Kilpirauhasen ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin kilpirauhasen verikokeissa kun on jos jonkinnäköistä oireitta; jumalaton yöhikoilu, hikipuuskia, jatkuva väsymys, leposyke 90-100, päänsärkyjä ja huono olo vähän väliä vaikka söisi normaalisti, hiuksia lähtee yms. Kävin perjantaina ekg;ssa sykkeen takia ja lääkäri laitto lähetteen kilpparikokeisiin kun ei näkynyt ekg;ssa poikkeavaa. Ikää 28v.

Tutkimustuloksesi 21.3.2016
P -T4-V 18.9
P -TSH 1.3
Nuo ilmeisesti on ihan normaalirajoissa? Mikä hitto mulla sitten on :O Lasko otettiin myös ja se oli 2. Natrium 142 ja kalium 4.

Onko muita joilla arvot normaalin rajoissa mutta silti ihan paska olo? Huomenna saan vasta lääkärille varattua soittoaikaa...

Hups anteeksi niinhän tuo lukikin. No eipä tuolla iällä voi olla vielä siitä kyse. Onko ollut painon vaihtelua? Voisko olla kyse jostain muusta hormonien vaihtelusta? Stressiä? Urheiletko paljon?

Ja väsymys on siis luokkaa että saatan nukkua 8-9h yöunet ja helposti töiden jälkeen 2-4h päiväunet ja taas pitkät yöunet perään.. Unta saan melkein aina siitä huolimatta kuinka pitkät päiväunet nukun.

Hups anteeksi niinhän tuo lukikin. No eipä tuolla iällä voi olla vielä siitä kyse. Onko ollut painon vaihtelua? Voisko olla kyse jostain muusta hormonien vaihtelusta? Stressiä? Urheiletko paljon?

En tosiaan siis urheile juuri ollenkaa. Paino on heitellyt 52-55kg välissä, ei siis erikoista vaihtelua. Stressiä ei ainakaan selkeästi ole muusta kuin omasta terveydentilasta :)

Mulla on ihan samoja oireita ollut ja ne alkoi silloin kun oli huono elämäntilanne.
Välillä palaa jos stressi kasvaa tai on muuten murheita. Hassua. Tiedä mistä johtuu sitten noin muuten.

Mitään ei olla löydetty, joka erikseen selittäisi.

Lisänä ruokahalun puuttuminen.

Mulla on ihan samoja oireita ollut ja ne alkoi silloin kun oli huono elämäntilanne.
Välillä palaa jos stressi kasvaa tai on muuten murheita. Hassua. Tiedä mistä johtuu sitten noin muuten.

Mitään ei olla löydetty, joka erikseen selittäisi.

Lisänä ruokahalun puuttuminen.

Löytyy jos mittaat. Mittauta kortisoli ja adrenaliini (stressihormonit). Pitkään kohollaan ollessa johtaa masennukseen.

Yhteistyössä