Kieltä kirvelee/pistelee/polttelee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrinmurrin7

Vieras
Aamulla alkoi, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Näyttää ihan normaalilta mutta.. MIKÄ VOISI AUTTAA? Bepanthen imeskelytabuja olen ottanut. Ei auta. Lisäksi vähän kutittaa. :(

Ha polttelee ja kirvelee.. peitetty ollut kielellä kyl aina :|
y9vD.jpg

Tuon kuvan perusteella voisin veikata, että olet huono juomaan vettä. Mulla oli tuon näköinen kieli ja vaiva parani, kun aloin juomaan vettä sen 2-3 litraa päivässä. Voi toki olla sammastakin, kun kerran on kipua myös. Itse sain kerran sammaksen suuhun vahvan antibioottikuurin jälkeen. Sammaksen hoitoon meni 4 kk aikaa, ennen kuin parani. Kieltä ja suuta piti penslata sammaslääkkeellä useita keroja päivässä koko tuon 4 kuukauden ajan.

Käy näyttämässä sairaanhoitajalle tai lääkärille kieltä.

Ei näy muualla mitään katetta. Ihan ykskaks alkoi eilen. Mitä jos on imeskelytabuja ottanut (bepanthen ym) niin voiko imeskelystä olla ärtynyt? Tai hampaat raapinut? Kauanko kestää. Polttelee koko suuta. :( Ja joo, tupakoin.. sekin nyt sattuu. Kurkku kuitenkin siisti tänään hoitajalla vaan kun tuntuu nielussa ja kielen takaosassa kokoajan jotain ylimääräistä :|

Olikohan niin, että koivuallergia aiheuttaa ristiallergiaa esim. hedelmien, pähkinän yms. kanssa. Tuo ristiallergia tekee tuota kutinaa suuhun, jos syö jotain noista.

Mulla ei tiettävästi ole mitään allergiaa. :/ Ja en siis syönyt hedelmiä. Tässä jo aivan paniikissa. Jännintä on se , että siihen kohtaan reunaa sattuu jossa ei ole sitä katetta :O sitä polttelee ja kirvelee. Mitä ihmettä :O

Oletetaan että kyseessä sammas.. mutta miksi nimenomaan niitä alueita särkee ja polttaa joissa ei ole peitettä? :O nyt lähtenyt vähentyminen kun olen ottanut vichyä, purskutellut soodalla..utta kipu pysyy! !! Kieli punainen niistä kohdin missä ei katetta.

Jos kuiva huoneilma ja nenä tukossa, voi olla senkin seurausta että yöllä päässy kuivumaan ja ärtymään suuhengityksen takia? No, joka tapauksessa, kookosöljy voisi auttaa, itsellä auttoi kun vastaavaa luulisin että mainitsemani asian johdosta.
Mutta ei tuo kielen kate kyllä kovin hyvältä näytä, ruokavaliota fiksaamaan terveellisemmäksi ja pehmeällä hammasharjalla (ja esim sillä kookosöljyllä) hampaidenpesun yhteidessä myös kielenpesu...

Noniin. Kate kadonnut kokonaan, kirvely jatkuu jo koko suussa ja ikeniin, kitalakeen ja kurkkuun asti. Makunystyrät ilmeisesti turvonneet ja... sekoaa kohta tähän olotilaan.
y9bO.jpg

Oletetaan että kyseessä sammas.. mutta miksi nimenomaan niitä alueita särkee ja polttaa joissa ei ole peitettä? :O nyt lähtenyt vähentyminen kun olen ottanut vichyä, purskutellut soodalla..utta kipu pysyy! !! Kieli punainen niistä kohdin missä ei katetta.
Sammaksessa juuri niitä kirkkaita ja katteettomia kohtia sattuu. Vaikuttaa vahvasti toi sun vaiva sammakselta, kun kerran toi soodavedellä purskuttelukin on auttanut. Mä kävin sammas-kieltä näyttämässä lääkärissä ja sain 4 kk:n lääkekuurin kieleen.