainoo virhe että oon jääräpää omaan itseeni näköjään. Mut onko muilla tällästä? mutta mulla alitajunta vie normi järkee sata nolla. kun luotan siihen olen aina oikees ja eipä siinä ite hyppään siihen kelkkaan ja teen just niinku alitajunta sanoo vaikka hullulle kuullostaa.

Ei kuulosta kyllä yhtään tutulle tuollainen alitajunnan ääni.
Mistä päättelet johtuvan tuon, että alitajuntasi keskustelee nykyisin kanssasi?
no siis mä loin nyt alitajunnalle sellasen tilanteen et se keskustelee niin on helpommin selitettävissä se teksitin muodossa eikö. jos olisin kirjottanu toisella tapaa niin siitä ei olsii saannu selkoo joten yksinkertaistin sen homman se on vaan sellanen sydämmen ääni kun ei se ole sellanen ääni mitä niinkuin normaalisti kuvittelemme olevan ääni. huomaatko menee sekavaks selittää se oikein. mut jos sanon jotain järjestä käsin niin sydän vaan sadas osa sekunnissa korjaa et ei ku se homma meni näin. koitin tunnetta siis selittää äänenä

ja siis joo jos teen oikein alitajuunta on hiljaa mut heti se tulee ja korjaa jos oeln tekemässä väärin kieltämättä olo tuntuu hiukka skitsifreeniseltä sillä hetkellä. mut mitä enemmän sitä kuuntelen niin ei ole aivojen ja sydämmen ristiriitaa

En ole näihin alitajunta-asioihin perehtynyt, mutta tuli mieleen, että ethän vain ole jotenkin sairastumassa? Kuulostaa tosiaan erikoiselta.
ei sitä en usko koska sitä juuri tutkin paljonkin mielensairaudet on tosi lähellä omaa sydäntä kyllä ja niitten selvittäminen. kyse oli omalla kohalla siitä että täytyy kait vaan aina tehdä niinkuin sydän sanoo muuten tulee juurikin ristiriitanen tilannen ja joo kun sitä ei voi sanoin selittää nii se on siis sydämmen ja aivojen ristiriita . koska jos valehtelen itselleni sydämmessä heti tuntuu pistos esim etukäteen niinkuin kerroin tosta tuloksesta. sanoin huvikseni et detroit voittaa eilen sydämmesäni tuntu pistos ja kas kummaa niin käy joka kerta. nyt oon vaan alkanu tutkimaan alitajuntaa enemmän se on kieltämättä tasapinoilua.

Alitajunnan ääni?
Alitajunnan sisältöä ei voi saada tietoisuuteen.

Tarkoitatko intuitiota tai arkikielellä "sisäistä ääntä"?
miksi ei voi saada jos kuitenkin niin taphtuu aina miten se alitajunnasta tulee siihen alitajuntaan kyllä saa yhteyden monin eri tavoin.

Mut miksi sun mielestä ei voi päästä tietoisuuteen aliminän kanssa sitten tietty viellä on yliminä

Alitajuntamme ohjaa meitä toimiessamme rutiininomaisesti.
eikös se alitajunta ole silloin juuri kun emme tee niitä asioita joita pitäisi ja ne jää hiljaisina odottamaan koska kuunnellaan sitä oma alitajuntaa? rutiinomaisuus taas on mun mielestä vaan kaavan kangertama juttu. koska taas alitajunta on laajempi kuin rutiinit tai jos se on auki niin sieltä tuleva tietous onkun avaisi pandoran lippaan. mut joo ymmärrän se sanonta ehkä on muokannu alitajunnan niin että kun aina heräämme teemme kaiken samanlailla alitajuiseti mut jos se alitajunta on hereillä pysytymme muuttamaan niitä rutiineja? vai miksä ite kutsuisit sitä hommaa? nimiähän ne on noille mielen jutuille.

Katsoin dokumenttia DMT kokemuksista ja siinä kuvailtiin kuinka ihminen menee alitajuntaansa ja lopulta hukkuu sinne ja aika menettää merkityksensä ja "saa tietää elämän salaisuudet".

Katsoin dokumenttia DMT kokemuksista ja siinä kuvailtiin kuinka ihminen menee alitajuntaansa ja lopulta hukkuu sinne ja aika menettää merkityksensä ja "saa tietää elämän salaisuudet".
mut toihan oli perjaattessa hyvin kiteytetty. totta sinne alitajuntaan hukkuminen voi olla vaarallistakin koska elävä elämä ympärillä on erilaista ja ei välttämättä ymmärtävää sitä kohtaan. kello on mulla aina ollu lähes merkityksetön tietty nyt kun on skidi ja päiväkodit ja sen sellaiset mutta sillon kun olen vapaalla en tunne kelloja. saa tietää oman elämänsä salaisuudet ja kyllä jotenkin näkee niitten asioitten läpi ehkä paremmin.

eikös se alitajunta ole silloin juuri kun emme tee niitä asioita joita pitäisi ja ne jää hiljaisina odottamaan koska kuunnellaan sitä oma alitajuntaa? rutiinomaisuus taas on mun mielestä vaan kaavan kangertama juttu. koska taas alitajunta on laajempi kuin rutiinit tai jos se on auki niin sieltä tuleva tietous onkun avaisi pandoran lippaan. mut joo ymmärrän se sanonta ehkä on muokannu alitajunnan niin että kun aina heräämme teemme kaiken samanlailla alitajuiseti mut jos se alitajunta on hereillä pysytymme muuttamaan niitä rutiineja? vai miksä ite kutsuisit sitä hommaa? nimiähän ne on noille mielen jutuille.

Voisi sanoa ettei meillä ole ollenkaan omaa tahtoa, koska alitajuntaa hoitaa asiat meidän puolesta.

Skitsofrenia??
eikä kun aktsoin kuinka pitkälle ihmiset ovat valmiita juttelemaan eri asiioista ilman hulluksi tulemisen pelkoa eikö. eikö jokaisesta asiassta voi keskustella kun vai nheittäytyy ja pohdiskelee mielestäni monipuolistaa elämää mitä enemmän vaan pystyy pohdiskelemaan eri asioista. Jos olisin skitsofreenikko en pystyisi näin puhumaan ja mietiskelmään. kuitenkin tiedän ja tunnen skitsofreenikoita ja heille yksi ominaisuus on eristäytyminen omaan maailmaansa eikä yleensä niin avaavaa. koska heidän mielensä on pirstoloitunut eivät he myöskään kykenisi pohdiskelmaan tälläisiä asioita ääneen voin olal väärässä tietty kaikkia en tunne. toki olen myös perehtynyt asiaan jonkin verran ja mulla taas se eläytymis kyky voi tehdä tepposet siksi aina kirjaankin näitä meitteitä ylös. se on erään lainen matka kyllä.

eikä kun aktsoin kuinka pitkälle ihmiset ovat valmiita juttelemaan eri asiioista ilman hulluksi tulemisen pelkoa eikö. eikö jokaisesta asiassta voi keskustella kun vai nheittäytyy ja pohdiskelee mielestäni monipuolistaa elämää mitä enemmän vaan pystyy pohdiskelemaan eri asioista. Jos olisin skitsofreenikko en pystyisi näin puhumaan ja mietiskelmään. kuitenkin tiedän ja tunnen skitsofreenikoita ja heille yksi ominaisuus on eristäytyminen omaan maailmaansa eikä yleensä niin avaavaa. koska heidän mielensä on pirstoloitunut eivät he myöskään kykenisi pohdiskelmaan tälläisiä asioita ääneen voin olal väärässä tietty kaikkia en tunne. toki olen myös perehtynyt asiaan jonkin verran ja mulla taas se eläytymis kyky voi tehdä tepposet siksi aina kirjaankin näitä meitteitä ylös. se on erään lainen matka kyllä.

Skitsofreniaa sairastavia on monen "tasoisia". Suurin osa kykenee keskustelemaan harhoistaan ja luuloistaan. Erityisesti hoitojaksojen alettua. Lapsena monet kyllä luulee että kaikki kuulee tai näkee harhoja (tai haistaa).

Skitsofreniaa sairastavia on monen "tasoisia". Suurin osa kykenee keskustelemaan harhoistaan ja luuloistaan. Erityisesti hoitojaksojen alettua. Lapsena monet kyllä luulee että kaikki kuulee tai näkee harhoja (tai haistaa).
nojoo mä mietin juuri tota "ääntä" siis kun se tulee sieltä sydämmestä ja kuvailin sille äänen. kun siellä tuntuu pistos jos en tee oikein se siis ninkuin aina käskee tekemään oikein sitä tarkotin tolla alulla. Mutta kiitos tosta lisä tiedosta mitä enemmän yritän välttää noista sairauksista lukemista niin sen enemmän se tuntuu mielenkiintoselta aiheelta. sydämen juttui kai sitten pakko myöntää. joo näköharhoista voi "kärsiä" kaikki varsinkin väsyneenä niinkuin sanoit kun lapset näkee mörköjä ja muita niin joillakin aikuisilla voi olla myös liian vilkas mielikuvitus itekkin joskus säpsähtää. Mutta millaisista näköharhoista nämä sinun tietämäsi skitsfreenikot kärsivät? onko se pätkittäistä vai jatkuvaa? totta eikös monilla taiteilioillakin siis voisi olla skitsfreeniaa kuten rihanna laulaa möröistä pään sisällään ja äänistä . tai monet muut jotka näistä kertovat? voivatko ne "äänet" olla vaikka liiallisen kuormituksen tuotetta aivoissa jos on monta asiaa vaikka ratkottavana. ja siitä sekamelska ja sitten kun "puhuu" ne pois taas tulee tilaa sinne tai se valahtaa sinne alitajuntaan :). sitten yhden uskomus teorian mukaan se on telepatiaa toisten ihmisten kanssa aisteja joita ei arki järjellä voi selittää. esim kun sinun naamastasi näkee mitä ajattelet kun ne ilmeet paljastavat paljon?

nojoo mä mietin juuri tota "ääntä" siis kun se tulee sieltä sydämmestä ja kuvailin sille äänen. kun siellä tuntuu pistos jos en tee oikein se siis ninkuin aina käskee tekemään oikein sitä tarkotin tolla alulla. Mutta kiitos tosta lisä tiedosta mitä enemmän yritän välttää noista sairauksista lukemista niin sen enemmän se tuntuu mielenkiintoselta aiheelta. sydämen juttui kai sitten pakko myöntää. joo näköharhoista voi "kärsiä" kaikki varsinkin väsyneenä niinkuin sanoit kun lapset näkee mörköjä ja muita niin joillakin aikuisilla voi olla myös liian vilkas mielikuvitus itekkin joskus säpsähtää. Mutta millaisista näköharhoista nämä sinun tietämäsi skitsfreenikot kärsivät? onko se pätkittäistä vai jatkuvaa? totta eikös monilla taiteilioillakin siis voisi olla skitsfreeniaa kuten rihanna laulaa möröistä pään sisällään ja äänistä . tai monet muut jotka näistä kertovat? voivatko ne "äänet" olla vaikka liiallisen kuormituksen tuotetta aivoissa jos on monta asiaa vaikka ratkottavana. ja siitä sekamelska ja sitten kun "puhuu" ne pois taas tulee tilaa sinne tai se valahtaa sinne alitajuntaan :). sitten yhden uskomus teorian mukaan se on telepatiaa toisten ihmisten kanssa aisteja joita ei arki järjellä voi selittää. esim kun sinun naamastasi näkee mitä ajattelet kun ne ilmeet paljastavat paljon?

Ääniä on hyvin monenlaisia. Toiset kuulee selkeää tunnistettavaa puhetta, toiset useamman puhetta samaan aikaan, toset sellaista etäistä "telkkari on päällä mutten saa selvää mitä siellä sanotaan", toiset kuulee ääniä päivittäin, useaan kertaan päivässä, toiset harvoin, vain esim. puoelen vuoden välein.

Monilla äänet ovat syyttäviä, tulevat jostain omista negatiivisista ajatuksista. Esim. on voinut vaikka ajatella että haluaisi tappaa jonkun pedofiilin. Noin ajatuksen tasolla. Ääni sitten vahvistaa näitä ajatuksia sanomalla vaikka että sinä olet murhaaja, haluat tappaa ihmisiä jne.

ja hei jos jaksat niin mehän voitaisiin ottaa tälläinen leikki . oosä skitsofreania hoitaja ja mä oon skitsofreenikko potilas ja käydään sellanen keskusteleva dialogi aiheesta? se vois toimia ?

voivatko skitsofreania potilaat esim tuntea pelkkiä hyviä ääniä? kun eikös suurimalla osalla ole se pelokkuus voimakkaana tekijänä?

Ääniä on hyvin monenlaisia. Toiset kuulee selkeää tunnistettavaa puhetta, toiset useamman puhetta samaan aikaan, toset sellaista etäistä "telkkari on päällä mutten saa selvää mitä siellä sanotaan", toiset kuulee ääniä päivittäin, useaan kertaan päivässä, toiset harvoin, vain esim. puoelen vuoden välein.

Monilla äänet ovat syyttäviä, tulevat jostain omista negatiivisista ajatuksista. Esim. on voinut vaikka ajatella että haluaisi tappaa jonkun pedofiilin. Noin ajatuksen tasolla. Ääni sitten vahvistaa näitä ajatuksia sanomalla vaikka että sinä olet murhaaja, haluat tappaa ihmisiä jne.
joo o entäs se mielikuvitus puoli ja kuinka erottaisit itse ne skitsofreenikosta? esim jos kuvittelen että kun sanon katso koira ja se samalla hetkellä kääntää päätään onko se mielikuvtuksen tuotos sattumaa vai ei ? asianhan voi katsoa monelta eri kantilta se ei välttämättä tee viellä skitsofreenikoksi eikö? se voi olla sellanen elämän rikastuttaja myös niin jos näin niin miksi ei?

ja hei jos jaksat niin mehän voitaisiin ottaa tälläinen leikki . oosä skitsofreania hoitaja ja mä oon skitsofreenikko potilas ja käydään sellanen keskusteleva dialogi aiheesta? se vois toimia ?

voivatko skitsofreania potilaat esim tuntea pelkkiä hyviä ääniä? kun eikös suurimalla osalla ole se pelokkuus voimakkaana tekijänä?

Ei kaikkien äänet ole pahoja tai syyttäviä. Jotkuthan ei saa niistä selvääkään.
En oikein usko että osaan heittäytyä tuollaiseen.

Yhteistyössä